lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Olie lekkage
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Master of Disaster

BerichtGeplaatst: Za, 5 Dec. 2009, 15:11    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ook dagelijks een klein plasje olie onder de motor. Zal hem ook maar even binnendoen zeker? Zijn er bekende ktm-kwaaltjes ivm olie? Ik merk wel dat de dealers er altijd teveel in doen!
Master of Disaster

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Dec. 2009, 13:31    Onderwerp: Reageer met quote

Bij de dealer is het net als bij de dokter: altijd overal last van en als je ernaar laat kijken doet hij het net niet. Er waren nergens sporen te zien van een lek en druppen doet ze ook niet meer. En toch lag er vroeger regelmatig olie onder!

Laatst aangepast door Master of Disaster op Di, 15 Dec. 2009, 10:06, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
SirCrow

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Dec. 2009, 14:40    Onderwerp: Reageer met quote

Master of Disaster schreef:
Vij de dealer is het net als bij de dokter: altijd overal last van en als je ernaar laat kijken doet hij het net niet. Er waren nergens sporen te zien van een lek en druppen doet ze ook niet meer. En toch lag er vroeger regelmatig olie onder!

Ja zal je net zien Smile

Bij mij hangen er nog steeds telkens wat druppeltjes benzine (toch geen olie) voor links onder bij het laagste punt van de val beugel. Ik heb zelf het voorste "tank" helft eraf gehaald, overloop slangetje door geblazen, onderste zwarte afdekplaatje eraf, alles schoongemaakt, (droog/door/geblazen) met de compressor. Niet meer getankt, maar wel gereden op de snelweg om flink de wind er doorheen te jakkeren en de volgende ochtend weer wat benzine.

Zit er voor links onder iets dat benzine kan gaan lekken, iemand een idee, misschien de fuel taps?
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Dec. 2009, 23:19    Onderwerp: Reageer met quote

Tja.. alles loopt naar links want zo staat ie op de standaard (toch?).

Benzine zou ik toch wel heel erg mee oppassen, en ruik je overigens ook onmiddelijk als ie in de garage staat ofzo.

950 of 990 ?

Voor onder zit de bandstofpomp (950), linksvoor zit de kraan, Carburateuroverloop komt midden langs het blok uit.

Bij de 990 kan het niet zo veel zijn, alleen de snelkoppeling achter de tank! ALs ie lekt... dan zou ik maar snel ingrijpen, want als ie los spingt heb je meteen een plas benzine ivm de drukpomp !

Misschien hebben ze/ heb je die bij het terugmonteren van de tank niet goed rvij gelegd.

SirCrow

BerichtGeplaatst: Di, 15 Dec. 2009, 0:07    Onderwerp: Reageer met quote

Ja hij staat inderdaad op de zijstandaard dus loopt inderdaad naar links Smile

Het is een nieuw model 990 Adventure, iets meer dan een half jaartje oud.

Ik heb later nog een keer gebeld naar de dealer, deze zei dat ie nog wel even kan na lekken door de lange slang van de tank overloop.

Kijk het van de week nog fffiees aan anders rij ik wel bij ze langs.

Bedankt voor de hulp Dr_Bean
Naar boven
ouwegeert

BerichtGeplaatst: Vr, 25 Dec. 2009, 23:35    Onderwerp: Reageer met quote

thinking2 Na het vervangen van de spanningsregelaar kwam ik tot ontdekking dat de brandstofpomp lekte! Niet heel erg, maar erg genoeg om te zorgen voor een drup aan het linksvooronderophangbevestigingpunt (3x de woordwaarde ).
Ik vermoed dat ik niet de enige ben met dat probleem .....gezien de bovenstaande berichten ! Ben al bezig de pomp te demonteren, maar hij geeft zich nog niet over....Ben bang de boel te forceren. Iemand een goed advies? De lak is duidelijk verkleurd rond de pomp :( dus de lekkage is duidelijk. Wat voor pakking ga ik daar gebruiken?
Alvast bedankt, Wout.Na het vervangen van de spanningsregelaar kwam ik tot ontdekking dat de brandstofpomp lekte! Niet heel erg, maar erg genoeg om te zorgen voor een drup aan het linksvooronderophangbevestigingpunt (3x de woordwaarde smiley ).
Ik vermoed dat ik niet de enige ben met dat probleem .....gezien de bovenstaande berichten ! Ben al bezig de pomp te demonteren, maar hij geeft zich nog niet over....Ben bang de boel te forceren. Iemand een goed advies? De lak is duidelijk verkleurd rond de pomp :( dus de lekkage is duidelijk. Wat voor pakking ga ik daar gebruiken?
Alvast bedankt, Wout.

Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
SirCrow

BerichtGeplaatst: Do, 14 Jan. 2010, 18:32    Onderwerp: Reageer met quote

Nou het zit toch iets anders, de Adventure staat bij de dealer te wachten op toestemming van KTM om de tank te vervangen, auch 1200 euro, deze blijkt te lekken.

M'n KM teller wordt ook gelijk vervangen, er zit vaak condens in en soms zelf druppeltjes aan de binnenzijde Smile
Naar boven
mr wheely

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Jan. 2010, 3:04    Onderwerp: Reageer met quote

SirCrow schreef:
Nou het zit toch iets anders, de Adventure staat bij de dealer te wachten op toestemming van KTM om de tank te vervangen, auch 1200 euro, deze blijkt te lekken.

M'n KM teller wordt ook gelijk vervangen, er zit vaak condens in en soms zelf druppeltjes aan de binnenzijde Smile

volgens mij had ik je in december al gezegt dat het benzine
was, gaat lekker vlot zo. suc6
Naar boven
SirCrow

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Jan. 2010, 8:44    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
SirCrow schreef:

Ja klopt, ze hadden gevraagd of het tot na de feestdagen kon wachten i.v.m. de bezetting, vond ik niet erg, weer was/is toch minder.

Ik poste het omdat ik verrast ben dat de benzinetank lekt bij een zo goed als nieuwe motor.
Naar boven
mr wheely

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Jan. 2010, 22:39    Onderwerp: Reageer met quote

SirCrow schreef:
mr wheely schreef:
SirCrow schreef:

Ja klopt, ze hadden gevraagd of het tot na de feestdagen kon wachten i.v.m. de bezetting, vond ik niet erg, weer was/is toch minder.

Ik poste het omdat ik verrast ben dat de benzinetank lekt bij een zo goed als nieuwe motor.

beter nu dan buiten de garantie, maar het blijft k#t je motor moeten terug brengen naar de dealer
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: