Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Zo, 7 Feb. 2010, 22:24 Onderwerp: kosten herstel?? |
|
|
hallo ik heb een Adventure op het oog.
het gaat om deze http://www.kapaza.be/Motoren/KTM/24312017/Ktm_950_adventure.html
mijn vraag: als ik de valtpartij herstel. krassen weg plamur en opschuren kan ik zelf maar het spuitwerk laat doen. wat zou me dat kosten ruw geschat. plus ik vind de grijze velgen niet mooi en wil ze zwart; die laten poedercoten lijkt me dan ook de beste oplossing? wat kost me zo iets?
de uitlaat is ook bekrast maar da blijft zo.
iemand een idee wat dit zou kosten?
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 7 Feb. 2010, 22:32 Onderwerp: |
|
|
Die krassen op de tank zou ik niks aan doen: Gewoon een mooie carbon-protector er overheen zetten (www.carbon-performance.com), of van de 990 een plastic kap voor 2 tientjes (past bijna...).
Achterkap vind je nog wel op E-bay voor 100 euro ofzo (zilveren zijn niet zo gewild)
Wat het spuiten kost moet je bij de spuiter vragen, en hangt natuurlijk helemaal af van wat voor lak jij er op wil!
Het originele zilver namaken is heel moeilijk; kies dan gewoon meteen iets moois!
Velgen poedercoaten kan... maar dan moet je ze wel uitspaken etc. Kost zo zond de 200 euro. Maar voor dat geld heb je makkelijk een paar originele velgjes, en omspaken moet je toch!
voor 50 euro heb je iig al een goeie achtervelg:
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2886&start=15
grts
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Zo, 7 Feb. 2010, 22:43 Onderwerp: |
|
|
al vast bedankt voor de tips dokter!
het grijs is oer lelijk daarom wil ik hem gespoten hebben.
wat vind je van de prijs van deze ktm. ik wil er nog valbeugels op en zijkoffers.
andere velg dan bedoel je enkel de velg ring of met as en alles. lijkt me wel leuk om een set extra velgen te hebben ( weg banden en off al road banden)
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 7 Feb. 2010, 22:56 Onderwerp: |
|
|
velg = velg. dus geen spaak, geen naaf. (samen heet het een wiel )
Als je je velgen wil poedercoaten... zal je ze ook uit moeten spaken!!
Je kunt trouwens ook denken aan velgstickers: kost weinig... toch leuk effect.
Setje wielen is al snel 800-1000 euro. (+schijven...)
Prijs.. tja geen idee hoe die verder is: beetje zoeken en vergelijken!
Anderzijds: Voor 7000 heb je een gloednieuwe 950SE (in belgenland dan he)
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=8512.0
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Rob Motard

|
Geplaatst: Zo, 7 Feb. 2010, 23:22 Onderwerp: |
|
|
een velgsticker ken ik niet? hoe ziet zo iets er uit?
|
|
Naar boven |
|
 |
Benny

|
Geplaatst: Ma, 8 Feb. 2010, 8:34 Onderwerp: |
|
|
Ongeveer zo.
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
28.24 KB |
Weergegeven: |
7734 keer |

|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
26.11 KB |
Weergegeven: |
7734 keer |

|
_________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
|
Geplaatst: Ma, 8 Feb. 2010, 13:39 Onderwerp: |
|
|
als je de boel naar de spuiter doet, laat die spuiter dan ook maar meteen de krassen doen, als de boel niet gespoten is zie je ook niet goed of het wel goed geplamuurd is. Wat ik destijds deed met de circuitmotor (of wat doorvoor moest doorgaan) en met de oldtimer auto's, is na het plamuren en schuren de boel in de grondverf zetten (lichtjes - nevel eigenlijk) en dan nog eens fijn schuren, je ziet dan direct de oneffenheden naar boven komen en daar moet je dan nog eens plamuren, vaak is een paar laagjes spuitplamuur al voldoende. Laat het gewoon allemaal door de spuiter doen, die kent zijn vak en als je het zelf doet zou het best kunnen dat hij meer werk heeft om het goed te krijgen dan dat hij het doet.
Wielen coaten lijkt me wat ingewikkeld, koop gewoon zoals de dokter zegt gecoate velgranden. als dat te duur is kan je ze ook zelf spuiten zonder te ontspaken:
Alles afplakken, de velg goed mat zetten, (mag zelfs een beetje grof zijn, dan hecht de primer beter), alu primer of zinkspray erop, nat schuren, en dan vele dunne laagjes lak erop, kan perfect met motip spuitbusjes. Nadeel is wel dat bij het verwisselen van banden je heel voorzichtig zal moeten zijn of de lak springt eraf....
Als je matte kleur wil kan je zelfs de lak er al op leggen als de grondverf nog niet 100% droog is, krijg je meestal een mooie matte kleur. Voor velgen zou ik echter glanslak aanraden, kuist makkelijker
Met motip spuitbusjes wel zorgen dat je spuitruimte heel goed verwarmd is, bij te koude temp zorgt de thinner in de verf voor problemen...
_________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
Benny

|
Geplaatst: Ma, 8 Feb. 2010, 15:51 Onderwerp: |
|
|
De krassen die ik op de foto's kan zien hoeven niet geplamuurd te worden, deze kan je perfect wegschuren met een exentrische schuurmachine met korrel 120. Als de diepe groeven weg zijn dan met korrel 220 er over gaan.
Dan primer aanbrengen en fijnschuren om af te lakken.
Tegen de tijd dat de plamuur is gemaakt is op deze manier alles al klaar om de grondverf te zetten.
Ga je dit zelf doen neem dan geen spuitbussen, dit is nl. 1 component verf en deze zakt na een tijd altijd in.Dwz na verloop van tijd komen de schuurkrassen er weer door.
Ik heb dit een aantal jaar gedaan als beroep en stukken die men zelf al had voorbereid met spuitbussen en zo die nam ik zelf gewoon niet meer aan.Meestal moet alles er weer afgehaald worden en schuur maar eens een dikke laag van dat weg, binnen de kortste keren zit je schuurpapier verzadigd.
Je moet echt weten waar je mee bezig bent of alle voorbereiding is voor niks geweest en dat is zonde van het werk.
_________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
Harry

|
Geplaatst: Ma, 8 Feb. 2010, 16:58 Onderwerp: |
|
|
Voor zo'n zilveren staat op het moment een complete set op www.ebay.de
Even zoeken op lc8 950 adventure. Alle delen worden wel los verkocht, maar wellicht kan je hier een leuke slag slaan, zou weleens veel goedkoper kunnen uitpakken dan herspuiten...
_________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
f@zertje
|
Geplaatst: Ma, 8 Feb. 2010, 21:47 Onderwerp: |
|
|
In Nederland staat de mijne tekoop voor 8500
_________________ GS 1200LC rally 2018 |
|
Naar boven |
|
 |
m.willems

|
Geplaatst: Di, 9 Feb. 2010, 13:08 Onderwerp: |
|
|
Ik heb nog een complete zwarte zijkant liggen voor een 950. Dan heb je alvast de helft
|
|
Naar boven |
|
 |
|