Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
PieterK
|
Geplaatst: Ma, 21 Dec. 2009, 14:29 Onderwerp: Adventure R ja/nee |
|
|
Hoi,
ik heb helaas een hele tijd deze site niet kunnen bezoek ben weer on-line.
Ik rij sinds 2008 een Adventure (ABS) na vele, vele jaren Yamaha's (XT500/600/660/Tenere/supertenere). Ik heb absoluut geen geen spijt, prima motor. Ik ben net teruggekeerd van een trip Heeze (waar ik woon) naar Dakar in Senegal (8.000km). De motor heeft flink moeten werken, asfalt, stenen, gravel en in zand. De reis ging probleemloos, geen bout los en hij bleef ook lopen op de petroleum in Mauritanie!! Prima fiets, erg blij mee.
Nu lokt meer avontuur en kijk ik met een schuin oog naar de Adventure R. Heb jij, of anderen, al ervaring met deze motor? Ik hoor het graag.
Groet,
Pieter |
|
Naar boven |
|
 |
Remmie

|
Geplaatst: Ma, 21 Dec. 2009, 15:24 Onderwerp: Re: Adventure R ja/nee |
|
|
PieterK schreef: | Ik ben net teruggekeerd van een trip Heeze (waar ik woon) naar Dakar in Senegal (8.000km). De motor heeft flink moeten werken, asfalt, stenen, gravel en in zand. De reis ging probleemloos, geen bout los en hij bleef ook lopen op de petroleum in Mauritanie!! Prima fiets, erg blij mee. Groet,
Pieter |
Ik zeg plaatjes/reportage
Welkom terug/thuis
Remmie  _________________ Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience. |
|
Naar boven |
|
 |
PieterK
|
Geplaatst: Ma, 21 Dec. 2009, 21:46 Onderwerp: Adventure R ja/nee? |
|
|
Hoi Remmie,
heb plaatje en foto's op Forum - Reizen gezet!
Geniet ervan.
Pieter |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Di, 22 Dec. 2009, 0:20 Onderwerp: Re: Adventure R ja/nee? |
|
|
PieterK schreef: | Hoi Remmie,
heb plaatje en foto's op Forum - Reizen gezet!
Geniet ervan.
Pieter |
LINKJE kan handy zijn  |
|
Naar boven |
|
 |
Olaf
|
Geplaatst: Di, 22 Dec. 2009, 15:57 Onderwerp: |
|
|
Hallo Pieter
Rij op een R adv en ben er erg over te spreken , heb nooit een andere Ktm gereden dus kan het moeilijk verglijken , ben erg te spreken over de vering wat meteen het grootste verschil is met de standaard versie , heeft dan alleen geen abs , wat ik persoonlijk niet mis .
Ben dit jaar onder andere naar noorwegen geweest en daar een hoop gravel paden gereden , is me zeer goed bevallen en de motor geeft geen krimp .
Dit jaar een 8000km mee gereden , probleemloos .
Hij is hoog dat is het enige , ik ben zel 199.5cm en heb daar geen problemen mee , maat van me is 178cm en had er gauw genoeg van , hij zei een keer voetje op de verkeerde plek zetten en ik lig om .
Maar jouw trip door africa , tja ik denk de r versie is daar helmaal thuis .
Hij nog net wat meer geschikt voor het offroad dan de normale versie , de pk's heb je in het terrein niet nodig en scheelt ook niet echt heel veel met jouw versie .
Vind het een super fiets en ook het uit aan van de injectie heb ik geen last van .
Groeten Olaf _________________ AT en KTM 990R/ 690 enduro R |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Di, 22 Dec. 2009, 16:07 Onderwerp: |
|
|
Waarom zou je in een R investeren? Laat je vering ombouwen naar de R specificaties en je hebt hem voor een kleine 1000 euro. Het extra vermogen heb je naar mijn mening niet nodig. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
BikeBrother

|
Geplaatst: Di, 22 Dec. 2009, 17:12 Onderwerp: Re: Adventure R ja/nee |
|
|
PieterK schreef: | Hoi,
ik heb helaas een hele tijd deze site niet kunnen bezoek ben weer on-line.
Ik rij sinds 2008 een Adventure (ABS) na vele, vele jaren Yamaha's (XT500/600/660/Tenere/supertenere). Ik heb absoluut geen geen spijt, prima motor. Ik ben net teruggekeerd van een trip Heeze (waar ik woon) naar Dakar in Senegal (8.000km). De motor heeft flink moeten werken, asfalt, stenen, gravel en in zand. De reis ging probleemloos, geen bout los en hij bleef ook lopen op de petroleum in Mauritanie!! Prima fiets, erg blij mee.
Nu lokt meer avontuur en kijk ik met een schuin oog naar de Adventure R. Heb jij, of anderen, al ervaring met deze motor? Ik hoor het graag.
Groet,
Pieter |
ik zou gewoon die adventure houden en met het geld dat je dan over hebt een reis maken naar zuid amerika. _________________ KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018
www.bikebrothers.nl
Ride your Dreams |
|
Naar boven |
|
 |
Nocer

|
Geplaatst: Di, 22 Dec. 2009, 20:54 Onderwerp: |
|
|
Olaf schreef: | Hallo Pieter
Rij op een R adv en ben er erg over te spreken , heb nooit een andere Ktm gereden dus kan het moeilijk verglijken , ben erg te spreken over de vering wat meteen het grootste verschil is met de standaard versie , heeft dan alleen geen abs , wat ik persoonlijk niet mis .
Ben dit jaar onder andere naar noorwegen geweest en daar een hoop gravel paden gereden , is me zeer goed bevallen en de motor geeft geen krimp .
Dit jaar een 8000km mee gereden , probleemloos .
Hij is hoog dat is het enige , ik ben zel 199.5cm en heb daar geen problemen mee , maat van me is 178cm en had er gauw genoeg van , hij zei een keer voetje op de verkeerde plek zetten en ik lig om .
Maar jouw trip door africa , tja ik denk de r versie is daar helmaal thuis .
Hij nog net wat meer geschikt voor het offroad dan de normale versie , de pk's heb je in het terrein niet nodig en scheelt ook niet echt heel veel met jouw versie .
Vind het een super fiets en ook het uit aan van de injectie heb ik geen last van .
Groeten Olaf |
Zover ik weet is de vering hetzelfde op de R? Dus dat je daar tevreden mee bent wilt niet zeggen dat dat bij de non-R anders is omdat de veerwegen niet zo lang zijn als bij de R (als ik dit goed zeg). |
|
Naar boven |
|
 |
Olaf
|
Geplaatst: Di, 22 Dec. 2009, 21:35 Onderwerp: |
|
|
Hallo Nocer
Kon niet verglijken , zoals ik al zei , nooit met een andere adv gereden .
Langere veerweg is toch een voordeel offroad , of heb ik het mis .
EN neem aan dat een langere veerweg ook wel een ander rijgedrag geeft .
|
Naar boven |
|
 |
PieterK
|
Geplaatst: Di, 22 Dec. 2009, 21:37 Onderwerp: Adventure R ja/nee? |
|
|
Hoi,
Veerwegen tussen R en ABS zijn anders (R aanzienijk langer). Ja, ben ook al specificaties tussen beiden aan het vergelijken. Suggestie om op mijn huidige motor aanpassingen te doen sluit ik niet uit. Met name (iets) hogere veerweg en hogere zit hebben voorkeur. Voor het overige verschilt mijn LC8 ABS niet veel van de R.
Pas op, ben tevreden met mijn huidige KTM....overstap naar R moet veel brengen anders is het 'geld' weggooien. Zou er eens een stuk op moeten rijden en wat uitproberen.
Pieter
PS: Zuid-Amerika zit in de planning |
|
Naar boven |
|
 |
Nocer

|
Geplaatst: Wo, 23 Dec. 2009, 15:14 Onderwerp: |
|
|
Olaf schreef: | Hallo Nocer
Kon niet verglijken , zoals ik al zei , nooit met een andere adv gereden .
Langere veerweg is toch een voordeel offroad , of heb ik het mis .
EN neem aan dat een langere veerweg ook wel een ander rijgedrag geeft .
Groeten Olaf |
@Olaf, was ook gen beschuldiging. En ja.. het geeft iets ander rijgedrag, maar ik denk niet dat het de aanschaf van een nieuwe motor rechtvaardigd. Ik doelde zelf namelijk erop dat de kwaliteit van de vering voor beide modellen hetzelfde zijn.
Ennuh Pieter... dat sowieso...  |
|
Naar boven |
|
 |
Olaf
|
Geplaatst: Wo, 23 Dec. 2009, 17:54 Onderwerp: |
|
|
Hallo Nocer
Niet getreurd , zo was het op mij ook niet overgekomen , wilde alleen duidelijk maken dat de R toch iets anders is , en mischien niet helemaal duidelijk geweest .
En je hebt gelijk dat het mischien niet gerechtvaardigd is , maar kan niet in andermans beurs kijken , bij mij was het vooral de vering en hoogte , abs mis ik niet , de kleurstelling vind ik helemaal top , wil niemand tegen de borst stoten maar het oranje en blauw vond ik niet alles , is gelukkig alleen maar kleur , rijdt er natuurlijk niet minder om .
Maar achteraf had ik niet op de kleur moeten kijken rijden maakt alles goed
Over de Abs , dacht dat hij niet op een 2009 leverbaar was maar weet dat niet zeker , anders zou het ongetwijfeld hetzelfde zijn als de andere modellen .
Of misschien op 2010 model wel ?
|
Naar boven |
|
 |
Gianni
|
Geplaatst: Do, 24 Dec. 2009, 12:09 Onderwerp: |
|
|
Pieter de R inBelgie wordt niet meer verdeeld in Nederland zou deze wel nog te krijgen zijn.
Gaat deze uit productie ? Is er iets anders op komst ? Wordt momenteel de stock "R" uitverkocht, ik weet het niet ... |
|
Naar boven |
|
 |
PieterK
|
Geplaatst: Do, 24 Dec. 2009, 14:49 Onderwerp: Adventure R ja/nee? |
|
|
Gianni,
dank je voor de info. Bij KTM Team West (voorheen SOMMER) in Oberhausen kreeg ik ook te horen dat ze (nog?) niet over de R konden beschikken. Weet ook niet wat KTM beleid is.
Ik heb geen haast dus wacht af. Mijn huidige motor biedt voldoende off- on road plezier!
Pieter |
|
Naar boven |
|
 |
Olaf
|
Geplaatst: Vr, 25 Dec. 2009, 17:18 Onderwerp: |
|
|
Mijn R heb ik in duitsland gehaald , was toen ook niet beschikbaar in ned , antwoord van de dealer(duitsland) was dat ze maar een beperkt aantal maken , het hoe en waarom was hem ook niet duidelijk .
Olaf _________________ AT en KTM 990R/ 690 enduro R |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|