Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
geerty
Geregistreerd op: 31-5-2009 Berichten: 27 Woonplaats: Denderstreek
|
Geplaatst: Ma, 28 Sep. 2009, 15:19 Onderwerp: Arai Tour X |
|
|
Ik ben op zoek naar een nieuwe helm en heb mijn oog laten vallen op een Arai Tour X. Nu had ik graag geweten hoe de helm zich "gedraagt" aan hogere snelheden bv. autosnelweg. Hoe zit het met de decibels ? Graag had ik geweten of de zonneklep een extra beslasting is voor de nek aan hogere snelheden of heb je hiervan geen last ? Alle ervaringen zijn welkom
Suggesties voor waardige alternatieven eveneens
Alvast bedankt voor de hulp. |
|
Naar boven |
|
 |
SirCrow
Geregistreerd op: 16-2-2009 Berichten: 154
|
Geplaatst: Ma, 28 Sep. 2009, 16:25 Onderwerp: Re: Arai Tour X |
|
|
geerty schreef: | Ik ben op zoek naar een nieuwe helm en heb mijn oog laten vallen op een Arai Tour X. Nu had ik graag geweten hoe de helm zich "gedraagt" aan hogere snelheden bv. autosnelweg. Hoe zit het met de decibels ? Graag had ik geweten of de zonneklep een extra beslasting is voor de nek aan hogere snelheden of heb je hiervan geen last ? Alle ervaringen zijn welkom
Suggesties voor waardige alternatieven eveneens
Alvast bedankt voor de hulp. |
Is wel afhankelijk van je lengte, de motor waarop, en de weersomstandigheden. Ik heb een Tour-X3 en op de snelweg wordt je nek zeker zwaarder belast, zelf op een 80 km weg is de klep merkbaar. Als ik 'm op de KTM 990 Adventure met standaard ruitje op heb krijg ik best wel last van gebulder in mijn oren, op de langere ritten. Als ik in dezelfde omstandigheden m'n Uughhh kugh BMW System 6 Helm draag gaat het een stuk beter. Maar ja de looks wil ook wat en de pasvorm en draag comfort van de Toour-X is voor mij perfect.
BTW Als ik het Tour Windscreen op de Adventure heb zitten dan vind ik de Tour-X weer prettiger qua geluid  |
|
Naar boven |
|
 |
Booom
Geregistreerd op: 6-1-2008 Berichten: 228 Woonplaats: IJsselstein
|
Geplaatst: Ma, 28 Sep. 2009, 21:54 Onderwerp: |
|
|
Tour X prima helm, is gemaakt voor allroad.
Voor de snelweg gewoon een integraal helm kopen. _________________ Grt Marc
lc8 adventure 2004 |
|
Naar boven |
|
 |
gijssie2

Geregistreerd op: 7-3-2008 Berichten: 293 Woonplaats: Beverwijk
|
Geplaatst: Ma, 28 Sep. 2009, 22:58 Onderwerp: |
|
|
Ook ik heb een Tour-X,en kan je alleen maar aanbevelen: kijk of je voor minder eenzelfde helm kunt kopen.Ik rijd al jaren met Arai,en heb goede ervaringen,maar met de Tour-X slaan ze de plank mis! Ik noem: te duur,helm zwabbert bij hoge snelheden veroorzaakt door een te zwakke klep,meegekocht Pinlock-vizier (100 euro!!) blijft na 4 reparaties lekken,Arai heeft teveel kapsones als je terugkomt met een helm die niet goed is.....Zo kan ik nog wel even doorgaan,voordelen zijn er ook: het is qua komfort een hele fijne helm,hij maakt relatief weinig lawaai,is redelijk licht.....Maar als ik puur naar de prijs/produktvergelijking kijk......Niet doen! |
|
Naar boven |
|
 |
ouwegeert
Geregistreerd op: 30-6-2008 Berichten: 240 Woonplaats: zuidbroek
|
Geplaatst: Di, 29 Sep. 2009, 9:16 Onderwerp: |
|
|
Ik rij al 4 jaar met de tourX. Met de tourruit is het een super helm(met mijn lengte 185). Alleen met harde zijwind heb je last van de klep. Met hoge snelheden komt de luchtstroom van de hoge ruit precies op de klep, en heeft zo een liftende werking. Niet echt vervelend, maar je voelt dan wat turbulentie. Geluid/lawaai is vergelijkbaar met de C1 van Shuberth.(gebruik ik in de kou ). Die heeft meer last van turbulentie met hoge snelheden.
De prijs van de TX is inderdaad te hoog! Maar ik wil 's Zomers niet meer zonder.
Ventilatie is met een gewone integraal of systeemhelm altijd minder(.....tenzij je de systeem helm open zet .)
Gewoon even proefrijden!! _________________ Nait soezen, mor deurbroezen!
Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06. |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Di, 29 Sep. 2009, 12:10 Onderwerp: |
|
|
Er zijn nog alternatieven: Airoh en Uvex hebben ook dergelijke enduro helmen met klep en scherm. De Uvex is er in dure en goedkopere uitvoering. Ik vind ze er geweldig uitzien, maar voor mijn SMT is ie niet geschikt denk ik. Shoei heeft er ook eentje dacht ik, maar duuuuuuurrrrrr _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
Guus

Geregistreerd op: 15-6-2008 Berichten: 399 Woonplaats: Velp
|
Geplaatst: Di, 29 Sep. 2009, 20:31 Onderwerp: |
|
|
Heb de Uvex, goedkope versie (duur is carbon). Fits like a glove, maar dan voor m'n hoofd.
Verschil in geluid kan ik je niet goed vertellen. Reed eerder met een open crosshelm... en dan is dit wel stil ja
Qua turbulentie is deze prettig, zit een soort spoiler op die je hoofd recht houdt. Boven de 150 km/u begint m'n kop wel te bewegen. Rij met een verhoogde ruit, zadel en ben 185. Klep is stabiel.
Vriend van me heeft een Shoei en daar is al het één en ander af gevallen en klepperde. Shoei wel goed opgelost. _________________ Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak! |
|
Naar boven |
|
 |
ex-rsv-r
Geregistreerd op: 13-6-2006 Berichten: 14
|
Geplaatst: Ma, 2 Nov. 2009, 21:33 Onderwerp: |
|
|
ik heb een test rit gemaakt met een Tour X3 en was zwaar teleurgesteld in deze helm, vanaf 110 km/u begint de helm je hoofd naar beneden te duwen en bij deze snelheid links of rechts kijken is heel zwaar , dus inhalen op de snelweg wordt lastig om achter je te kijken.
Maarrrrr Ik ben blijven zoeken naar een al/road helm en bij BMW, ja ja tis ook niet mijn merk ( uitgezonderd 4 wielers ) hebben ze een hele aardige enduro helm, voor bij een GS waar ik vorige week een testrit mee heb gemaakt .
Ik kan alleen maar positief zijn over deze helm , je mrkt niet eens dat je een helm op hebt zo licht.
en de klep merk je pas boven de 150 p/u, maar niet eens echt storend.
daar kan arai een puntje aan zuigen , ik ga er een kopen voor volgend seizoen.
alleen de kleurtjes zijn wat beperkt, maar zo is BMW nu eenmaal.
GR John. |
|
Naar boven |
|
 |
gijssie2

Geregistreerd op: 7-3-2008 Berichten: 293 Woonplaats: Beverwijk
|
Geplaatst: Di, 3 Nov. 2009, 21:04 Onderwerp: |
|
|
[quote="ex-rsv-r"]ik heb een test rit gemaakt met een Tour X3 en was zwaar teleurgesteld in deze helm, vanaf 110 km/u begint de helm je hoofd naar beneden te duwen en bij deze snelheid links of rechts kijken is heel zwaar , dus inhalen op de snelweg wordt lastig om achter je te kijken.
Dat komt volgens ARAI (een volgens mijn dealer) omdat hij gemaakt is als crosshelm! Yeah right,daarom zit dat vizier er ook op zeker?? Sterker nog mijn Arai VX-Pro IS een crosshelm,maar als ik die op de snelweg opheb met een crossbril is hij beter dan de Tour-X.......  |
|
Naar boven |
|
 |
Dennis The Menace
Geregistreerd op: 11-9-2007 Berichten: 202 Woonplaats: Rotterdam
|
Geplaatst: Wo, 4 Nov. 2009, 0:48 Onderwerp: |
|
|
Ik heb de tour x3 long way down. Ik vind het echt een waanzinnig mooie helm en na vele arai's weet ik ook dat die bij mij kwa pasvorm het best zit, maar van de eigenschappen op de snelweg ben ik ook niet echt tevreden De klep zorgd voor een soort trilling bij hogere snelheden waar je niet heel gelukkig van wordt voor dat geld. Desalniettemin ben ik toch erg blij met de helm omwille van de eerder genoemde eigenschappen. Een helm is erg persoonlijk het belangrijkste vind ik dat je hem uren zonder irritatie moet kunnen dragen bijv. op een lange reis. _________________ Niets doen kost net zoveel tijd ! |
|
Naar boven |
|
 |
BJ
Geregistreerd op: 16-7-2008 Berichten: 419 Woonplaats: Almere
|
Geplaatst: Vr, 6 Nov. 2009, 19:48 Onderwerp: |
|
|
Mijn Tour X heeft me behoed voor hoofdletsel bij mijn ongeval van een paar maanden geleden. Prima helm, ziet er goed uit en ja, hij maakt wat meer lawaai op de snelweg. Maar het belangrijkst is de pasvorm. _________________ www.nieuwerf.nl
grijze 2003 950 Adventure |
|
Naar boven |
|
 |
deon

Geregistreerd op: 5-6-2008 Berichten: 111 Woonplaats: Leuven
|
Geplaatst: Di, 10 Nov. 2009, 17:39 Onderwerp: |
|
|
ik rijd ook met een tour-x
i vgl m mijn gewone Arai (Astro Air) is hij:
-beter van pasvorm
-breder vizier, das dus leuk bij het achteromkijken
-lawaaieriger (turbulentie)
-voorzien van zonneklep: das onmisbaar eens je het gewend bent
-in de winter wat kouder (opening onder kin)
ik ondervind niet zoveel last van extra windgebeuk door het klepje. elke helm is voor mij lawaaierig op een adventure (turbulentie)..oordoppen dus!
als je hem voor toeren gebruikt zou een ingebouwd zonnevizier welkom zijn...arai?  |
|
Naar boven |
|
 |
|