lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Raketman's 990 : the saga continues
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Jan. 2010, 18:00    Onderwerp: Raketman's 990 : the saga continues Reageer met quote

evilgrin

Toch een geweldig apparaat...ik heb alvast één zekerheid in't leven, en dat is gegarandeerd sleutelplezier voor de rest van mijn bestaan.
Verkopen moet ik hem alvast niet meer, niemand wil zo'n kreng. En de prijzen van chroom-molybdeen en aluminium zijn ook niet zo schokkend hoog.

Vorige week : olielek. Staat al elders beschreven, carterboutje losgekomen, zomaar. Oorzaak onbekend, als het ware. Achja. Hersteld, verder bollen shifty ...

Vandaag :

*start*
*verlaat oprit*
*rij 2 straten verder*

Plotsklaps-ineens-onverwacht-uit het niets

*kletterkletterkletterkletterkletter enz*

WTF freak bomb

*paar keer aan-uit, maakt gene ene reet uit*
*voeten vol olie*
*weg vol olie*
*te voet huiswaarts, voetpad vol olie*

Diagnose, na wat krachtterminologie in de wijde omgeving losgelaten te hebben :

- kletterkletter komt van de distributie, beide cylinders
- spanners werken niet, dus geen oliedruk
- lekkende olietankereffect

Blijkt dit aan de hand :



Leiding aan olievat losgesprongen...zomaar, ineens, zonder aanwijsbare reden als het ware.

Vertrouwen is ondertussen gezakt tot het nog voorzichtig durven rijden van rondjes op mijn gazon, en dan nog.

Achja shifty ...

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vrom



Geregistreerd op: 25-11-2008
Berichten: 188
Woonplaats: Schellebelle - B -

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Jan. 2010, 18:13    Onderwerp: Reageer met quote

wreck wreck wreck

Alij jongens undecided

Nu ben ik met de mijne gisteren nog eens gaan ploeteren in de modder (bijna nog erger dan vorige keer maar deze keer met nubbies)... nog steeds geen kik verkeerd lipsrsealed2

_________________
Verantwoord jezelf nooit, uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit.

www.VROM-rijopleidingen.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 756
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Jan. 2010, 18:59    Onderwerp: Reageer met quote

Met zo'n oliebron over uwe gazon? ge gaat die niet dikwijls moeten afrijden, volgende zomer. dozey

Man man, straffe stoten allemaal. Moest daar nu eens iets gewoon verklaarbaars aan mankeren. Bvb: uw batterij is ver dood, bijgevolg zal die niet starten na een nachtje buiten. Zoals de mijne vanmorgen. Gelukkig heb ik sympathieke collega's.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Jan. 2010, 20:42    Onderwerp: Reageer met quote

Raket,

't is heel simpel : gij hebt wat ze een "maandagmorgenmoto" noemen. Ne moto gemaakt door werkvolk met nen houten kop.

En die term bestaat echt hoor, maar wordt vooral voor auto's gebruikt.

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Jan. 2010, 20:56    Onderwerp: Reageer met quote

de metalen klem rond de slang lijkt gebroken. Die is dus duidelijk te hard vastgezet geweest (door ktm of door dealer?? is die er af geweest bij de laatste olielekkage? of heeft iemand hem voor de zekerheid wat vaster geknepen zodat de lekkage daar iig niet vandaan kon komen?? )

Wel raar overigens: Die slang is de aanvoer van de olie NAAR de oliepomp. Daar wordt dus aan gezogen door de pomp, en er heerst normaliter onderdruk in die slang: Hoe kan die er dan afknallen???

Zit je carterontluchting misschien verstopt???


ps.: Als het goed is heb je een rood olielampje wat aangaat als als je geen oliedruk hebt ....

thinking2


en idd... maandagmorgen KTM grin

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Jan. 2010, 23:22    Onderwerp: Reageer met quote

Vrom schreef:
nog steeds geen kik verkeerd lipsrsealed2


Hopelijk had ge hout vast op't moment dat ge dat aan't typen was grin ...

