Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
happyteacher
|
Geplaatst: Do, 11 Mrt. 2010, 23:46 Onderwerp: uitlaat systeem voor 990 adv 2008 |
|
|
Wie kan mij iets meer vertellen over welk uitlaatsysteem geschikt is voor de 990 adv.2008.
Boss...;Wings....Akras.....Leovince....
wat wil ik weten ...hitte.. performance...meer verbruik...prijs...geluid.....zelf te plaatsen? _________________ KPATM |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Vr, 12 Mrt. 2010, 3:06 Onderwerp: Re: uitlaat systeem voor 990 adv 2008 |
|
|
happyteacher schreef: | Wie kan mij iets meer vertellen over welk uitlaatsysteem geschikt is voor de 990 adv.2008.
wat wil ik weten ...hitte.. performance...meer verbruik...prijs...geluid.....zelf te plaatsen? |
met keurmerk of zonder, persoonlijk vind ik de akrapovic een beetje heel duur, maar het zijn wel de huis dempers uit het powerparts boekje, ik zou gewoon die pakken die je persoonlijk het mooist vind
tip MIVV dempers prijs is zeer goed en keurmerk suc6 |
|
Naar boven |
|
 |
happyteacher
|
Geplaatst: Vr, 12 Mrt. 2010, 8:14 Onderwerp: Re: uitlaat systeem voor 990 adv 2008 |
|
|
mr wheely schreef: | happyteacher schreef: | Wie kan mij iets meer vertellen over welk uitlaatsysteem geschikt is voor de 990 adv.2008.
wat wil ik weten ...hitte.. performance...meer verbruik...prijs...geluid.....zelf te plaatsen? |
met keurmerk of zonder, persoonlijk vind ik de akrapovic een beetje heel duur, maar het zijn wel de huis dempers uit het powerparts boekje, ik zou gewoon die pakken die je persoonlijk het mooist vind
tip MIVV dempers prijs is zeer goed en keurmerk suc6 |
met keurmerk, heb je enig idee welke prijzen zij hanteren?
http://www.mivv.it/en/prodotti_apri.asp?cl=1&cs=712.
thx _________________ KPATM |
|
Naar boven |
|
 |
dukerider

Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Vr, 12 Mrt. 2010, 9:37 Onderwerp: |
|
|
Ik heb Leovince op mijn huidige 950, op mijn vorige zaten ze ook.
Ik vindt deze dempers een zeer goede prijs kwaliteit verhouding hebben.
Je kan ze kopen voor iets meer dan 400€ op Ebay.de, incl verzending.
Nu zijn ze ook te koop met nieuwe eindkappen, zonder tuitje.
Dat is veel mooier dan voordien.
Bij deze verkoper heb ik destijds de mijne gekocht, verzending was toen 6,50€
http://cgi.benl.ebay.be/Leovince-Auspuff-Endtopf-KTM-LC8-950-S-990-Adventure_W0QQitemZ360237205599QQcmdZViewItemQQptZMotorrad_Kraftradteile?hash=item53dfcf885f
Het enige nadeel dat ze hebben is dat ze nogal pekelgevoelig zijn, het aluminium is snel aangetast door pekel, maar dat beinvloed de werking natuurlijk niet. _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Vr, 12 Mrt. 2010, 12:20 Onderwerp: |
|
|
tja, alle waar naar zijn geld,
Akra's lijken "duur", maar zoals dukerider al aangeeft, leo's zijn pekelgevoellig, wings geen keurmerk, en zo kun je nog wel even doorgaan.
Mijn Akra's van 2003 zijn overgebouwd op m'n inmiddels ex 990adv,
en zitten er nog steeds op (hebben dus al iets van 90.000km dienst gedaan, slechts 1 keer nagevuld), en zien er ondanks 6 winters doorrijden nog steeds goed uit).
HP: die ex- super enduro Akra's van fazertje lijken mij een goeie deal,
en volgens mij moeten die ook op een adv passen.
(maar dat weet ik niet zeker).
zelf plaatsen is geen probleem als je ook maar enigzins een beetje handig bent, vaak is het grootste probleem de oude dempers verwijderen,
(boutkopjes weggerot) _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
greenback

|
Geplaatst: Vr, 12 Mrt. 2010, 13:11 Onderwerp: |
|
|
ik zou graag mijn standaard dempers leeghalen. is er iemand die dit al heeft gedaan? _________________ KTM Adventure 950 2003
Honda CBR600 Fx 1999
Honda Transalp XL600V 1994
Harley Davidson Aermacchi TX125 1973
Honda CB750 Candygold 1972 |
|
Naar boven |
|
 |
greenback

|
|
Naar boven |
|
 |
happyteacher
|
Geplaatst: Vr, 12 Mrt. 2010, 17:18 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | tja, alle waar naar zijn geld,
Akra's lijken "duur", maar zoals dukerider al aangeeft, leo's zijn pekelgevoellig, wings geen keurmerk, en zo kun je nog wel even doorgaan.
en zitten er nog steeds op (hebben dus al iets van 90.000km dienst gedaan, slechts 1 keer nagevuld), en zien er ondanks 6 winters doorrijden nog steeds goed uit).
zelf plaatsen is geen probleem als je ook maar enigzins een beetje handig bent, vaak is het grootste probleem de oude dempers verwijderen,
(boutkopjes weggerot) |
Rot is geen probleem ; hij is namelijk 1jaartje oud.
Hoe kan ik nu zeker weten dat deze van fazertje passend zijn?
door te meten waarschijnlijk
hoe zit het met de comp.softwear, moet daar iets aan veranderd worden?
gr Ron _________________ KPATM |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
|
Geplaatst: Vr, 12 Mrt. 2010, 17:18 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | tja, alle waar naar zijn geld,
(boutkopjes weggerot) |
Akra's lijken niet alleen duur, ze zijn het ook....bovendien nergens vrij te koop, enkel via dealers. 2de hands voor een adventure is wel te vinden denk ik. Voor de SMT was het 1600 (of 1800?) euro.....beetje heel veel zoals Mr Wheely al zei.
Ik heb nu alu Leovince, wel iets minder in kwaliteit, (alu versus titanium?) maar voor de prijs van 1 set Akra's kan ik 3 setjes Leo's kopen
Alu vd Leo's is pekelgevoelig, maar heeft ook het voordeel dat je het makkelijk kan oppolijsten op voorwaarde dat de pekel nog geen putjes gevormd heeft.
Mivv zijn ook mooi, was alleen niet helemaal duidelijk of ze pasten op een SMT, van de Leo's wist ik het zeker.
Zonder db killers absoluut niet te doen, met is het net te doen.
Gewichtsvoordeel ongeveer 5 kg volgens LeoVince en ze worden idd nauwelijks warm, tegenover de standaard uitlaten, daar kon je een ei op bakken.....(Heeft ook zijn voordelen) _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
happyteacher
|
Geplaatst: Vr, 12 Mrt. 2010, 18:29 Onderwerp: |
|
|
dirk pauwels schreef: | Daan schreef: | tja, alle waar naar zijn geld,
(boutkopjes weggerot) |
Akra's lijken niet alleen duur, ze zijn het ook....bovendien nergens vrij te koop, enkel via dealers. 2de hands voor een adventure is wel te vinden denk ik. Voor de SMT was het 1600 (of 1800?) euro.....beetje heel veel zoals Mr Wheely al zei.
Ik heb nu alu Leovince, wel iets minder in kwaliteit, (alu versus titanium?) maar voor de prijs van 1 set Akra's kan ik 3 setjes Leo's kopen
Alu vd Leo's is pekelgevoelig, maar heeft ook het voordeel dat je het makkelijk kan oppolijsten op voorwaarde dat de pekel nog geen putjes gevormd heeft.
Mivv zijn ook mooi, was alleen niet helemaal duidelijk of ze pasten op een SMT, van de Leo's wist ik het zeker.
Gewichtsvoordeel ongeveer 5 kg volgens LeoVince en ze worden idd nauwelijks warm, tegenover de standaard uitlaten, daar kon je een ei op bakken.....(Heeft ook zijn voordelen) |
Enkel in alu voor SMT en ADV of ook in carbon te krijgen. gr _________________ KPATM |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Vr, 12 Mrt. 2010, 18:38 Onderwerp: |
|
|
is die 1600 euro voor een compleet uitlaatsysteem voor de smt ofzo?
ik begrijp het nl niet, op mijn smr zitten ook akra's en die zien er hetzelfde uit als de akra's op mijn adventures, behalve dan dat het eindtuutje wat meer naar beneden geknikt staat (smr uitlaten staan schuiner gemonteerd).
een set adv akra's bij de dealer kost nog geen 1000euro.
HP:software (mapping) hoeft niet aangepast, gewoon mee gaan rijden,
mocht er behoefte aan zijn kan de mapping van standaard naar sport gewisseld worden, maar het enige verschil wat ik dan merkte was het hogere brandstofverbruik. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Za, 13 Mrt. 2010, 3:45 Onderwerp: |
|
|
happyteacher schreef: | dirk pauwels schreef: | Daan schreef: | tja, alle waar naar zijn geld,
(boutkopjes weggerot) |
Gewichtsvoordeel ongeveer 5 kg volgens LeoVince en ze worden idd nauwelijks warm, tegenover de standaard uitlaten, daar kon je een ei op bakken.....(Heeft ook zijn voordelen) |
Enkel in alu voor SMT en ADV of ook in carbon te krijgen. gr |
kijk bij MIVV naar de carbon dempers die hebben geen last van de pekel en zijn nog altijd goedkoper dan de akra's
hier een linkje met sound
http://www.youtube.com/watch?v=-WR7bxrrzjw
best mooie filmpjes heeft deze gast op zijn youtube page
http://www.motoria.nl hier kun je ze bestellen suc6 |
|
Naar boven |
|
 |
happyteacher
|
Geplaatst: Di, 16 Mrt. 2010, 19:39 Onderwerp: beeldmateriaal |
|
|
Kan er mij iemand duidelijk beeldmateriaal verschaffen van de leovince evoII ovalo standaard uitlaten met carbon eindstukken op een KTM adv 990 efi
THX _________________ KPATM |
|
Naar boven |
|
 |
ouwegeert
|
Geplaatst: Di, 16 Mrt. 2010, 22:48 Onderwerp: |
|
|
mijn akra's komen van een SM en doen het prima op de Adventure.
Alleen de ophang klem zit een paar mm anders.Ik weet niet meer of het naar voren of naar achteren is.....
Je moet wel de pakkingen overzetten.
En inderdaad de oude boutjes kunnen erg vast zitten. Waarom ze stalen boutjes in een RVS demper gebruiken........
Succes, Wout _________________ Nait soezen, mor deurbroezen!
Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06. |
|
Naar boven |
|
 |
happyteacher
|
Geplaatst: Wo, 17 Mrt. 2010, 7:30 Onderwerp: |
|
|
ouwegeert schreef: | mijn akra's komen van een SM en doen het prima op de Adventure.
Alleen de ophang klem zit een paar mm anders.Ik weet niet meer of het naar voren of naar achteren is.....
Je moet wel de pakkingen overzetten.
En inderdaad de oude boutjes kunnen erg vast zitten. Waarom ze stalen boutjes in een RVS demper gebruiken........
Succes, Wout |
Welk type?fotoke?
mijn dealer van mijn reeds 1j oude adv met 3j garantie staat er op als ik andere uitlaten zou opzetten een andere mapping te steken.
Hoe doen jullie dat? _________________ KPATM |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|