Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
EP

Geregistreerd op: 3-10-2008 Berichten: 161 Woonplaats: Drenthe
|
Geplaatst: Di, 3 Nov. 2009, 22:35 Onderwerp: ? |
|
|
Ik heb ook AKRA's op 't ding, met DBpijppies. Zonder DB-killers rijden is gewoon ASO. Dat is mijn persoonlijke mening, waar niemand zich iets van aan hoeft te trekken. Maar, ik kan er wel van genieten als er iemand zonder db-killers langs komt zeilen.
Een meer praktische invalshoek is deze: motoren die veel lawaai maken roepen bij niet motorrijders irritatie op en zorgen ervoor dat meerderheden gaan vinden dat wegen niet meer toegankelijk mogen zijn voor motorrijders. Bovendien krijgt zo'n meerderheid het geleidelijk aan ook voor elkaar om aantrekkelijke (motor-)wegen af te sluiten voor (groepen) motorrijders. 't lastige is dat op't moment dat er dan van die bordjes staan onze oom agent het daar mee eens moet zijn.
Ik kan niet geloven dat ik hier iets nieuws naar voren breng, maar goed: tel uit je winst
Groeten, EP _________________ PPM |
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Di, 3 Nov. 2009, 23:00 Onderwerp: |
|
|
wp vering van men ktm is goed, de motor kan nog altijd meer dan ik ermee kan/durf, en das best veel..., suzuki gsxr1000 op wp.... wereld van verschil!
dus als ge de centen ervoor hebt hebt en ge vind de akras cool.. go for it!!!
machtig geluid, meer power en de looks.... pure passie
al de rest is bijzaak!
met db killers nog te luid??? jah euhm sissy...
maar maak u geen zorgen, dat hoor je niet lang want na de tweede bocht zie je mijn achterlicht al nietmeer... |
|
Naar boven |
|
 |
ouwegeert
Geregistreerd op: 30-6-2008 Berichten: 240 Woonplaats: zuidbroek
|
Geplaatst: Do, 5 Nov. 2009, 12:11 Onderwerp: |
|
|
Ik heb destijds (voor de 950) mijn Akra's via het forum, dus 2e hands gekocht. DAn valt de aanschafprijs mee. Ik heb 2 verschillende 'killers' erbij gekregen.
1.De originele (Akra killers): het geluid is gelijk aan, of zelfs minder dan de originele dempers(voor de Duitsland tripjes).
2. De zgn Sommer killers: Geluid luider dan origineel, maar het schijnt (volgens de vorige eigenaar) dat zelfs in D de politie niet moeilijk doet (?). Na een periode zonder killers (beter oppakken onderin) heb ik nu de Sommers er weer in. Iets beschaafder geluid, maar nog steeds een lekkere brom .
Asociaal vind ik iets pas als ik andere mensen tekort doe, en dat gevoel heb ik absoluut n iet met het gebruik van Akra's zonder. Hangt volledig van het gebruik af denk ik Overweging om toch weer killers te montere?
Warmdraaien bij een werksituatie (of in een woonwijk) zou wel eens wrevel kunnen wekken.
Tja....... ieder vogeltje zingt zoals........ _________________ Nait soezen, mor deurbroezen!
Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06.
Laatst aangepast door ouwegeert op Do, 5 Nov. 2009, 21:43, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Do, 5 Nov. 2009, 14:48 Onderwerp: |
|
|
... gebekt is idd...
jammer dat de diehards moeten lijden onder de scherpe pen van pennelikkers en kommaneukers.
kopen een motor om op te vallen maar rijden kunnen ze niet, maar wel commentaar op iedereen die niet de "wet volgt" qua geluid/snelheid/vervuiling!!!
als dat asociaal is... ben ik zeker en vast super asociaal en daar ben ik fier op!!!
ik koop een KTM om te vlammen waar het kan en als en mensen of dieren op wegen zitten, wil ik ze niet onder mijn voorwiel!
was de slogan niet van KTM niet
READY TO RACE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
al de rest?
bmw heeft nog een oplossing voor je!!! |
|
Naar boven |
|
 |
Hydrazine

Geregistreerd op: 9-9-2006 Berichten: 294 Woonplaats: Almere-Binnen
|
Geplaatst: Do, 5 Nov. 2009, 20:49 Onderwerp: |
|
|
ivanbase schreef: | ... gebekt is idd...
ik koop een KTM om te vlammen waar het kan en als en mensen of dieren op wegen zitten, wil ik ze niet onder mijn voorwiel!
was de slogan niet van KTM niet
READY TO RACE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
al de rest?
bmw heeft nog een oplossing voor je!!! |
JA DAAROM MIJN GS AAN DE WILGEN GEHANGEN...!
AKRA EROP DB KILLERS ERUIT!!!
Ben nog geen 40, dus GS kan altijd nog!!! |
|
Naar boven |
|
 |
ouwegeert
Geregistreerd op: 30-6-2008 Berichten: 240 Woonplaats: zuidbroek
|
Geplaatst: Do, 5 Nov. 2009, 21:49 Onderwerp: |
|
|
[quote="Hydrazine"] ivanbase schreef: | ... gebekt is idd...
Ben nog geen 40, dus GS kan altijd nog!!! |
...eh, ik al een poosje..... .
heeft dat consequenties....  _________________ Nait soezen, mor deurbroezen!
Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06. |
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Do, 5 Nov. 2009, 22:20 Onderwerp: |
|
|
zeker weten...
met je ktm heb je geen prozac of viagra nodig  |
|
Naar boven |
|
 |
Johan

Geregistreerd op: 28-2-2005 Berichten: 545 Woonplaats: Hengelo (ov)
|
Geplaatst: Do, 5 Nov. 2009, 22:34 Onderwerp: |
|
|
Het hangt natuurlijk sterk van je rijstijl al hoe asociaal die akra's klinken.
Ik had ze gekocht er onder gezet met de originele killers erin en vond het geluid nog stiller dan origineel. Toen een weekendje weg gegaan zonder killers,wat een spijt. ( ze gaan vanzelf mooier klinken )
Ik reed bijv op een mooie bochtige weg ergens buiten af zit er een auto voor me te keutelen maar door de mooie weg waren de bochten onoverzichtelijk dus moest ik er even achter blijven. Dan komt het moment dat je er voorbij kunt en toen gaf ik dus gas. Dit had toen tot gevolg dat een hele kudde koeien die lagen te herkauwen het nodig vonden om op te staan en hard te gaan rennen. dit zelfe heb ik dat zelfde weekend ook mee mogen maken met schapen.
Voor mij van af dat weekend niet meer zonder killers het is gewoon asociaal zonder met mijn rijstijl.
Als je daarin tegen bijna nooit die kraan open draait kan het best zonder, zo heb ik dit voorjaar nog met een RSV mille mee mogen rijden met iemand die met akra's reed zonder killers maar met zijn rijstijl kon dat ook best.( wat een natte krant)
Ieder zijn ding maar als je het leuk vindt om die kraan open te draaien kan het volgens mij gewoon echt niet zonder killers.
groet Johan |
|
Naar boven |
|
 |
Nocer

Geregistreerd op: 11-6-2009 Berichten: 307
|
Geplaatst: Do, 5 Nov. 2009, 23:48 Onderwerp: |
|
|
Leuke discussie.
@Gijssie, ja ik vond je KTM echt helemaal het einde!! en die akra's klonken wel ERG GOED!
Ik heb tot nu toe op een japanse viercilinder gereden... met de originele uitlaat is het net een naaimachine. Een carbon sportuitlaat zorgt voor een verviervoudiging van het motorplezier.
Maar met de KTM heb ik gemerkt dat je voor motorplezier niet echt een sportuitlaat nodig hebt
Ik hoef niet perse veel lawaai te maken. Maar doorgaans klinkt een sportuitlaat net wat dieper en mooier. Ik ga er nog over nadenken.  |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 760 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Vr, 6 Nov. 2009, 17:37 Onderwerp: |
|
|
Euh, Arjen, als ze in D wegen afsluiten zal 't niet wegens luide pijpen zijn. Heel het land is daarvoor afgesloten.
Mijn 950 had al Remus carbon potten bij aankoop. Zonder killers. Daar werd ik zelf lastig van. Mét viel het best mee, in 't begin. Nu, na 20000km zijn ze te luid.
Voordelen: lichter, minder heet, klonk wel mooi, voor ze te luid werden.
Voor onze Roemenië reis de originele gestoken, zonder cats.
Voordelen: geen last met der Polizei, minder heet, klonk ook wel mooi. blijft alleen die 7 kg... |
|
Naar boven |
|
 |
arjen
Geregistreerd op: 26-6-2006 Berichten: 57 Woonplaats: IJmuiden
|
Geplaatst: Vr, 6 Nov. 2009, 20:13 Onderwerp: |
|
|
Blackbert schreef: | Euh, Arjen, als ze in D wegen afsluiten zal 't niet wegens luide pijpen zijn. Heel het land is daarvoor afgesloten.
|
Onverharde wegen inderdaad, maar in de eifel en het zwarte woud zijn ook asfalt wegen afgesloten. Je weet wel, van het soort met lekkere bochten. Niet alleen door lawaai, maar door te hard en gevaarlijk rijden in het algemeen. Schade........ |
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Vr, 6 Nov. 2009, 20:50 Onderwerp: |
|
|
aan banden leggen doen ze toch, drukte, vervuiling, snelheid, elk excuus is goed, als ze maar boetes kunnen maken om de kas te spekken.
en zolang ze 100 en 200pk monsters op de weg loslaten zullen ze benut worden, is nu eenmaal zo...
'k hoor bij de generatie die de kans krijgt om zijn eigen ding te doen!
niet bij diegenen, wat tegen 30, 50 en 70 over de weg kruipt...
shit happens! |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 760 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Vr, 6 Nov. 2009, 23:03 Onderwerp: |
|
|
arjen schreef: | Blackbert schreef: | Euh, Arjen, als ze in D wegen afsluiten zal 't niet wegens luide pijpen zijn. Heel het land is daarvoor afgesloten.
|
Onverharde wegen inderdaad, maar in de eifel en het zwarte woud zijn ook asfalt wegen afgesloten. Je weet wel, van het soort met lekkere bochten. Niet alleen door lawaai, maar door te hard en gevaarlijk rijden in het algemeen. Schade........ |
Klopt, zoals die mooie spaghetti onder Aken ergens: verboden in weekends en op feestdagen. Zoals iedereen onderhand al weet: geen donderpijpen in D. Da's wat ik bedoelde, eigenlijk. |
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Vr, 6 Nov. 2009, 23:32 Onderwerp: |
|
|
da's zo, in die gebieden zie je geregeld buikschuivers op hun plaat gaan/liggen en daarmee iedereen in gevaar brengen omdat ze daar t beste hun kneedown kunnen oefenen... denken ze.
wss nooit van circuitstage gehoord
normaal dat ze dit op een gegeven moment beu worden... |
|
Naar boven |
|
 |
Nocer

Geregistreerd op: 11-6-2009 Berichten: 307
|
Geplaatst: Za, 7 Nov. 2009, 19:55 Onderwerp: |
|
|
Duitsland en Zwitserland etc... zijn ook een goede reden om de orginele te houden. Weet je zeker dat je geen problemen hebt. Al heb ik nog NOOIT problemen gehad met mijn sportuitlaat met DB killer in die landen.  |
|
Naar boven |
|
 |
|