lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

startprobleem
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
dukey



Geregistreerd op: 20-4-2007
Berichten: 212
Woonplaats: nieuw vossemeer

BerichtGeplaatst: Za, 2 Jan. 2010, 0:29    Onderwerp: startprobleem Reageer met quote

ik wilde de motor starten na 5 maanden stil te hebben gestaan (met losse accu )
dus alles weer aangesloten en starten maar
cantact aan toerentellen zwiept op zoals het hoord brandstof pomp loopt en stopt weer .
maar druk op de startknop en met dat de startmotor inslaat
gaat het licht enz uit dus ik denk spanning te laag accu leeg

dus opgestart lopen als een zonnetje half uurtje laten lopen .
daarna gewoon starten

volgende dag ik wil een rondje gaan doen niet meer starten zelfde probleem ,dus ik denk accu echt kapot

nu een nieuwe er in 11,2 ah zelfde probleem
lijkt alsof de spanning te laag zakt als de startmotor inslaat
en gooit dan alles uit nadat de startmotor terug komt start alles weer opnieuw op.(de branstof pomp toerenteller enz )

net accu gemeten 13,2 volt is toch echt vol raaaarrrr huh2
dus accu zou goed moeten zijn ,maar start dus alleen als ik er een 2e accu bij hang ,of net van de lader afhaal .

mischien een bekend probleem van ktm?
draadbreuk ofzo?
is een adventure 990 2007 efi
en het is dus gekomen na de 5 maanden stil staan in een droge ruimte.

_________________
1190 adventure R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Za, 2 Jan. 2010, 10:45    Onderwerp: Reageer met quote

dat de andere accu 13,2 volt geeft
hoeft niet te betekenen dat hij goed is, sluit maar is een lampje aan op de accu en meet met een volt meter.
Het kan zijn dat de accu spanning onder belasting volledig instort

trouwens even in de manual gekeken en hier moet je ook maar een na kijken

Checking for loss of current
Check for loss of current before you check the rectifier regulator.
– Switch off the ignition and disconnect the ground wire from the
battery.
– Connect an ammeter between the ground wire and the negative pole
on the battery.
Set point value: max. 2 mA
– If the value is higher, look for the current consumers.
For example:
– a defective regulator/rectifier
– a defective multifunctional digital speedometer
– Creepage current in the socket connectors or in the ignition lock
NOTE: you will need to set the clock on the multifunctional digital
speedometer after the battery is connected.

checking the charging voltage / rectifier regulator
NOTE: the following figures only apply to fully charged batteries.
– Connect a voltmeter to both battery terminals.
– Start the engine and switch on the low beam.
– Rev the engine up to 5000 rpm and read the voltage.
Set point value: 14.0 – 15.0 V
If the measured value deviates significantly from the set point value:
– Check the socket connectors from the stator to the regulator rectifier
and from the regulator rectifier to the cable tree.
– Check the generator coils
– Replace the regulator rectifier
Checking the generator coils
– Disconnect the socket connector 1 and measure the 3 cables
(yellow) to the generator back to back for resistance.
Set point value: max 1,0 Ω bei 20º C
– Check all three cables for short circuit to ground.
– Check both connectors for damage

success er mee

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dukey



Geregistreerd op: 20-4-2007
Berichten: 212
Woonplaats: nieuw vossemeer

BerichtGeplaatst: Za, 2 Jan. 2010, 11:02    Onderwerp: Reageer met quote

bedankt voor het mee denken

maar heb de accu ook belast en die is goed

ook lekstroom gemeten dus ampere meter tussen 1 pool en de kabel
ook goed

dynamo laad ook goed bij

hmmm

heeft iemand mischien een draadschema ?

_________________
1190 adventure R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Za, 2 Jan. 2010, 11:08    Onderwerp: Reageer met quote

heb ik
_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Za, 2 Jan. 2010, 11:37    Onderwerp: Reageer met quote

even er op klikken en dan kun je een beetje inzoomen het gaat net


ktm990adv (1600 x 1148).jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  421.51 KB
 Weergegeven:  316 keer

ktm990adv (1600 x 1148).jpg



_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dukey



Geregistreerd op: 20-4-2007
Berichten: 212
Woonplaats: nieuw vossemeer

BerichtGeplaatst: Za, 2 Jan. 2010, 12:11    Onderwerp: Reageer met quote

bedankt ga ik meteen mee aan de gang thumbsup
_________________
1190 adventure R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 2 Jan. 2010, 14:29    Onderwerp: Reageer met quote

bij de 990 gaat het licht uit als je start: Dat hoort volgens mij zo, dan heeft de motor weer net iets meer spanning om te starten.

