lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Heb ik dat ??

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
KTM_FAN

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Okt. 2009, 20:42    Onderwerp: Heb ik dat ?? Reageer met quote

Heb ik dat alleen, of heeft iedereen dat ??

Zaterdag de Brabo 600 gereden. Op zaterdag 350 km door de modder boenderen. Remblokken achter waren al halfweg, dus ik dacht, ik bereid me goed voor en een reserve setje in de tas.

Onderweg was het zo ver, na 150 km nieuw setje erop. Wat schetst mijn verbazing, na 75 km waren ze kompleet weg..... nog geluk dat het laatste millimetertje erop bleef, want anders had ik de finish niet gehaald met achter rem.

OK, het zijn goedkope blokken (15 euri per setje bij HMX parts), maar toch. Dat is toch niet normaal ? Of wel, doe ik iets verkeerds ? of is er gewoon iets niet in de haak. Op de weg en in de droogte is er niets aan de hand.

PS, de brabo 350 (alleen zaterdag gedaan) was echt dolle pret, glijden met twee wielen, oneindige wheelspin en dat de hele dag door. Volgende keer bereid ik me nog beter voor en zorg ik voor iets versere noppen.

Harry

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Okt. 2009, 21:31    Onderwerp: Reageer met quote

Ja helaas, dat kan. Ik heb het zelf jaren geleden ook al eens bij de hand gehad met mijn XTZ870R (yep, Yamaha, slightly tuned... Smile )
Mijn nieuwe blokken achter gingen toen ook zo'n 70 km mee. De condities waren wel heel erg nat en modderig toen. Maar het kan dus wel...

dirk pauwels

BerichtGeplaatst: Ma, 12 Okt. 2009, 12:22    Onderwerp: Reageer met quote

Mss gesinterde blokken gebruiken? Die goedkope lijken mij eerder organische te zijn. die zullen op de weg toch ook wel sneller slijten toch?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Harry

BerichtGeplaatst: Ma, 12 Okt. 2009, 16:36    Onderwerp: Reageer met quote

dirk pauwels schreef:
Mss gesinterde blokken gebruiken? Die goedkope lijken mij eerder organische te zijn. die zullen op de weg toch ook wel sneller slijten toch?

Neuhhh... Tenminste niet in mijn geval; dat waren gesinterde... Gewoon een ontzettend natte en ontzettend modderige dag, met toch gemiddeld erg hoge snelheden, dan is het net of de blokken langs een slijpsteen draaien. En ik reed ook niet met de voet op de rem. Duurt gewoon echt niet lang!

Groet,
Harry

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma, 12 Okt. 2009, 21:08    Onderwerp: Reageer met quote

Ik neem an dat je van HMX noprmale gesinterde blokjes had?

(die heb je nog in 3 types: zacht, normaal, hard..)

Daar moet je in extreme modder toch ook nog wel 500km mee kunnen doen. Naar mijn ervaring (en die is er meer dan zat mee!) gaan de brembo's iets langer mee..maar dat scheelt niet veel.

Ik denk dus dat door het terugdrukken van de vieze zuiger, de zuiger iets meer plakt en niet goed terugkomt.. en als ie ook maar iets sleept in de modder, dan gaat het erg hard!

Bij niet-remmen is het vreemd genoeg vaak zelfs erger dan bij regelematig wel remmen!

KTM_FAN

BerichtGeplaatst: Ma, 12 Okt. 2009, 21:32    Onderwerp: remmen Reageer met quote

Quote:
Ik neem an dat je van HMX normale gesinterde blokjes had?

(die heb je nog in 3 types: zacht, normaal, hard..)

Dan zal ik de volgende setjes vertellen dat ik hard wil, geen idee wat ik nu heb. Ze waren in ieder geval op na 200 km. Die 75 km die ik vertelde klopt niet want de dagafstand was 350 km. Ik heb ze net weer vervangen en er zat nog een halve mm op.

he dank voor de antwoorden, ik zal mijn ervaringen weer delen als het beter wordt dan he.

Onno

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma, 12 Okt. 2009, 21:36    Onderwerp: Reageer met quote

volgende keer zuigertje effe schoon spuiten met WD40 en inspuiten met teflonspray, alvorens terug te drukken (evt enkele malen heen en weer drukken).

verder in de gaten houden dat het potje niet te vol wordt bij het monteren van nieuwe blokken.

(ps.:topic verplaatst naar werkplaats)

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: