Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
ouwegeert
|
Geplaatst: Wo, 2 Dec. 2009, 12:55 Onderwerp: beslagen bril |
|
|
Altijd al last van beslagenbril.
Vanmorgen dit jaar voor het eerst minus 2 bij vertrek. Ik had op advies van een collega motormuis een crossbril in gebruik. Dat gaf een fikse verbetering.....tot vanmorgen(-2). Bril in de haast nog in gesmeerd met antifogtroep, maar ook dat hielp nauwelijks. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit jaarlijks terugkerende probleem  _________________ Nait soezen, mor deurbroezen!
Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06. |
|
Naar boven |
|
 |
BikeBrother

|
Geplaatst: Wo, 2 Dec. 2009, 13:40 Onderwerp: |
|
|
ik hoef niet op de motor naar mijn werk,dus heb er nu geen last van, maar ik smeer mijn crossbril altijd in met gewoon afwasmiddel. werkt voor mij afdoende en kost niks in vgl met antifog middeltjes uit de motorzaak. maar moet wel regelmatig herhaald worden. _________________ KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018
www.bikebrothers.nl
Ride your Dreams |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Wo, 2 Dec. 2009, 14:07 Onderwerp: |
|
|
crossbril lenzen zijn ook te koop in "dubbel glas" uitvoering,
daar heb ik in de pyreneen mee rondgereden, met veel off-road (dus zweet) werk.
totaal geen last meer gehad van beslaan, voorheen met enkel glas wel.
op de weg draag ik in de winter een intgraal arai met pinlock, dus ook dubbel glas, dat werkt ook goed  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
BJ
|
Geplaatst: Wo, 2 Dec. 2009, 14:31 Onderwerp: |
|
|
duikzaken hebben ook goede middeltjes en zijn over het algemeen goedkoper dan motorzaken. _________________ www.nieuwerf.nl
grijze 2003 950 Adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Wo, 2 Dec. 2009, 16:17 Onderwerp: |
|
|
Toen ik nog aan diepzeeduiken deed gebruikten we de goedkoopste truuk die altijd werkte: spuwen in de bril en goed openvegen met de de vinger. Is natuurlijk niet het handigst met een gewone bril..
Als je gewoon met een gesloten helm met pinlock rijdt, dampt de bril dan nog zo aan? _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
ouwegeert
|
Geplaatst: Wo, 2 Dec. 2009, 18:39 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor het meedenken jongens!
Wat ik niet voldoende duidelijk heb gemaakt is dat ik een brildrager ben, Dus onder de crossbril zit een correctiebril.. . De bedoeling van die bril is dat ik veilig (vooral voor de anderen ) deel kan nemen aan het verkeer. Maar doordat die bril dicht bij mijn hoofd zt, kan ik niet voorkomen dat er adem langs gaat, deels veroorzaakt door de bivakmuts. Vanmorgen was dat dus bijna zo erg, dat ik beter zonder bril was gaan rijden...... . Dus het probleem is niet de crossbril, maar de gewone bril .
Dat van die duikzaken is een goed idee. Ik had nog een tube gel uit mijn brandweer tijd, maar dat geeft een soort mistige laag. NIet erg op vizier of crossbril, maar wel irritant op gewone bril.
Alvast bedankt..,Wout. _________________ Nait soezen, mor deurbroezen!
nu:
|
Naar boven |
|
 |
Jeremiah
|
Geplaatst: Wo, 2 Dec. 2009, 21:01 Onderwerp: |
|
|
Ja het probleem ken ik wel.
Ik gebruik van Scott een speciale crossbril voor brildragers: Scott 87 OTG, deze is wat dikker met meer ventilatie en meer ruimte om de gewone geslepen bril van je hoofd af te zetten. Die beslaat daardoor minder snel en de crossbril beslaat ook minder snel. Misschien een idee??
Grt FD _________________ The desert is orange |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 2 Dec. 2009, 23:24 Onderwerp: |
|
|
tja.. een goeie crossbril is voldoende anti-condens van zichzelf. Maar zoals je al zegt.. het is je gewone bril die beslaat.
dun laagje afwasmiddel helpt ook goed! alleen geeft ook al snel een waasfilmpje. misschien werkt het voor je. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Nocer

