Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
prvds

|
Geplaatst: Zo, 22 Nov. 2009, 18:19 Onderwerp: Motorjas |
|
|
Mijn oude Alpinestar goretex jas begint na een jaar of 6 een beetje oud en koud te worden dus ik ben op zoek naar een nieuwe, ik heb na een veel internetten en een en ander aanpassen een paar mogelijke opvolgers gevonden.
Ik zoek een jas die in de zomer door kan tochten, in voor en najaar lekker warm is, waterdicht, niet te veel ritsjes heeft voor van alles en nog wat, minstens een jaar of 6 meegaat, geen 2 of 3 binnen ritsen heeft voor je de buiten rits kan dicht doen, moet absoluut wat langer aan de achterkant zijn en het liefst van goretex pro-shel gemaakt zijn omdat die jassen niet zo lang nat blijven na een regenbui.
Wie van jullie heeft een van de volgende jassen en wat is jullie ervaring daarmee?
Rukka Allroad of de Gobi.http://www.rukka.com/lfashion/rukka/rukkawww.nsf/vwpagesbyparentunid/EB6894F068664736C2257646002AF9CC?OpenDocument
Stadler Airgate. http://www.periermotorsport.nl/merk/3/STADLER/categorie/30/Textieljassen/product/676/Airgate_Pro.html
Ik heb al op lc8.nl, lc8.info en motor-forum.nl zitten kijken maar daar kon ik niet zo gek veel info vinden. _________________ Tot 23-11-2007 Suzuli DR 800
Van 23-11-2007 tot 02-01-2008 niks
Nu KTM 990 |
|
Naar boven |
|
 |
Rhino
|
Geplaatst: Zo, 22 Nov. 2009, 19:39 Onderwerp: |
|
|
Ik heb sinds anderhalf jaar een Stadler en die bevalt goed. Waterdicht (vandaag weer even getest...) en met binnenvoering nog geen kou gevat; ook niet bij temperaturen onder nul. De zakken aan de binnen en buitenkant zijn waterdicht. En aan de voorkant van de jas zitten twee 'luikjes' die je kan wegritsen en dat ventileert eigenlijk best goed.
Nadelen (klein): ik vind de kraag niet hoog genoeg en het inritsen van de binnenvoering bij de mouwen is effe prutsen. _________________ SMT |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Ma, 23 Nov. 2009, 1:35 Onderwerp: |
|
|
dit is al eens HET forum gepaseerd zoek het maar eens op,
voor mij persoonlijk is er geen betere dan een REVITT maar smaken en pasvormen verschillen natuurlijk
en komen wel altijd goed uit de test
en vooral mooie KTM kleuren
www.revit.eu  |
|
Naar boven |
|
 |
BikeBrother

|
Geplaatst: Ma, 23 Nov. 2009, 8:52 Onderwerp: |
|
|
ik rij al 4 1/2 jaar met de Rukka armax. dit is van het laminaat/pro shell type, dus goretex membraan aan de binnenkant van de jas verlijmd. dus altijd een waterdichte jas. de jas is nog altijd 100% waterdicht en ik vind bij temperaturen tot 35 C het uit te houden (zolang je maar rijd). er zitten 2 kleine ventilatie ritsen aan de voorkant, wat een beetje helpt.
ik heb speciaal voor dit type pro shell gekeken omdat het geen water op neemt, dus zeer snel droog is en licht blijft. slechts 1 x per jaar wassen en impregneren en het blijft waterdicht.
er zit een uitneembare wintervoering in en met thermisch ondergoed en een fleece/softshell erbij is het tot 0 C goed te doen.
succes met je keuze. _________________ KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018
www.bikebrothers.nl
Ride your Dreams |
|
Naar boven |
|
 |
Bongo
|
Geplaatst: Ma, 23 Nov. 2009, 13:50 Onderwerp: |
|
|
Ik heb het Rukka Allroad pak gehad. Perfecte kwaliteit en afwerking. Tóch heb ik het weer verkocht, omdat ik het tweelagensysteem niet handig vond (binnenvoering van Goretex voor warmte én waterdichtheid).
Een weekje rijden op Corsica in juni bij een temperatuurtje van 25 graden met werkelijk élke dag regen, betekende dat ik de binnenvoering er niet in deed en elke keer een regenoverall aan- en weer uittrok. Het schoot z'n doel een beetje voorbij. |
|
Naar boven |
|
 |
Vrom
Geregistreerd op: 25-11-2008 Berichten: 188 Woonplaats: Schellebelle - B -
|
Geplaatst: Ma, 23 Nov. 2009, 13:54 Onderwerp: |
|
|
Bij de ProShell pakken heb je dat dus niet (mijn IXS vest is ook op die manier). De binnenvest is louter voor de warmte, de goretex zit net onder de buitenlaag in de buitenvest ingewerkt  _________________ Verantwoord jezelf nooit, uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit.
www.VROM-rijopleidingen.be |
|
Naar boven |
|
 |
Guus

|
Geplaatst: Ma, 23 Nov. 2009, 18:08 Onderwerp: |
|
|
Heb een Revit, Cayen Pro. Ben daar erg blij mee. Wel meer-lagen systeem (buiten, water en een warmte laag). Daardoor heel goed te ventileren.
Voordeel is dat het een stuk goedkoper is. Kan je twee van kopen, en ik denk dat ze niet gek veel korter meegaan dan een Rukka of id. _________________ Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak! |
|
Naar boven |
|
 |
prvds

|
Geplaatst: Wo, 25 Nov. 2009, 0:26 Onderwerp: |
|
|
Allemaal bedankt voor de reacties. ik ga zaterdag jassen kijken, passen en misschien kopen  _________________ Tot 23-11-2007 Suzuli DR 800
Van 23-11-2007 tot 02-01-2008 niks
Nu KTM 990 |
|
Naar boven |
|
 |
Harry

|
Geplaatst: Wo, 25 Nov. 2009, 1:59 Onderwerp: |
|
|
Wat kan ik ervan zeggen... Wees kritisch en laat je niet te snel in een jas lullen.
Ik hoef absoluut geen allweather jas waar het Goretex-membraan niet in de buitenjas verwerkt is, om de doodsimpele reden dat hij bij gebruik als zomerjas óók waterdicht moet zijn.
Tegenwoordig is er Goretex-XCR, wat ook in motorkleding verwerkt wordt en beter ventileert dan het normale Goretex. Merk je het? Jawel, in mijn Rukka Armax-broek heb ik veel minder snel plakpoten dan in mijn oudere IXS.
Mijn jas is de Yoko Legend, helaas ook onder de merknaam Scott niet meer te krijgen. Bevalt me na jaren en vele kilometers in elk weertype ook nog steeds supergoed. Als deze ooit zijn tijd gehad heeft, ga ik voor Rukka.
Succes met je keuze! Je woont in Apeldoorn? Zeker ook even naar Nijmegen rijden. Koen Termaat heeft veel keuze en aardig wat kennis in huis. _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
tafella

|
Geplaatst: Wo, 25 Nov. 2009, 12:55 Onderwerp: |
|
|
Guus schreef: | Heb een Revit, Cayen Pro. Ben daar erg blij mee. Wel meer-lagen systeem (buiten, water en een warmte laag). Daardoor heel goed te ventileren.
Voordeel is dat het een stuk goedkoper is. Kan je twee van kopen, en ik denk dat ze niet gek veel korter meegaan dan een Rukka of id. |
+1
heb gisteren m'n nieuwe Revit Cayenne pro jas en broek binnengekregen.
ziet er fantastisch uit met veel doordachte details en....een uitneembaar waterdicht membraan.
Dit haal je er zomers bij warm, droog weer uit en je hebt een heerlijke
ventilatie waar jassen met een vast membraan niet tegenop kunnen
(ook Goretex niet). En... gaat je membraan stuk dan kan er een nieuw
membraan in.
Revit zal niet zolang meegaan als een Rukka-jas en broek, maar kost
ook minder dan de helft.......
succes!
gr.
Richard _________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
 |
Harry

|
Geplaatst: Wo, 25 Nov. 2009, 13:27 Onderwerp: |
|
|
Juist! En dat uitneembare membraan is nou precies waar ik niet op zit te wachten.
Natuurlijk ventileert hij beter dan een jas waar het membraan vast in is gemonteerd, hoewel GoreTex-XCR duidelijk een verbetering is.
Maar je rijdt lekker in de zomer met je perfect ventilerende jas aan en je krijgt een regenbui op je kop. Moet je dus altijd stoppen om ofwel een regenjas aan te trekken, of dat stomme membraan erin te frutselen.
Met het membraan in de buitenjas verwerkt rij je gewoon verder, je hoeft er niet eens bij stil te staan dat je eigenlijk altijd iets voor de regen mee moet nemen. Dan maar een iets minder ventilerende jas wat mij betreft, ook ik overleef 35 graden plus zonder problemen... _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
Rhino
|
Geplaatst: Wo, 25 Nov. 2009, 13:59 Onderwerp: |
|
|
En een jas met los Goretex membraan wordt door-en-door nat: duurt langer voor dat ie droog is en de jas is zwaarder.
Wat nog niet is gemeld: de kwaliteit van protectoren. Die je bij voorkeur niet gebruikt, maar als het nodig is wel moeten doen waarvoor ze in de jas zitten. Bijna alle jassen hebben wel schouder en elleboog protectie, maar een goede rugprotector, niet of nauwelijks voelbaar, zie je niet vaak. _________________ SMT |
|
Naar boven |
|
 |
tafella

|
Geplaatst: Wo, 25 Nov. 2009, 21:42 Onderwerp: |
|
|
Harry schreef: | Juist! En dat uitneembare membraan is nou precies waar ik niet op zit te wachten.
|
Ieder z'n meug Harry
Wat voor jas en met welk membraan de juiste keuze is, is sterk
afhankelijk van persoonlijke voorkeur. Ik moet er persoonlijk niet
aan denken met 30 graden door zomers Frankrijk of Spanje te rijden
met een membraan in m'n jas.
's winters komt het membraan er nooit uit maar komt de temperatuur
boven de 20 graden dan gaat het membraan eruit en wordt opgeborgen
in de zak onderaan de rug van de Revit jas. Heb het membraan dus
altijd bij me.
Mocht het gaan regenen dan stop ik even en stop het membraan erin.
Vind je dat teveel gedoe dan is een vast membraan het juiste product.
Weet je inmiddels dat het ook in Nederland zomers niet zo heel veel
meer regent dan valt die moeite wel mee (afgelopen zomer precies
3x membraan erin gedaan en ik rij dagelijks!).
Maar nogmaals: alles is afhankelijk van persoonlijke voorkeur!
gr.
Richard _________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
|
Geplaatst: Do, 26 Nov. 2009, 13:30 Onderwerp: |
|
|
Motorkledij is al veel geevolueerd sinds ik eerst begon te rijden, toen had ik zelfs geen regenpak back in 83...
Ik heb eigenlijk jarenlang leren pakken gedragen, met regenpak in de regen. Gaat lang mee, zit goed, protectoren blijven goed op hun plaats en je mag er eens mee schuiven zonder dat er gaten in zijn (met Dainese toch...) Sinds een jaar of 10 rij ik 's winters met een textiel jas en broek en 'zomers met een richa airvent. Toch als ik in t weekend ga vlammen draag ik nog liefst een leren pak, toch iets meer een veilig gevoel.
Waar ik nog altijd op zit te wachten is een textiel jas en broek die weinig of geen water opnemen en dus ook geen uuuuuuren nodig hebben om te drogen...bv mijn regenpakje is droog op max 60min, mijn Hg vest en broek hebben meer dan 8 uur nodig.....
Laarzen heb ik oxstar, perfect waterdicht voor 165 euro, handschoenen Richa superbiker of zoiets, waar ik zomer en winter mee rijd (ondertussen 2de paar, net hetzelfde gekocht wegens zeer tevreden) en die eveneens perfect waterdicht zijn.
Ook heb ik er een hekel aan als je op een regenachtige uitstap ergens stopt en iets gaat drinken of eten....komt de uitbater met een dweil achter je lopen als je textiel spullen draagt....
Wat textiel pakken betreft is er toch nog wat werk aan de winkel denk ik _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
BikeBrother

|
Geplaatst: Do, 26 Nov. 2009, 13:40 Onderwerp: |
|
|
dirk pauwels schreef: |
Waar ik nog altijd op zit te wachten is een textiel jas en broek die weinig of geen water opnemen en dus ook geen uuuuuuren nodig hebben om te drogen...bv mijn regenpakje is droog op max 60min, mijn Hg vest en broek hebben meer dan 8 uur nodig.....
|
dat is nou net wat de laminaat/pro shell goretex pakken doen: deze nemen zeer weinig water op waardoor ze snel weer droog zijn. zeker als je de pakken regelmatig impregneerd. en er zijn merken (RUKKA, Hein Gericke) die nu al een leren pak hebben met pro shell goretex: dus 2 vliegen in 1 klap: leren bescherming en waterdicht _________________ KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018
www.bikebrothers.nl
Ride your Dreams |
|
Naar boven |
|
 |
|