Maar goed, als ie de startmotor niet goed rondkrijgt, dan velies je dus gewoon spanning!

-> dat komt door overgangsweerstanden:

- Accupool
- accukabel
- startrelais
- kabel en aansluiting naar de startmotor
- MASSA kabel van de startmotor terug naar de accu/ cq frame aansluitingen.

Makkelijkste op te sporen als je gewoon de spanning meet bij de startermotor etc., tijdens het starten.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
dukey



Geregistreerd op: 20-4-2007
Berichten: 212
Woonplaats: nieuw vossemeer

BerichtGeplaatst: Za, 2 Jan. 2010, 15:21    Onderwerp: Reageer met quote

nou nog ff aan het meten geweest
geen overgangs weerstanden
als ik de startmotor zonder relais rond laat gaan nou ja rond dan kruipt hij rond .
trekt hij 300 ah das echt veel nou weet ik dat hij altijd even piekt bij het opgang brengen van de startmotor maar 300ah shocked2

ja dan trek je wel de accu even plat
zou het dan toch de startmotor zijn ?
ik ga weer verder meten/zoeken

_________________
1190 adventure R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
highrider



Geregistreerd op: 20-6-2006
Berichten: 224
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 2 Jan. 2010, 20:15    Onderwerp: Reageer met quote

1. Duw is ff een startkabel tussen de min van de accu en op het huis van de startmotor en meet nu de startstroom of start is gewoon.
2. Laat de startmotor direct draaien op een accu en meet je startstroom. 300 A lijkt me erg veel

Hopelijk heb je de schoentjes van de accupolen al gecontroleerd en zitten ze goed geklemd op de kabels. Ik gok op een losse of slechte verbinding namelijk.

_________________
Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 2 Jan. 2010, 23:29    Onderwerp: Reageer met quote

het KAN natuurlijk ook zijn dat je bij de vorige startpogingen met die slechte accu wel je startermotor gemold hebt... als ie echt 300A trekt en nog nauwelijks rondkomt klop[t er iets niet.

50 a 75 A als ie draait is normaal, 150 - 200A bij het op gang komen/inschakelen.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
dukey



Geregistreerd op: 20-4-2007
Berichten: 212
Woonplaats: nieuw vossemeer

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Jan. 2010, 1:16    Onderwerp: Reageer met quote

heb alles al geprobeerd kan alleen de startmotor zijn
ook de dealer gebeld die 300ah is echt te veel

maar er zit nog 5 mnd fabrieks garantie op dus breng hem van de week weg voor reparatie 2thumbsup

ga verder niks uit elkaar halen anders heb ik straks gezeur met de dealer
laat wel weten wat hun bevindingen zijn geweest

bedankt voor het meedenken thumbsup

_________________
1190 adventure R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Jan. 2010, 11:46    Onderwerp: Reageer met quote

300ah shocked2 volgens de specificaties is de start motor slecht 0,9kwh.
dus hij zou niet meer moeten trekken dan rond de 75 ampere.
dan is de start motor echt naar de klote of wat wikkelingen zijn verbrand of de kool borstels zijn volledig weg
maar als je toch garantie hebt dan maakt het niet veel uit wink3

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dukey



Geregistreerd op: 20-4-2007
Berichten: 212
Woonplaats: nieuw vossemeer

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Jan. 2010, 19:17    Onderwerp: Reageer met quote

das waar dus maak me er maar niet meer druk over undecided
_________________
1190 adventure R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dukey



Geregistreerd op: 20-4-2007
Berichten: 212
Woonplaats: nieuw vossemeer

BerichtGeplaatst: Za, 9 Jan. 2010, 18:34    Onderwerp: Reageer met quote

hey hij is weer terug door de sneeuwstorm

het bleek toch de accu te zijn de nieuwe was niet sterk genoeg
die ik bij een lokaale accu zaak heb gehaald
(dus ga die maar eens terug brengen evil2 )
ze hebben bij goedhart motoren in bodegraven alles na gemeten
en de nieuwe accu was niet sterk genoeg raar ...betaalde er 89 euro voor
is toch niet niks cry

nou moest doormeten en nieuwe accu 245 euro kosten sad3
maar als service hebben ze een nieuwe accu gestoken en was alles gratis
thumbsup wat een top zaak met nog betere service
Dus voor iedereen ga naar bodegraven Goedhart motoren

_________________
1190 adventure R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 9 Jan. 2010, 18:51    Onderwerp: Reageer met quote

Hartsikke mooi!

Maar euhm: Die oude-nieuwe acuu, was dat dan wel het goede model: YTZ14 ?? of had iemand je eem YT of YTX meegegeven??

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif