Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
michelbijl
Geregistreerd op: 16-10-2009 Berichten: 228
|
Geplaatst: Za, 5 Dec. 2009, 14:26 Onderwerp: Tsjilp |
|
|
Een vraagje met een hopelijk simpel antwoord.
Mijn 2009 950 adv maakt soms bij het optrekken een tsjilpend geluid. Ik kan het niet anders omschrijven.
Daarnaast blijft de koppeling op onregelmatige, dus niet herleidbare momenten een klein beetje kleven. Niet noemenswaardig, maar soms valt het me ineens even op.
Is dit een olie issue? of iets ergers (duurders)
Gaarne uw deskundige meningen....
Thnx!! |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 758 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Za, 5 Dec. 2009, 16:39 Onderwerp: |
|
|
Achter de bovenkant van uw voorste tandwiel zit een inbus in het blok. Daaronder zit een oiljet. Via de drukstang smeert hij de koppeling. Als dat gaatje dichtzit wil die koppeling wel eens kleven.
Eens zoeken hier, 't staat ergens uitgelegd waar dat zit en hoe je die eruit krijgt. |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Za, 5 Dec. 2009, 16:59 Onderwerp: |
|
|
als die tsjilp dezelfde is die ik altijd hoor met optrekken,
(al 3 LC8888 en 100.000km lang), dan hoef je je nergens zorgen over te maken
is het niet een beetje pingelen? oid,
mijn eerste 950 had het, m'n 990 had het een klein beetje, en m'n huidige 950 smr heeft het ook. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Za, 5 Dec. 2009, 17:57 Onderwerp: |
|
|
Heb zo'n fluitend geluid gehad na het laatste dealer-groot onderhoud tot op het moment dat ik zelf m'n groot onderhoud gedaan heb. Dat was dus van ergens in de 45.000 km tot voor kort. Bleek een buisje afgebroken aan de luchtfilterkast (waar het SAS opzit dacht ik). Daardoor zat er eigenlijk een gat in de luchtfilterkast. Nieuw stukje gekocht, darm er terug op en gedaan met fluitgeluid.
Het enige dat nu nog fluit zijn de dempers... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
michelbijl
Geregistreerd op: 16-10-2009 Berichten: 228
|
Geplaatst: Za, 5 Dec. 2009, 18:04 Onderwerp: |
|
|
SAS???? |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Za, 5 Dec. 2009, 18:17 Onderwerp: |
|
|
michelbijl schreef: | SAS???? |
ff de zoekfunctie gebruiken
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=21&highlight=sas
ik snap alleen niet dat je een 2009-950 hebt?
mijn 2007-adv was al een 990 (injectie dus) _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
michelbijl
Geregistreerd op: 16-10-2009 Berichten: 228
|
Geplaatst: Za, 5 Dec. 2009, 23:56 Onderwerp: |
|
|
2009??
Ik zie het zelf nu ook, het is een 2003! (wel in 2009 gekocht)
Excuses voor mijn slodderigheid.
Michel |
|
Naar boven |
|
 |
roflastc
Geregistreerd op: 11-11-2008 Berichten: 258 Woonplaats: Leiden
|
Geplaatst: Zo, 6 Dec. 2009, 10:39 Onderwerp: |
|
|
Heb je niet gewoon een zware rechterhand en is het geluid de gierende achterband?
Verder zou het natuurlijk heel goed aan de koppeling kunnen liggen zoals hierboven genoemd. _________________ Ghetto neger uit het Gooi. |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Zo, 6 Dec. 2009, 12:29 Onderwerp: |
|
|
Als zo'n geluid komt van een doorslippende koppeling dan zal het niet al te lang meer duren of hij staat helemaal stil denk ik... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

Geregistreerd op: 19-7-2008 Berichten: 463 Woonplaats: Echt
|
Geplaatst: Zo, 6 Dec. 2009, 13:12 Onderwerp: |
|
|
http://demjansein.blogger.de/stories/1426999/ (voor degene die Duits kan lezen)
Je hebt verder een 2003 model. Mogelijk dat je nog de aluminium drukstang van de koppeling hebt. Deze kan ingesleten zijn. Evt.laten vervangen door een stalen. Zou eignelijk een gratis update moeten zijn.
Eerst maar eens de olieschroef schoonblazen mogelijk is het dan al verholpen. (kapje van voortandwiel er af en nemercylinder eraf, werkt makkelijker)
Tip: je krijgt de olieschroef heel moeilijk te pakken als je hem los hebt gedraaid. Ik heb hem eruit gekregen door een spitse pinset in het gat te duwen. De pinset zet zich hierna uit waarna je de schroef voorzichtig eruit kan halen... _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
michelbijl
Geregistreerd op: 16-10-2009 Berichten: 228
|
Geplaatst: Zo, 6 Dec. 2009, 13:20 Onderwerp: |
|
|
Heren,
Aangezien ik de komende dagen toch niet zoveel om handen heb, ga ik eerst maar eens het oliesproeiertje te lijf. de koppelingsstift is al een stalen exemplaar dus die zou goed moeten zijn.
Alvast dank voor de eerste tips, I'll keep you posted....
Michel |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Zo, 6 Dec. 2009, 16:07 Onderwerp: |
|
|
Michiel,alleen met zeer frequent onderhoud (oliejet regelmatig schoon maken en de juiste olie gebruiken) zul je er het minste last van hebben.
Dat Tjilpen, volgens mij deed de AT dat vroeger ook, ik denk dat Raketmanne wel eens goed kan zitten.
@Daan; ik dacht dat je een 990SMT aangeschaft ipv van een 950smr  _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Zo, 6 Dec. 2009, 18:28 Onderwerp: |
|
|
koen warnar schreef: |
@Daan; ik dacht dat je een 990SMT aangeschaft ipv van een 950smr  |
Ben je nou teleurgesteld?
sorry hoor http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2656 _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
michelbijl
Geregistreerd op: 16-10-2009 Berichten: 228
|
Geplaatst: Zo, 6 Dec. 2009, 20:17 Onderwerp: |
|
|
@ Koen,
Zonder de discussie te willen vervuilen...
Welke olie raadt u aan?
GrtZ
Michel |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Di, 8 Dec. 2009, 19:39 Onderwerp: |
|
|
Ik zelf rij altijd met 15w50, maar begin nu ook last te krijgen van een "kangoeroe" koppeling bij het weg rijden na een koude start. De koppeling is nooit echt het sterkste punt geweest van de lc8.
@Daan; Ik ben verschrikkelijk teleur gesteld .... in mezelf ikke niet goed gelezen. ikke motard wel erg mooi vinden
Gr koen _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
|