|
Geplaatst: Do, 3 Dec. 2009, 10:43 Onderwerp: |
|
|
Ik gebruik een Shoei Raid II helm (gewone integraal). Daar heb ik pinlock op en dat is echt meer dan perfect. Ik denk dat het jou helaas niet verder helpt... tenzij je met een integraal helm wilt rijden.  |
|
Naar boven |
|
 |
BJ
|
Geplaatst: Do, 3 Dec. 2009, 12:46 Onderwerp: |
|
|
Voor een gewone bril zie ik even geen handige oplossing anders dan lenzen dragen...
Maar heb jij met jou snelheid dan geen speciale politiebegeleiding? Ze hebben zelfs een mooi bordje: volgen... _________________ www.nieuwerf.nl
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
|
Geplaatst: Do, 3 Dec. 2009, 13:36 Onderwerp: |
|
|
Ik ben ook brildrager en heb nooit last van beslagen bril (in vlaanderen zeggen we "nen aangedampten bril") omdat ik meestal met systeemhelm rij en voor voldoende verluchting zorg. Ik heb ook een crosshelm, met scott bril, maar dan beslaat mijn correctie bril onmiddelijk bij zware inspanning of bij heel koud weer. Dreft helpt wel wat, maar verluchting is de beste oplossing.
WAt ik niet kan is met zo'n neuskapje rijden dat in sommige integraal helmen zit, of met een sjaal voor mijn neus, dan beslaat mijn bril onmiddelijk. Ik rij normaal zonder bivakmuts en als ik dat wel doe zorg ik dat ze niet over mijn neus zit. _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
ouwegeert
|
Geplaatst: Do, 3 Dec. 2009, 23:42 Onderwerp: |
|
|
Vandaag maar weer met de oude Shuberth C1 op pad. Gaat inderdaad wel beter, maar het was ook niet zo koud. Ik was erg tevreden over de scottbril, omdat ik dan niet de volle kou op mijn ogen en voorhoofd krijg. Ik heb nl nogal snel voorhoofdholte ontsteking ....... . Ja ik weet het een watje ...Maar Dirk heeft dus hetzelfde probleem met de bril. Alles wat hij opnoemd heb ik ook... Gedeelde smart is halve smart.
We modderen maarwat aan.
Bedankt voor de support
Oja BJ; Lenzen heeft deze ouwe l** ook even geprobeerd....Een oud Groningsspreekwoord zegt: Niks is goud in d'ogen, en daar kwam ik toen dus achter . Goud betekent goed voor de niet Grönnegers.
Enne ik heb de laatste tijde even voldoende politie gezien  _________________ Nait soezen, mor deurbroezen!
nu:
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Vr, 4 Dec. 2009, 3:45 Onderwerp: |
|
|
Master of Disaster schreef: | Toen ik nog aan diepzeeduiken deed gebruikten we de goedkoopste truuk die altijd werkte: spuwen in de bril en goed openvegen met de de vinger. Is natuurlijk niet het handigst met een gewone bril..
Als je gewoon met een gesloten helm met pinlock rijdt, dampt de bril dan nog zo aan? |
grapjas ga je nu een duikbril vergelijken met een crossbril
een crossbril is niet eens luchtdicht laat staan waterdicht  |
|
Naar boven |
|
 |
BJ
|
Geplaatst: Vr, 4 Dec. 2009, 22:31 Onderwerp: |
|
|
ouwegeert schreef: |
Oja BJ; Lenzen heeft deze ouwe l** ook even geprobeerd....Een oud Groningsspreekwoord zegt: Niks is goud in d'ogen, en daar kwam ik toen dus achter . Goud betekent goed voor de niet Grönnegers.
Enne ik heb de laatste tijde even voldoende politie gezien  |  _________________ www.nieuwerf.nl
|
Naar boven |
|
 |
EP

|
Geplaatst: Di, 8 Dec. 2009, 21:56 Onderwerp: H2O |
|
|
Hé Ouwegeert,
Ik heb in het verleden weinig problemen gehad met m'n bril onder de helm. Op de KTM komt het water zelfs onderlangs m'n helm binnen waaien. Kijk ik tegen 4 lagen druppels aan. Windscherm eraf dan maar?
Groet, EP _________________ PPM |
|
Naar boven |
|
 |
|