Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dwars
Geregistreerd op: 11-5-2008 Berichten: 207 Woonplaats: daar in ut bronsgroen eikenhout
|
Geplaatst: Za, 30 Jan. 2010, 8:59 Onderwerp: KTM komt in 2010 nog met 125pk 1190 Adventure ?? |
|
|
Afgelopen jaar hadden ze, behalve enkele prototypes, weinig nieuws te melden op de EICMA in Milaan, maar daar gaat volgens insiders nog dit jaar verandering in komen. Zo zal KTM nog dit jaar de nieuwe Adventure 1190 gaan presenteren.
blijven de looks hetzelfde???
Het zat er natuurlijk al langer aan te komen, sinds de komst van de 1148cc RC8 was het speculeren wannneer KTM dat motorblok in zou gaan zetten in de andere modellen. Dat de Adventure het eerste model is wat zal worden uitgerust met het 155 Pk sterke motorblok van de RC8 is niet vreemd, gezien het feit dat zijn directe concurrenten, de BMW R1200GS en Ducati Multistrada 1200, al op die grote cilinderinhoud zitten.
In hoeverre het RC8 motorblok zal worden teruggetuned naar meer vriendelijkere allroad Pk's is vooralsnog niet bekend, maar verwacht wordt dat de 1190 Adventure rond de 125 Pk zal gaan leveren.
bron motorfreaks _________________ jaja joa |
|
Naar boven |
|
|
rene+adventure
Geregistreerd op: 19-7-2008 Berichten: 462 Woonplaats: Echt
|
Geplaatst: Za, 30 Jan. 2010, 9:22 Onderwerp: |
|
|
Als hij zo mooi en rank blijft uitzien als bijgevoegde foto vind ik hetzelf geen probleem.
Echter je hoort steeds meer geluiden dat KTM BMW wil gaan nadoen. Dat is is nu juist mijn probleem met deze filosofie. Niet dat ik iets heb tegen BMW alleen de adventure is steeds een fiets geweest die offroad toch redelijk zijn mannetje staat.
Ik zag onlangs een BMW 1200 GS (overigens met pech langs de weg ???).
Ik dacht nog wat een lomp geval. Ik vroeg me af hoe mensen in godsnaam op een dergelijke fiets nog verre offroad ritten moeten gaan maken.
Jammer dat KTM dit voorbeeld gaat nastreven. In financieel opzicht kan ik het begrijpen. Maar dan gaan we de massa na. Mensen met een hoog zondagsrijders gehalte.(ook nog als de zon schijnt met een temp.boven 21 graden). En als er ook maar eens spatje op komt wordt de poetsdoek tevoorschijn gehaalt...
En dat was nu juist waarin KTM zich onderscheidde. Een sportieve ranke fiets, liefst ook nog onder de modder met een dito besmeurde rijder er op.
Dat maakt de KTM rijder zo bijzonder. Tenminste dat beeld heb ik (nog steeds) van de KTM adventure.
Ik ben bang dat we binnenkort met een Honda Goldwing achtige fiets (incl.ingebouwde ijskast met diepvriesvak) ten strijde moeten trekken.
Wat mij betreft jammer allemaal. Ik had liever gezien dat men de 690 rally wat aanpaste voor wat meer reisplezier. Je had dan een reisfiets, een rallyfiets en wegfiets. Zoals de ADVENTURE bedoeld is.... _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
|
Guus
Geregistreerd op: 15-6-2008 Berichten: 399 Woonplaats: Velp
|
Geplaatst: Za, 30 Jan. 2010, 12:45 Onderwerp: |
|
|
En wie van jullie heeft ooit het gevoel gehad vermogen tekort te komen?
_________________ Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak! |
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Za, 30 Jan. 2010, 13:44 Onderwerp: |
|
|
Och kijk...vorig jaar rechtstreeks vanuit KTM te horen gekregen dat ze de Adventure niet meer willen profileren als een offroad-avontuur machine.
Mainstream verkoopt beter hé, en dat is uiteindelijk waar het (overal) om gaat ...
Heel dat vermogencircus gaat ronduit de belachelijke kant op. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
Nocer
Geregistreerd op: 11-6-2009 Berichten: 307
|
Geplaatst: Za, 30 Jan. 2010, 15:25 Onderwerp: |
|
|
Interessant, maar dat plaatje is niet eens een fotosoep te noemen. Meer een ms paint
Hoe betrouwbaar zijn die bronnen? |
|
Naar boven |
|
|
|