Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
rene+adventure

|
Geplaatst: Do, 5 Nov. 2009, 21:21 Onderwerp: div.aanpassingen |
|
|
Zo. Ik ben weer boven water. Na 1 1/2 week vaak tot laat in de avond geknutseld te hebben aan de motor. De volgende aanpassingen gedaan:
xenon (groot en klein licht), mistlampen (extra kabels getrokken), sas en epc aangepast/ verwijderd, stuurdemper met aangepaste kroonplaat (van Daan), gps houderstangetje op stuur, tripmaster en roadbook, en gellijk maar zo goed als het gaat de grote beurt (kleppen moeten nog nagekeken worden en carburatgeurs nog gesinchroniseerd worden, wil ikzelf leren...)., spoiler van johan.
Verder nog de grote safari-tanks erop. Ik heb de benzine toevoer laten lopen via een T-stuk.Vanaf kraantje van iedere Iedere tank loopt benzineslang naar een T-stuk van hieruit loopt een leiding naar de benzinepomp. Ik passeer dus zodoende de hoofdkraan. Hier heb ik een korte benzineslang op gezet om evt.benzine af te tappen (bv voor brandertje). Op deze wijze kan ik dus evt met een lekke tank op een tank verder rijden.
Vandaag eerste testrit. Tanks zitten ietwat breder tussen de benen. Maar is niet hinderlijk. Op de grote baan heb je nu juist meer windbescherming. Voor off-road gebruik kan ik me voorstellen dat het extra gewicht kan opspelen. Echter je hoeft er natuurlijk geen 45 liter in te gooien maar evt. 20 liter. Op deze wijze is hij zelfs nog iets lichter dan met originele tanks. Want de aqualine tanks zijn iets lichter dan de originele. Ik heb natuurlijk de negatieve berichten omtrent de grote tanks gelezen. Pasvorm zou niet helemaal optimaal zijn. Ik moet zeggen dat dit reuze meevalt. Op dit moment sluit het zonder aanpassingen zelfs heel goed aan. De tanks zouden nog gaan werken maar dat zie ik wel weer. Ik denk zelf dat het meevalt. Ik heb, ondanks enkele jaren surfen op internet (e-bay, marktplaats etc) nog nooit 2e-hands safari tanks gezien, dus... Ik denk zelf dat het wel meevalt. Wel is hij natuurlijk zijn mooie glanslak kwijt bij de tanks. Maar ja ... Ook dit is een kwesite van smaak. Immers hij oogt nu wat robuuster, meer een werkpaard dus.. en hier hou ik wel van... maar ja dat is persoonlijk.
Wel is de ontluchting belangrijk. Ik heb deze hoog geplaatst boven het instrumentgedeelte zelfs met een terugslagklep erop. Zodoende hoop ik dat bij het remmen geen verlies van bezine optreedt. (heb ik wel eens gelezen). Ik hou jullie op de hoogte als jullie nog details willen zien van de pasnauwkeurigheid dan hoor ik het wel.
Vooropig deze foto's
Zo nu nog een paar kleine dingetje en hij is klaar voor het grote avontuur in 2011 ( Limbabwe_Kaapstad). Excel wheels zijn hier ook nodig. Heb verschillende berichgen gelezen van zwaar beschadigde (mn. voor-) wielen.
Eerst foto zoals hij was. Volgende zoals hij momenteel er uit ziet.
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
58.57 KB |
Weergegeven: |
5769 keer |

|
|
38.82 KB |
5769 keer |

|
|
158.8 KB |
329 keer |

|
_________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

|
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

|
Geplaatst: Do, 5 Nov. 2009, 21:31 Onderwerp: |
|
|
ruige look, en als je 20 l in deze tanks hebt, ligt het zwaartepunt ook nog ns lager als ori
|
|
Naar boven |
|
 |
KTM_FAN

|
Geplaatst: Do, 5 Nov. 2009, 21:45 Onderwerp: safari |
|
|
Goed bezig Rene, ik zou zeker een ander voorwiel (velg) nemen. Je kan dit ook laten doen bij Haan Wheels, je wiel opsturen en ze spaken de velg voor je om. Dan kost het niet heel veel.
Onno
_________________ KTM-FAN |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Do, 5 Nov. 2009, 22:50 Onderwerp: |
|
|
ziet er goed uit
enne...ere wie ere toekomt, de stuurdemperkit is een mooi stukje huisvlijt van johan
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Johan

