lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Technische dag: iets voor forumleden ?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Raketman

BerichtGeplaatst: Vr, 13 Nov. 2009, 22:16    Onderwerp: Reageer met quote

Goed, ik hou die datum nog ff in beraad tot ik zicht heb op de aktiviteiten van onze opleidingen volgend jaar...

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dee dee dirk

BerichtGeplaatst: Za, 14 Nov. 2009, 12:55    Onderwerp: Reageer met quote

Heb net het draadje gevolgd en heb het met mijn "huis"dealer hierover gehad. Hij is heel erg enthousiast hierover en stelt zijn werkplaats gratis beschikbaar!! Hij is KTMdealer in Noord-Holland en zit in Krommenie. We praten hier dus over VERPALEN. Hij denk zelf aan een zondag (als er geen offroadrit of enduro is.)

Hij beschikt over 2 bruggen en wat bokken. voldoende KTM onderdelen en een DYNOJET vermogensbank. Hierop, heeft ie voorgesteld, kan iedereen zijn mapping controleren of evt aanpassen (tegen een kleine vergoeding???)
Sleutelen mogen we zelf doen met ondersteuning van Forumleden die er "verstand"van hebben bucktooth

Dus we hebben een lokatie, nu alleen nog een datum....
Wie heeft hier interesse in?

(ps denk aan bv zondag in begin december (de 6e?) of ergens in februari, dan begint voor velen het seizoen net)

ivanbase

BerichtGeplaatst: Za, 14 Nov. 2009, 15:29    Onderwerp: Reageer met quote

daarvoor wil ik zeker en vast vanuit weert komen!

andere knutseldagen ook welkom als er concrete plannen zijn!

alle info over de adv is welkom thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
hans

BerichtGeplaatst: Za, 14 Nov. 2009, 20:14    Onderwerp: Reageer met quote

zeer interesant allemaal, sleuteldag, weekend. laatst nog geprobeerd om de achterrem te ontluchten, niet gelukt! dus de motor maar naar motoport hengelo gebracht. €25.00. een dynojet testrun lijkt me ook wel interesant. en de vering, ik rijd altijd met de zelfde instelling, offroad circuit of vakantie!

de groet,n Hans
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
EP

BerichtGeplaatst: Za, 14 Nov. 2009, 22:18    Onderwerp: aanbod verpalen Reageer met quote

Hallo DDD,

Dat is wel een mooi aanbod van verpalen.
Ik voel daar wel voor en heb een voorkeur voor februari.

Groeten, Erik

Erik 990 SMT

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Nov. 2009, 12:41    Onderwerp: Reageer met quote

Super aanbod van Verpalen, echt heel netjes.
Een zondag halverwege/eind februari zou me het beste passen...

Misschien op de ene brug wat meer basic zaken als olie+filter wissel, ketting onderhoud/ketting checken en spannen, lampjes vervangen, vering verstellen.

Op een andere brug misschien iets als band verwisselen, remmen ontluchten/vloeistof bijvullen, onderhoud balhoofdlagers etc./andere zaken.

En dan zoals Dr.Bean stelde : meerdere 'herhalingen', en groepjes zouden dan van de ene naar de andere brug kunnen gaan.

Ben zelf nog onbekend met die zaken (althans : op KTM/LC8's) en zou dat graag allemaal leren.
Daarnaast lijkt het me gewoonweg erg leuk om andere enthousiastelingen voor deze motoren eens te zien en te spreken.

Top idee thumbsup
Naar boven
TRX

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Nov. 2009, 12:43    Onderwerp: Reageer met quote

De kleppen van mijn 950 moeten binnen 2.000km gesteld worden + onderhoud grin .

Serieus, klinkt goed voor mij, zo'n KTM zit net iets anders in elkaar dan een doorsnee Japanees, dus ipv alles zelf uit te zoeken kan zo'n technische dag echt wel 'handig' zijn tongue3 .

rene+adventure

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Nov. 2009, 15:29    Onderwerp: technische dag. Reageer met quote

Het begint er steeds beter uit te zien.
Het is gebleken dat er voldoende belangstelling is. Dus dat het er een technische dag gaat aankomen is zeer waarschijnlijk.

Belangstelling is er voldoende. Dus het idee leeft en dit is op zich al prima.
Ik probeer het alleen wat handen en voetjes te geven, zodat het er ook daadwerkelijk van komt. (Iemand moet het doen. Er zijn natuurlijk honderd ideeen, alleen moet iemand het op zich nemen om hier wat structuur in te brengen. rolleyes4 )
We hebben al wat handreikingen gehad van forumleden die concrete stappen willen nemen. Buiten mezelf zijn dit oa. Guus, Raketman en Dirk.
Guus is zijn lijntjes uit aan het zetten in de omgeving Arnhem, Dirk heeft Verpalen al gepeild en Raketman zou evt. iets willen regelen voor onze Belgische forumleden. Ikzelf zou evt. iets in het (ned.) limburgse kunnen organiseren.(maar kan ook volgend jaar of zo)
Van Guus hoor ik binnenkort wat er in de omgeving Arnhem opgezet kan worden. We weten niet exact hoe groot de belangstgelling is maar ik denk dat dit best wel eens groot kan zijn.( 8- 10 man in een werkplaats is al aardig veel dacht ik zo. Dus daarom misschien voor het eerste jaar 2 lokaties te Nederland en een voor Belgie).
Wat Verpalen aanbiedt is eigenlijk precies hetgeen ik in gedachte had. thumbsup Mensen met vakkennis en een geschikte lokatie. Mooi dat Verpalen dit wil doen. (Ik denk dat KTM rijders alleen nog enthousiaster zullen worden over HUN merk).
Omdat we komend voorjaar een aftrap willen geven is het misschien het beste als we twee lokaties voor het nederlandse hebben.
We wachten even af wat Guus te bieden heeft (Guus laat je niet haasten maar binnen twee weken zul je dit wel weten....en kunnen we met iets concreets komen)

