Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Raketman

|
Geplaatst: Zo, 8 Nov. 2009, 14:07 Onderwerp: |
|
|
snicker schreef: | Raketman,
Dat liegt er niet om!!
Weliswaar heel veel onder garantie verholpen maar al bij al een aardige lijst.
Is dit exemplarisch of....
Ik begin nu wel een beetje te twijfelen .
|
Wel, ik denk dat het redelijk exemplarisch is. Ik vind zowat elk defect terug op de mijne dat ik op andere motoren nog al gezien heb, alleen sommige in meervoud...plus nog wat extra dingetjes die alleen bij mij voorkomen.
Ik heb zo ooit een Yamaha XJR1200 gehad. Was ook van de ene garantieherstelling naar de andere rijden. Daarna kocht ik een XJR1300, die heeft 100.000km nagenoeg probleemloos zijn werk gedaan.
Wanneer ik de O-ring aan de versnellingsbaksensor van de mijne vervangen heb (eergisteren), draaide ik met de vingers gewoon beide M5 boutjes door de schroefdraad van het blok . Zonder de momentsleutel er nog maar op te zetten hé ! Dat is toch niet normaal ? Die sensor was er nog nooit afgeweest, er was geen schade aan de schroefdraad bij het demonteren en toch gingen die alletwee erdoor alsof het niets was. Ik heb die dan uitgeboord en hertapt naar M6, waarna ik ze mooi op 8Nm kon zetten met de momentsleutel.
Ik heb nog al eens een versnellingsbaksensor op een andere LC8 vervangen, maar die ging zonder problemen er terug op. Bij de mijne niet . Is er volgens mij eentje die nooit door de kwaliteitscontrole had mogen komen. Nu, zolang ik geen onoverkomelijke kosten heb sleutel ik lustig voort hoor, het rijplezier is me daarvoor véél te groot... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Zo, 8 Nov. 2009, 22:16 Onderwerp: |
|
|
raketman toch, ons Heer heeft u werkelijk voorzien van de voor u ideale moto. Hij weet dat gij ne verslaafde sleutelaar zijt, dus heeft 'm daar mee rekening gehouden... _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Ma, 9 Nov. 2009, 0:08 Onderwerp: |
|
|
Waar woont die vent ergens ? Toch tijd dat ik daar dan eens een persoonlijk praatje mee ga doen ...
 _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Ma, 9 Nov. 2009, 14:42 Onderwerp: |
|
|
Hij wist dat hij hier te doen had met een dwangmatige sleuteljunkie
En Snicker,... als je overschakeld van een honda naar de ferrari onder de allroads, de beste allroad in de wereld, dan moet je ook niet klagen over hogere onderhoudskosten  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
KTM_FAN

|
Geplaatst: Di, 10 Nov. 2009, 22:27 Onderwerp: KTM |
|
|
'K heb er nog niets aan gehad afgezien van wat typische off road dingetjes, vallen niet onder de zaken van dingen die zomaar kapot gaan.
feb 2008 op naam gekregen met 1200 km
1500 kleine beurt plus kleppen stellen 150 euri, speciaal prijsje.
7500 kleine beurt, weer iets van 150 euri incl luchtfilter
15000 grote beurt 400 euri
16000 kettingset, zelf gedaan 180 euro incl alles
22500 kleine beurt, zelf gedaan
nu 24500 km en er zitten nu nieuwe voor remblokken op, achter rem blokken al wel 6 sets vanwege de bagger
Banden: 1x nieuw afgezien van alle off road banden. Banden ook zelf gewisseld.
Enige ding dat kaduuk is gegaan is de accu en die heb ik vevangen voor een dikke 100 euro. En de voor rempomp, garantie... super service bij KTM en Andre Motors.
De motor start altijd, loopt super mooi, gebruikt verwaarloosbaar olie.... ik heb er de OER mee gereden, de Brabo 600, en diverse andere off road ritten, ik rij er dagelijks mee naar mijn werk door weer en wind. Oliepijl kijk ik niet eens meer naar.... maar of dat nu slim is ??
Kortom: super betrouwbaar. Afschrijving zullen we het maar niet over hebben.... want wie wil er nu een motor met krassen ? hoe bezopen het ook is, mensen vinden uiterlijk belangrijker dan technische staat. _________________ KTM-FAN |
|
Naar boven |
|
 |
snicker
|
Geplaatst: Wo, 11 Nov. 2009, 16:34 Onderwerp: |
|
|
Ik krijg de smaak al aardig te pakken
De kans op probleempjes met een KTM zijn weliswaar een stuk groter dan bij mijn Varadero, maar de extra fun, oftwel; het gevoel hebben dat je leeft is op een KTM veel groter.
Een hele grote zandhaas zal ik waarschijnlijk niet worden, hoewel ik vroeger nog wel eens een cross-motor gehad heb.
Is een KTM trouwens in je 1-tje weer rechtop te zetten als je eens een schuivertje maakt, lukt bij de Varadero nml niet, 280 kilo!!
Ik ga zeer binnenkort eens even kijken bij Arie Molenaar, daar staat een 2007 Adventure met alle boekjes erbij, NL-motor, 16000 km gelopen, onderhoud volgens het boekje, alle modificaties ondergaan en in smetteloze staat, aldus de verkoper.
Kent iemand deze motor?
Waar moet ik speciaal op letten etc etc.
Dank voor de reacties.
Groet'n
Snicker _________________ Liever een slippertje dan een schuiver |
|
Naar boven |
|
 |
TRX
|
Geplaatst: Wo, 11 Nov. 2009, 17:40 Onderwerp: |
|
|
Yep, KTM is mits juiste techniek alleen rechtop te zetten.
Ik sukkel al een tijdje met mijn rug (hernia) en heb laatst zonder problemen mijn adv alleen rechtgetild, achteraf ook geen extra rugpijn ofzo.
Maar 280kg voor een Varadero lijkt me toch wel heel zwaar...je duo moet wel afstappen voor je hem rechttilt hé . _________________ Voor al uw foto's : www.im-design.be  |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Wo, 11 Nov. 2009, 18:24 Onderwerp: |
|
|
snicker schreef: | Is een KTM trouwens in je 1-tje weer rechtop te zetten als je eens een schuivertje maakt, lukt bij de Varadero nml niet, 280 kilo!!
|
Als hij vlak ligt, geen probleem. Maar als ie in een geul ligt of met z'n flank in een modderspoor dan waren er vandaag toch een paar blij dat we met z'n twee aan het tillen konden gaan  _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Vrom
Geregistreerd op: 25-11-2008 Berichten: 188 Woonplaats: Schellebelle - B -
|
Geplaatst: Wo, 11 Nov. 2009, 18:54 Onderwerp: |
|
|
Geulen... modder... waar
Ah daar :
Da's zo fantastisch aan die bak...
Vandaag een paar uren baggeren in de modder.... probleemloos via autostrade op kruissnelheid naar huis met nog de nodige bescherming.... morgen circuitsessie... overmorgen.....
Je kan er gewoon álles mee  _________________ Verantwoord jezelf nooit, uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit.
www.VROM-rijopleidingen.be |
|
Naar boven |
|
 |
diskeletlietje

|
Geplaatst: Wo, 11 Nov. 2009, 19:36 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | snicker schreef: | Is een KTM trouwens in je 1-tje weer rechtop te zetten als je eens een schuivertje maakt, lukt bij de Varadero nml niet, 280 kilo!!
|
Als hij vlak ligt, geen probleem. Maar als ie in een geul ligt of met z'n flank in een modderspoor dan waren er vandaag toch een paar blij dat we met z'n twee aan het tillen konden gaan  |
bwa ik ben er vandaag in gelukt om de KTM alleen recht te krijgen,
maar onder het toeziend oog van raketman ben ik er ook in geslaagd
om met mijn handen een stevige grip te hebben beginnen sleuren ,en in plaats van dat de KTM recht kwam, gleden mijn voeten weg en kwam ik zo wat over de gevallen moto te liggen
op die plaats had ik die nooit alleen recht gekregen (het was zelfs moeilijk om gewoon zonder moto recht te staan)
 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 12 Nov. 2009, 20:15 Onderwerp: |
|
|
motor rechtop zetten is puur een kwestie van techniek!
(leuk om eens te doen op een LC8 trainingsdagje...) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Za, 14 Nov. 2009, 11:21 Onderwerp: |
|
|
Ik zette hem met volle bepakking ook al alleen recht:
Met mijn rug naar de motor en heffen vanuit de knieen. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
snicker
|
Geplaatst: Za, 14 Nov. 2009, 19:45 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Ik ga zeer binnenkort eens even kijken bij Arie Molenaar, daar staat een 2007 Adventure met alle boekjes erbij, NL-motor, 16000 km gelopen, onderhoud volgens het boekje, alle modificaties ondergaan en in smetteloze staat, aldus de verkoper.
Kent iemand deze motor?
Dank voor de reacties.
Groet'n
Snicker |
Forummers,
Dank voor alle reacties tot zover.
Op bovenstaande heb ik helaas nog geen reacties gehad.
Niemand bekend met deze motor en ook niemand die aankooptips voor me heeft?
Groet'n
Snicker _________________ Liever een slippertje dan een schuiver |
|
Naar boven |
|
 |
Rups
|
Geplaatst: Ma, 16 Nov. 2009, 4:37 Onderwerp: |
|
|
Hetzelfde als bij andere motoren... Flinke proefrit maken en hele motor bij langs lopen.
Als er flink op gecrossed is zou je dat aan het lakwerk ed moeten kunnen zien,niet dat dat nou zo belangrijk is...daar istie voor ontworpen.
En kijk ff met de dealer mee op de computer of de motor idd alle TI-s heeft gehad!!
Wens je alvast veel plezier met de proefrit
Rop |
|
Naar boven |
|
 |
Nocer

|
Geplaatst: Ma, 16 Nov. 2009, 10:25 Onderwerp: |
|
|
snicker schreef: | Quote: | Ik ga zeer binnenkort eens even kijken bij Arie Molenaar, daar staat een 2007 Adventure met alle boekjes erbij, NL-motor, 16000 km gelopen, onderhoud volgens het boekje, alle modificaties ondergaan en in smetteloze staat, aldus de verkoper.
Kent iemand deze motor?
Dank voor de reacties.
Groet'n
Snicker |
Forummers,
Dank voor alle reacties tot zover.
Op bovenstaande heb ik helaas nog geen reacties gehad.
Niemand bekend met deze motor en ook niemand die aankooptips voor me heeft?
Groet'n
Snicker |
Hoi Snicker,
Ik heb hem gezien, mooie motor. Goede koffers. Zag er goed uit! Een van de verkopers daar is ook wel een KTM liefhebber. (nog mee gepraat). (overigens... voor een verkoper zijn alle motoren die hij heeft staan voortreffelijke motoren in smetteloze staat.... deze zag er echter zeer goed uit).
Maarrrr, ik zou mijn onderhoud niet laten doen bij Arie Molenaar als ik jou was (even verderop kijken bij Goedhart of RBmotoren). Ze zijn immers geen dealer van KTM. |
|
Naar boven |
|
 |
|