|
Geplaatst: Do, 5 Nov. 2009, 22:52 Onderwerp: |
|
|
Hey Rene
Ziet er goed uit man je hebt de stuurdemperkit van mij via Daan nu op jou fiets zitten lees ik mooi dat ie zo binnen het forum blijft .
Ik zie dat je ook een roadbookhouder van TT hebt. Heb je dit zelf gemaakt of is die misschien ook van mij geweest?
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1806
succes Johan
|
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

|
Geplaatst: Vr, 6 Nov. 2009, 0:39 Onderwerp: |
|
|
Johan.
Vandaag tijdens testrit gelijk een stukje off-road gereden. (Had nog een roadbook liggen van openingsrit BMW zaak " Mokam") Parkoers was ivm regenval erg modderig. Reed wat enthousiast een bocht in en werd hierbij verrast door een diep tractorspoor. Ik dacht nog: " Daar gaat Reneetje." Maar nee ... de stuurdemper deed zijn werk en ik was behoorlijk onder de indruk van je stuurdemper. Knap staaltje werk Johan.
De GPS-houder heb ik gekocht bij: http://www.desertstorm-bike.de/
Zowel geschikt voor Roadbook als GPS. Zit zo vast als een huis.
Voordeel je kan je toerenteller aanhouden. Nadeel: de stuuruitslag is iets minder. Krijg hem net niet meer in het stuurslot nu. Maar ieder voordeel heeft zijn nadeel toch ?
Onno:
De excelvelgen heb ik al liggen (voorlopig de eerste tien jaar geen Sinterklaas meer zei mijn vriendin . Kreeg toch a niets ) Voor Afrika had ik de Dunlop 908 in gedachte vanwege zijn houdbaarheid. Ik zoek echter iets wat duurzaam is en ook wat beter geschikt is voor ons vochtige klimaat. Je had een paar goede bandje tijdens het lc8 treffen. Had je geloof ik ook de OER mee gereden. Welke waren dit ook al weer ?
_________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Johan

|
Geplaatst: Vr, 6 Nov. 2009, 12:12 Onderwerp: |
|
|
rene+adventure schreef: | Johan.
De GPS-houder heb ik gekocht bij: http://www.desertstorm-bike.de/
Zowel geschikt voor Roadbook als GPS. Zit zo vast als een huis.
Voordeel je kan je toerenteller aanhouden. Nadeel: de stuuruitslag is iets minder. Krijg hem net niet meer in het stuurslot nu. Maar ieder voordeel heeft zijn nadeel toch ? |
Mooi dat je de demper ook echt gebruikt/ nodig hebt. Ik heb hem er toen op gezet i.v.m. eem Marokko vakantie en heb er toen ook veel plezier van gehad in dat rulle zand.
Wat betreft die roadbookhouder/ GPS houder die had ik dus ook zie link in voorgaande bericht. Ik had dus gekozen voor een RAM mount deze alleen is dan geschikt voor GPS en in combinatie met de ruit kon ik dan de roadbookhouder van TT monteren. werkte echt goed en je kon ook gewoon je origenele dashboard behouden(met toerenteller), geen problemen met stuur uitslag( dit is sowieso al een makke van de lc8)
groet Johan
|
|
Naar boven |
|
 |
KTM_FAN

|
Geplaatst: Ma, 9 Nov. 2009, 22:36 Onderwerp: bandjes |
|
|
Ha Rene,
Quote: | Je had een paar goede bandje tijdens het lc8 treffen. Had je geloof ik ook de OER mee gereden. Welke waren dit ook al weer ?
|
Het waren erg afgesleten Michelin enduro comp IV. Ze zijn niet super duurzaam, maar liefst drie dagen houden ze het achter uit en voor langer. voor een reis zoals jij gaat maken denk ik niet de beste keus.....
Onno
_________________ KTM-FAN |
|
Naar boven |
|
 |
|