Verder denk ik dat het goed is als we een lijn aanhouden met onderwerpen. Zoals Dr.Bean al voorstelde: Ieder jaar een of meer andere onderwerpen. Zo kunnen diverse onderwerpen aan bod komen.
(uiteraard is het geen wet van Meden en Perzen, als er iets extra's geboden wordt zoals in geval van Dirk : de mapping. Prima toch). Ik denk dat we hier niet te moeilijk over moeten doen. Als het volgend jaar er weer van komt kunnen we weer bekijken wie wat organiseerd.
Alleen zou het prima zijn dat de organisator er voor zorgt dat er iemand bij is die ook voldoende kennis heeft van de ingebrachte onderwerpen. Of hij kan het natuurlijk zelf.... wink3 Iemand die zijn fiets ter beschikking wil stellen lijkt me ook geen probleem... Komen we ook wel uit en desnoods kunnen diverse forumleden hun " beperkte" kennis bundelen tot een mooi geheel. Voorbeeld: ik heb zelf al een kleine beurt gegeven, kettingwielen vervangen, bandje gewisseld en ben nu doende me te verdiepen in kleppen stellen etc. Kan me voorstellen dat ik samen met iamand anders ook al eind zal komen... Is maar een voorbeeld.... Dus optie te over....)

Als we dit jaar dus ergens in januari/februari een aftrap geven met demonstratie: Kleine (grote mag ook) beurt en bandje wisselen.

Ik wacht dus nu even op een bericht van Raketman, Guus en Dirk, wanneer en waar. Hierna kunnen zich mensen opgeven bij de organisator.

Dus: nu even gaan met die banaan.... evilgrin
Raketman en Dirk plan maar datum env an Guus horen we het dan nog....

Nocer

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Nov. 2009, 16:20    Onderwerp: Reageer met quote

Verpalen klinkt goed Smile
Ik woon tussen Amsterdam en Utrecht in... dus lekker dicht bij Smile
Naar boven
gaint

BerichtGeplaatst: Di, 17 Nov. 2009, 18:06    Onderwerp: Reageer met quote

goed idee, ik heb ook interesse in een dagje sleutelen en vragen vuren. banden wisselen, epc verwijderen, remmen ontluchten, ketting tandwiel enz

laat die belgische sleuteldag maar komen

Guus

BerichtGeplaatst: Vr, 20 Nov. 2009, 11:05    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Of we bij Wim Boks terecht kunnen weten we pas na 1 december. Hij is tot die tijd op vakantie (waarschijnlijk offroad rijden in Spanje).

Optie van DDD is de eerste concrete, dus ik zeg GO!!!!! Eventueel kunnen we er een andere dag bij plannen bij Wim als hij dat ziet zitten.

Gr. Guus

Wicky

BerichtGeplaatst: Ma, 23 Nov. 2009, 13:40    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb dit draadje van het begin gevolgd en ben er zeker voor. Zoals meerdere al aangeven ben ik ook nooit verder gekomen dan tanken en ander klein spul thumbsdown Dus een initiatief zoals dit waardeer ik heel erg.

Ik ben er zeker bij en als het bij Verpalen zou kunnen zou het helemaal tof zijn.

Is het misschien handig om een soort van lijst te maken om te kijken hoeveel mensen er daadwerkelijk gaan komen?
Denk dat als ik het nu zo lees het wel heel druk kan gaan worden OF als het zover is er mensen zijn die het vergeten of opeens geen zin hebben.

En februari klinkt dan misschien ver maar om dit goed te organiseren heb je toch de tijd nodig.
Misschien een vast terugkerend evenement? Paar keer in het jaar? 4x?

Groeten Siem
Naar boven
Raketman

BerichtGeplaatst: Di, 24 Nov. 2009, 19:54    Onderwerp: Reageer met quote

Goed, ik heb hier ook wat nieuws over maar voor de overzichtelijkheid start ik ff een "belgisch" threadje pleased .

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
StevenD

BerichtGeplaatst: Za, 28 Nov. 2009, 19:43    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind het leuk om er bij te zijn en wat technische assistentie te verlenen waar mogelijk.

Liefst zo gek mogelijk, dus als iemand een turbo'tje wil monteren ofzo Smile

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
rene+adventure

BerichtGeplaatst: Ma, 30 Nov. 2009, 22:17    Onderwerp: Reageer met quote

Hey Dee dee Dirk

Kijk eens in je PB-tjes. Ik had je een mail gemaakt.
(volgens mij heb je hem nog niet gelezen)

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: