Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
roflastc
|
Geplaatst: Za, 3 Okt. 2009, 22:58 Onderwerp: Last van zwalken en winderigheid. |
|
|
Ko-lere. Er staat hedenavond een straf windje. Op de N206 uit Zoetermeer (meerpolder) werd bijkans het voorwiel onder mij vandaan gewaaid, was best eng.... Is het mijn lafheid waardoor ik zo zwalkte of is de motor gevoelig voor zijwind. Het voelde aan alsof het voorwiel naar rechts ging en naar achter met de rest van de motor naar links, afremmend naar rechts de berm in zeg maar. Tussen huizen is de wind dan weer weg en bij een opening gaat het weer komen (weet je van te voren) maar dit voelde wel erg heftig.
 _________________ Ghetto neger uit het Gooi. |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Za, 3 Okt. 2009, 23:03 Onderwerp: |
|
|
Ze zijn idd nogal sterk zijwindgevoelig...kan je counteren met gecontroleerd tegenstuur tegen de wind in (krijg je een beetje het effect van een zeilboot, je hangt schuin terwijl je rechtdoor rijdt ) en vooral niet in je stuur knijpen met verstijfde armen... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
roflastc
|
Geplaatst: Za, 3 Okt. 2009, 23:07 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Ze zijn idd nogal sterk zijwindgevoelig...kan je counteren met gecontroleerd tegenstuur tegen de wind in (krijg je een beetje het effect van een zeilboot, je hangt schuin terwijl je rechtdoor rijdt ) en vooral niet in je stuur knijpen met verstijfde armen... |
Is dit ook iets waar je een stuurdemper voor gebruiken kan? Als de wind weg valt of rukt dan zwalkt 'ie ook best heftig. _________________ Ghetto neger uit het Gooi. |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

|
Geplaatst: Zo, 4 Okt. 2009, 21:26 Onderwerp: |
|
|
Onlangs vanuit Denemarken (reisje Noorwegen) teruggekeerd naar Nederland. Boven in Denemarken een giga wind. Volle bepakking met rol achterop. Achter mij reed mijn maat met zijn GS.
Inderdaad heeft de KTM meer last van windgevoeligheid.
Was wel het enige waar de GS beter in was als de KTM. Eigenlijk in lekker lomp doorkachelen.
Klopt wel dat je niet krampachtig het stuur moet vasthouden. Aanvankelijk deed ik dit ook maar na een 100 km tegen de wind gehangen te hebben en de nodige rukken (zijwaarte verplaatsingen van bijna een rijbaan breed) ging het plots een stuk soepeler doordat ik niet meer krampachtig het stuur vast hield.
Gewoon lekekr in de wind hangen. Kijken waar de wind vandaan komt en de wind valt soms plots weg als er een grote vrachtauto, een talud oid passeert. Dit merk je vanzelf en je leert dit vooraf in tge schatten. Heb je gauw door. _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
|