Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Wo, 13 Jan. 2010, 22:13 Onderwerp: welk soort siliconenspray gebruiken? |
|
|
yow de gasten,
ik gebruik momenteel Glitterspray van Denicol, zie hier : http://www.denicol.be/aerosols.php
Prachtig spul, smeert goed, blinkt goed, kan heel goed tegen water.
Maar die spuitbussen zijn zo rap leeg Daarom zoek ik eigenlijk een alternatief.
Wat gebruiken jullie? _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
Gianni
|
Geplaatst: Wo, 13 Jan. 2010, 22:19 Onderwerp: |
|
|
silicon100 novatio maar zelfde probleem bus is enorm rap leeg ... |
|
Naar boven |
|
 |
highrider

|
Geplaatst: Wo, 13 Jan. 2010, 23:05 Onderwerp: |
|
|
Die goedkope van de Action. Weet het merk ff niet en is me nu te koud buiten om naar de schuur te gaan.
Ik dacht 1,49 per bus _________________ Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 14 Jan. 2010, 0:13 Onderwerp: |
|
|
het is overigens een beetje een misverstand dat siliconen goed smeert. Het is een vrij beroerd smeermiddel.
Het is wel heel goed water en vuil afstotend.
Waar gebruik je het voor?
Om je motor te poetsen en het vuil wat minder te laten hechten is prima.., evt om de kabeltjes in te sprayen, maar verder heeft het weinig nut.
Ik haal ze bij deautomaterialenzaak.. daar zijn ze het goedkoopst per ml. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Do, 14 Jan. 2010, 9:21 Onderwerp: |
|
|
Ik gebruik GT7 van tec7. Grote bussen van 600 ml. Ik weet niet waar ze het zoal verkopen, ik haal het gewoon bij de lokale doe-het-zelver. Het is trouwens niet echt siliconenspray, maar eerder iets als WD40, wat denk ik toch voor hetzelfde gebruikt kan worden.
http://www.tec7.com/index.php?st=products&prodkey=gt7&taal=nl _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

|
Geplaatst: Do, 14 Jan. 2010, 13:24 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | het is overigens een beetje een misverstand dat siliconen goed smeert. Het is een vrij beroerd smeermiddel.
Om je motor te poetsen en het vuil wat minder te laten hechten is prima.., evt om de kabeltjes in te sprayen, maar verder heeft het weinig nut.
Ik haal ze bij deautomaterialenzaak.. daar zijn ze het goedkoopst per ml. |
hey, ik gebruik ze natuurlijk niet om dingen te smeren. Dat wordt vooral gebruikt om vorkpoten goed te laten glijden, om mat zwart mooi blinkend te krijgen, om kabelbomen een visuele update te geven, etc etc etc
De lol van die Denicol is dat die niet zo'n vettig laagje achterlaat als vele siliconensprays. _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Do, 14 Jan. 2010, 16:27 Onderwerp: |
|
|
Motorcycle Boy schreef: | Dr_Bean schreef: | het is overigens een beetje een misverstand dat siliconen goed smeert. Het is een vrij beroerd smeermiddel.
Ik haal ze bij deautomaterialenzaak.. daar zijn ze het goedkoopst per ml. |
hey, ik gebruik ze natuurlijk niet om dingen te smeren. Dat wordt vooral gebruikt om vorkpoten goed te laten glijden, om mat zwart mooi blinkend te krijgen, om kabelbomen een visuele update te geven, etc etc etc
De lol van die Denicol is dat die niet zo'n vettig laagje achterlaat als vele siliconensprays. |
om vorkpoten goed te laten glijden
let maar op dat de afdichtings ringen niet beschadigen met die chemische troep
btw je voorvork zit vol olie die hoef je niet te smeren  |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Do, 14 Jan. 2010, 20:22 Onderwerp: |
|
|
Hé, shit weer niet ...  _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

|
Geplaatst: Do, 14 Jan. 2010, 20:57 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: |
Let maar op dat de afdichtings ringen niet beschadigen met die chemische troep
|
Geen idee wat daar zo grappig aan is, maar soit, er bestaan verschillende soorten humor...
Iedereen weet dat het een goed idee is om uw stofkappen af en toe te kuisen en ze een beetje te voorzien van wat siliconenspray. Ik moet de eerste voorvorkdichting nog tegenkomen die daaraan kapot gaat. _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
|