Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Harry
Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Wo, 9 Dec. 2009, 6:07 Onderwerp: Vraag voor de Belgische forummers... Carbon/Kevlar! |
|
|
Hallo allemaal. Ik ben nu voor de allereerste fabrieks-KTM uit de geschiedenis, de unieke Jacky Martens 600 LC4 uit 1989 op zoek naar een goede carbon-kevlar specialist in Belgie.
De gehele ombouw van deze fiets is gemaakt uit dit materiaal.
Ik ben bijna klaar met de restauratie, enkel de ombouw moet nog. Plaatselijk gescheurd en gebarsten.
Weet dus iemand een goed adres waar ze dit kunnen repareren? Zelf heb ik daar stomweg de specifieke kennis niet voor om het echt goed te doen.
De trouwe Dakar-kijkers zullem hem misschien herkennen in geel/groen uit het jaar dat Jaap vd Kooij met deze motor deelnam aan de Dakar-rally (1994). Origineel was hij helemaal wit en dat wordt hij nu ook weer.
Alle tips zijn welkom!
Groeten,
Harry
_________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6731 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 9 Dec. 2009, 21:44 Onderwerp: |
|
|
je kunt het bij polyparts in Wintelre NL. proberen. (vlak bij de grens bij Eindhoven)
het meeste doen ze in polyester/glasvezel, maar ik weet niet hoe goed ze tegenwoordig zijn met epoxy en kevlar/carbon. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Do, 10 Dec. 2009, 0:57 Onderwerp: |
|
|
Hall Spars&Rigging mastenbouw Deltahoek 42 4511 PA Breskens
kun je eens proberen die maken alles voor race zeilbootjes in carbon
en is nog redelijk in de beurt voor je suc6 |
|
Naar boven |
|
|
Harry
Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Vr, 11 Dec. 2009, 11:22 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de ideeen zover!
Ik zal eens navragen in Breskens, maar als er nog meer tips zijn, dan hoor ik dat graag.
Zelf had ik al contacten met Rep-Air bij Den Haag. Is door de lange tijd dat de KTM al stil staat eigenlijk een beetje doodgebloed. Maar ik hou ze nog steeds in gedachten, zeer positieve indruk. Belgie is gewoon erg moeilijk om iets te vinden. _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
|
Benny
Geregistreerd op: 8-10-2009 Berichten: 462 Woonplaats: Vlaanderen
|
Geplaatst: Ma, 14 Dec. 2009, 20:44 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | je kunt het bij polyparts in Wintelre NL. proberen. (vlak bij de grens bij Eindhoven)
het meeste doen ze in polyester/glasvezel, maar ik weet niet hoe goed ze tegenwoordig zijn met epoxy en kevlar/carbon. |
epoxy en carbon kevlar verwerken net hetzelfde als polyester met glasvzeldoek.
Opletten voor de haarscheurtjes die wellicht talrijk aanwezig zullen zijn in de coating.Deze komen tijdens het spuiten onherroepelijk naar boven en tijdens de herstelling zijn deze moeilijk zichtbaar. _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
|
Harry
Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Di, 15 Dec. 2009, 6:41 Onderwerp: |
|
|
Yep... En daarom ga ik dit ook LATEN doen. Ben geen kunststofexpert en wil met deze motor ook niet door schade en schande wijs worden. Hiervan is er nl. echt maar 1 gebouwd, niet meer. Verkloot is verkloot, je kan er niet even nieuwe delen voor laten komen.
Breskens wordt niets, die houden zich enkel bij masten, verder doen ze niets. Jammer, maar helaas. Ik ga dus verder op zoek. _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6731 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 15 Dec. 2009, 22:56 Onderwerp: |
|
|
Als je iemand vind die het goed kan en wil, maak dan ook hier effe reclame, want ik zoek ook zo iemand (of PM mij )
grts
Gerben _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Harry
Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Di, 15 Dec. 2009, 23:40 Onderwerp: |
|
|
Ik zal het hier posten als de kogel door de kerk is. Komt goed! _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
|
Aleph
Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Do, 17 Dec. 2009, 18:20 Onderwerp: |
|
|
off-topic :
Jacky Martens?
Heb enkele jaren terug eens een enquete van zijn dochter ingevuld, iets ivm motorrijders. Die zal ondertussen wellicht afgestudeerd zijn? _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
|
Benny
Geregistreerd op: 8-10-2009 Berichten: 462 Woonplaats: Vlaanderen
|
Geplaatst: Vr, 18 Dec. 2009, 17:07 Onderwerp: |
|
|
ook zeker op letten dat bij montage alle bevestigingsbeugeltjes recht overeen komen met de gaten ! Indien je er aan moet wringen heb je binnen de kortste keren terug barstjes.
Vraag aan de hersteller een kleine garantieperiode van het spuitwerk, als deze dat wil doen dan zit je safe.
De herstelling zal bij niet goed uitgevoerd snel weer barsten. _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
|
Harry
Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Za, 19 Dec. 2009, 22:36 Onderwerp: |
|
|
Benny schreef: | ook zeker op letten dat bij montage alle bevestigingsbeugeltjes recht overeen komen met de gaten ! Indien je er aan moet wringen heb je binnen de kortste keren terug barstjes.
Vraag aan de hersteller een kleine garantieperiode van het spuitwerk, als deze dat wil doen dan zit je safe.
De herstelling zal bij niet goed uitgevoerd snel weer barsten. |
Klopt, ook dat had ik me al bedacht. De hersteller krijgt mijn KTM dan ook compleet, zodat alles precies pas gerepareerd wordt. _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
|
Harry
Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Za, 9 Jan. 2010, 11:08 Onderwerp: |
|
|
En het is zover: maandag lever ik de machine af bij Rep-Air in Den Haag. Dit was al mijn eerste keus voordat ik met de restauratie begon. Echte specialisten op carbon-kevlar gebied en ze denken goed mee. Die mannen hebben bovendien zelf auto- en motorsport als hobby.
Binnenkort hoop ik hier plaatjes te kunnen laten zien van een totaal herboren Dakar-racer! _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
|
Benny
Geregistreerd op: 8-10-2009 Berichten: 462 Woonplaats: Vlaanderen
|
Geplaatst: Ma, 29 Mrt. 2010, 20:41 Onderwerp: |
|
|
Hoever staan de werken ondertussen Harry ? _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
|
Harry
Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Ma, 29 Mrt. 2010, 21:16 Onderwerp: |
|
|
Ha! Bijna klaar. De fiets is in wederopbouw en heeft vorige week voor het eerst gedraaid. Loopt keurig zoals een oude LC4 hoort te doen. Wel nog een radiateur lek, maar dat zat er wel een beetje in na 5 jaar leeg te hebben gelegen. Heb al een nieuwe, nooit gebruikte gevonden op Ebay voor 35 euro.
De bedrading voor de verlichting achter moet nog gemaakt worden (uurtje werk wanneer ik de lampfittingen heb- die zal ik wel van een sloopauto halen) en ik zoek nog een specifieke rempomp voor de voorrem maar dat komt wel goed. En de nagelnieuwe verlichtingsschakelaar van CEV blijkt een kapotte te zijn, nergens contact. Tja. Ruim 2 jaar geleden aangeschaft, dus terugbrengen is ook geen optie meer, ook niet bij Team West.
Alleen jammer dat ze in Den Haag vergeten hadden om de aangepaste ondertank aan de motor te passen. Die bleek dus niet goed te zijn (eigenlijk waar ik al bang voor was), maar dat hebben ze direct heel netjes opgepakt en die zou ik nu woensdag thuis gestuurd moeten krijgen.
Het ziet er heel goed uit, al zitten er in de lak hier en daar een paar pinholes. Maar het was of dat, of weer dikke lagen plamuur (ze hebben er plaatselijk tot 2 cm (!!!!!!) af geschuurd), wat eraf zou klappen zodra de motor gestart zou worden. Zo'n ongestabiliseerde LC4 deelt echt wel rake klappen uit. Echt opvallen doet het ook niet en al helemaal niet als er straks weer wat bestickering op zit.
Na dik 5 jaar moet ik zeggen dat het nu allemaal wel erg begint te kriebelen.
Foto's van het eindresultaat worden hier nog gepost. _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Za, 8 Jan. 2011, 4:14 Onderwerp: |
|
|
Harry schreef: | Ha! Bijna klaar. De fiets is in wederopbouw en heeft vorige week voor het eerst gedraaid. Loopt keurig zoals een oude LC4 hoort te doen. Wel nog een radiateur lek, maar dat zat er wel een beetje in na 5 jaar leeg te hebben gelegen. Heb al een nieuwe, nooit gebruikte gevonden op Ebay voor 35 euro.
De bedrading voor de verlichting achter moet nog gemaakt worden (uurtje werk wanneer ik de lampfittingen heb- die zal ik wel van een sloopauto halen) en ik zoek nog een specifieke rempomp voor de voorrem maar dat komt wel goed. En de nagelnieuwe verlichtingsschakelaar van CEV blijkt een kapotte te zijn, nergens contact. Tja. Ruim 2 jaar geleden aangeschaft, dus terugbrengen is ook geen optie meer, ook niet bij Team West.
Alleen jammer dat ze in Den Haag vergeten hadden om de aangepaste ondertank aan de motor te passen. Die bleek dus niet goed te zijn (eigenlijk waar ik al bang voor was), maar dat hebben ze direct heel netjes opgepakt en die zou ik nu woensdag thuis gestuurd moeten krijgen.
Het ziet er heel goed uit, al zitten er in de lak hier en daar een paar pinholes. Maar het was of dat, of weer dikke lagen plamuur (ze hebben er plaatselijk tot 2 cm (!!!!!!) af geschuurd), wat eraf zou klappen zodra de motor gestart zou worden. Zo'n ongestabiliseerde LC4 deelt echt wel rake klappen uit. Echt opvallen doet het ook niet en al helemaal niet als er straks weer wat bestickering op zit.
Na dik 5 jaar moet ik zeggen dat het nu allemaal wel erg begint te kriebelen.
Foto's van het eindresultaat worden hier nog gepost. |
EN is tie klaar nu we het er toch over hadden in 1 ander topic de ouwe dakar machine's fotooke ???? |
|
Naar boven |
|
|
|