Mja, die spanring...da's ook zoiets raar. Die is niet gebroken/los/open.
Daarjuist nog eens gaan trekken aan die darm, die lijkt dus echt wel heel vast te zitten. Zelf heb ik dat ding nog nooit losgemaakt.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KTM_FAN



Geregistreerd op: 19-2-2008
Berichten: 321

BerichtGeplaatst: Wo, 3 Feb. 2010, 12:15    Onderwerp: olie Reageer met quote

Aan mijn olie retour leiding is een MOD geweest. Misschien hieraan gerelateerd ?
_________________
KTM-FAN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Do, 4 Feb. 2010, 17:59    Onderwerp: Reageer met quote

'k Heb hem zelf "gemod", nadat vandaag de leiding voor de 2de keer losgeschoten is.
Spijtige was dat het net op't werk gebeurd is. Plas olie op het oefenterrein...

Tussen het gevloek door heb ik eens proberen beredeneren waarom die leiding na drie jaar ineens haar middelvinger opsteekt naar mij evil ...

Op het fotootje kan je de bovenkant zien (zit aan de klep en olietank), terwijl de onderkant eigenlijk gewoon op een metalen buisje geschoven zit dat op zijn beurt naar het blok gaat.
En daar ging het mis : de leiding zat veel te ver over dat onderste buisje. Dan hebben ze de leiding langs de bovenkant gewoon opgerokken tot ze over de aansluiting van het reservoir zat.
De spanringen hebben dat dus bijna exact drie jaar uitgehouden, en toen was het kennelijk genoeg geweest.

'k Heb beide originele spanringen eraf gehaald, leiding terug naar boven geschoven (zonder ze op te rekken deze keer) en er 2 klassieke inox spanringen overgedraaid. Met dank aan de collega's van de VAB, anders was mijn hele namiddag eraan gegaan veryangry2 .

Denk dat het probleem nu wel permanent van de baan is. Althans, dat specifieke probleem toch goofy ...

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Do, 4 Feb. 2010, 21:09    Onderwerp: Reageer met quote

Hou de moed erin , Raketman ! Op naar het volgende ! drummer
_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Feb. 2010, 0:09    Onderwerp: Reageer met quote

wel raar dat je de enige bent met al deze rare mankementen, al ben ik wel voor de oude rvs slangeklem ipv die k#t dingen die ze bij ktm gebruiken. keep on, het zal ooit wel ophouden zeker laugh laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2716
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Feb. 2010, 13:42    Onderwerp: Reageer met quote

Ik neem aan dat je motor dealer onderhouden is?

Die had dit al lang al moeten oppakken bij een beurtje. Dit soort aansluitingen mogen niet onder spanning worden gemonteerd.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Feb. 2010, 22:37    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Ik neem aan dat je motor dealer onderhouden is?

Die had dit al lang al moeten oppakken bij een beurtje. Dit soort aansluitingen mogen niet onder spanning worden gemonteerd.



laugh3 gij hebt blijkbaar de 732 vorige afleveringen van Raketman gemist bucktooth

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Za, 6 Feb. 2010, 4:04    Onderwerp: Reageer met quote

Motorcycle Boy schreef:
StevenD schreef:
Ik neem aan dat je motor dealer onderhouden is?

Die had dit al lang al moeten oppakken bij een beurtje. Dit soort aansluitingen mogen niet onder spanning worden gemonteerd.



laugh3 gij hebt blijkbaar de 732 vorige afleveringen van Raketman gemist bucktooth


zou die dealer ze alle 732 over het hoofd gezien hebben laugh laugh
worried2 worried2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2716
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 6 Feb. 2010, 12:04    Onderwerp: Reageer met quote

Als raketman zelf sleutelt lijkt een goeie dealer opzoeken mij ook een goed advies.

Of het gewoon als sleutel-leermomenten zien, en niet als problemen met een KTM.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Za, 6 Feb. 2010, 20:01    Onderwerp: Reageer met quote

laugh3

Hm, gij kent Raketman niet. Efkes heel kort samenvatten : hij sleutelt al 25 jaar aan moto's en heeft al diverse restauratieprojecten achter de rug. Kortom, aan advies van dealers heeft hij niet zoveel en als er iets kapot gaat is het wel degelijk kapot en niet verknoeid. wink3 wink3

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif