Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
JanJan
|
Geplaatst: Wo, 30 Sep. 2009, 12:11 Onderwerp: Lichtsein gebruiken voor Trip-modus |
|
|
Ik lees hier van alles over het gebruiken van de lichtsein-knop voor het schakelen tussen de verschillende weergaven van het dashboard. Dat wil ik ook, maar kan nergens vinden hoe ik dat aansluit. Achter de koplamp hangt een vierpolige witte losse connector. Is het die? Welke pennen moet ik schakelen? Ik ben wat huiverig om op de gok wat te gaan kortsluiten. Verder rij ik weer na een paar weken technisch oponthoud. iets met koelvloeistof en koppeling en zo. Meer daarover later.. Groet, Jan. |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Wo, 30 Sep. 2009, 15:54 Onderwerp: |
|
|
jan, je hebt het misschien niet door, maar jouw pass-lichtschakelaar doet het niet als zodanig, omdat hij al omgebouwd is
ik heb er nl destijds een 2 aderige draad aangesoldeerd, en die moet nog ergens langs je stuur lopen naar achter de koplamp.
als je die 2 aderige draad op de juiste pennen aansluit, dan kun je bv de min-functie van trip2 via de trekker schakelaar activeren, en zodoende redelijk snel "nullen" met roadbook ritjes.
of je kunt hem aan de "mode" functie koppelen .
welke pennen het zijn is een kwestie van uitproberen, trekker schakelaar ingedrukt houden, (of plakbandje er om) en dan maar combinaties uitproberen, zo heb ik het destijds ook uitgeknobbeld,
(weet alleen niet meer welke het waren, ).
of..... voor een tientje of 5 een afstandbediening kopen die je zo kunt inpluggen, je kunt dan vanaf het stuur trip2 plussen en minnen, (handig bij roadbookritten), en omschakelen van modus , (net zoals op de teller zelf).
kijk ook hier
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=275&highlight=afstandbediening _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
JanJan
|
Geplaatst: Wo, 30 Sep. 2009, 19:58 Onderwerp: |
|
|
Dag Daan, Ja dat had ik al gezien die draad die nergens naartoe gaat. Maar het is dus inderdaad die witte vierpolige stekker? |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Wo, 30 Sep. 2009, 20:35 Onderwerp: |
|
|
JanJan schreef: | Dag Daan, Ja dat had ik al gezien die draad die nergens naartoe gaat. Maar het is dus inderdaad die witte vierpolige stekker? |
dat moet hem zijn jan, gewoon 1 draad op 1 pen vastklemmen en met de andere draad de resterende pennen 1 voor 1 aftasten en kijken hoe de teller reageert.
ik ben geen einstein op electrisch gebied, maar zelfs mij is het gelukt
suxes _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|