Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
mr wheely

|
Geplaatst: Wo, 9 Dec. 2009, 1:48 Onderwerp: |
|
|
koen warnar schreef: | Ik zelf rij altijd met 15w50, maar begin nu ook last te krijgen van een "kangoeroe" koppeling bij het weg rijden na een koude start. De koppeling is nooit echt het sterkste punt geweest van de lc8.
@Daan; Ik ben verschrikkelijk teleur gesteld .... in mezelf ikke niet goed gelezen. ikke motard wel erg mooi vinden
Gr koen |
probeer eens 5w 50 of 5w 55 zeker nu met het koude weer een hele verbetering |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 9 Dec. 2009, 21:59 Onderwerp: |
|
|
koppeling van een lc8 is juist een wonderstukje techniek: Door die koppelingsversterker hebben ze de koppeling heel klein en licht weten te houden (voor een 100Nm blok!). Natuurlijk doe je dan ergens een compromisse: De doseerbaarheid in dit geval.
15W50 is wel erg dik bij kouwe start met hollandse wintertemperaturen hoor. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
michelbijl
|
Geplaatst: Ma, 14 Dec. 2009, 19:40 Onderwerp: |
|
|
Het was vandaag de eerste koude dag en wat mij opviel is dat de koppeling een stuk minder kleeft dan bij temperaturen boven 0 graden....
Iemand enig idee?
Thnx!
Michel |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 14 Dec. 2009, 21:53 Onderwerp: |
|
|
neuh.
Maar: We hebben het hier over 2 verschillende dingen: Het trillen/rammelen/grijpen van de koppeling bij het aanzetten/wegrijden: Dit hangt samen met een boel dingen: de koppelingsversterker (versleten nokjes) , de soort olie, het gebruik van de koppeling, etcetc.: Dit is een beetje intrinsiek voor de LC8 koppeling, de een heeft er meer last van dan de ander.
Het kleven van de koppeling (dus bij volledig ingetrokken koppeling blijft de motor vooruit trekken als ie in zijn versnelling staat): Dit heeft niks te maken met het vorige probleem! Dat hoort/hoeft ook niet en wijst op een probleem met:
- foute afstelling van de koppelingshandel, of
- lucht in de koppelings-olieleiding
- Olielekkage van de drukgever , of
- probleem in de koppeling zelf, zoals een losgelopen centrale moer.
Het zou bijv kunnen zijn dat je drukgever iets lekt, of lucht erin heeft, waar je bij koud weer minder last van hebt: Dan is die olie wat dikker. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
michelbijl
|
Geplaatst: Ma, 14 Dec. 2009, 22:00 Onderwerp: |
|
|
Dank!!
De drukgever is recent vervangen wegens stuk. Dit is bij de dealer gedaan.
De eerste logische stap lijkt mij dan ontluchten. Dit zal ik eens professioneel laten doen mbv perslucht lijkt me zo.
Pas daarna ga ik me druk maken over duurdere oplossingen.
Ik ben in ieder geval een stuk wijzer geworden, dank daarvoor! |
|
Naar boven |
|
 |
|