lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

1e ervaringen met de 990 adventure
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ouwegeert

BerichtGeplaatst: Vr, 18 Sep. 2009, 23:02    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
Dwars schreef:
mijn voorband is zo goed als versleten> nu begint de voorkant bij afremmen op de motor (als je het stuur loslaat) rond 75 km/h te slingeren?? Nieuw voorbandje (anakee?) steken?

Ik weet nog altijd niet wat ik van die Anakee moet denken. Hij stuurt wel iets vloeiender, maar op droog wegdek heeft hij toch al een paar stapjes opzij gezet. Nat is wel beter.
Je rijdt hem evengoed op op het randje dan de Pirelli maar hij waarschuwt veel vager...is mijn indruk.

Met de Scorpion ben ik ook niet zo tevreden voor. In de regen geeft hij absoluut weinig vertrouwen. Mijn laatste setje op de AT was van Dunlop. Trailmax . Daar was ik wel erg over te spreken. Iemand hier ervaring?
Voor de Dunlops reed ik altijd met Metzler Tourance. In de regen erg goed! Stuurde minder dan de Trailmax.
Anakee ken ik alleen van de Varadero cry lipsrsealed2

Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo, 20 Sep. 2009, 21:44    Onderwerp: Reageer met quote

dunlop Trialmax vond ik vroeger altijd een hele fijne band.. maar voor de LC8:

volgens mij is er niet eens in een H versie, laat staan V versie.

Een T-band vind ik toch wel iets te gek om 200+ mee te rijden, moet er niet aan denken dat ie uit elkaar klapt.

Nocer

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Sep. 2009, 13:00    Onderwerp: Reageer met quote

Is er wel een goede 'road' band voor de Lc8? Hiermee doel ik op een band met goede grip, zowel droog als in de regen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Sep. 2009, 17:44    Onderwerp: Reageer met quote

zijn er wel slechte banden?
Nocer

BerichtGeplaatst: Di, 22 Sep. 2009, 0:27    Onderwerp: Reageer met quote

Nou ja... als een band weinig vertrouwen geeft met droog wegdek en ook niet echt vertrouwen wekt op nat wegdek....
Naar boven
Dwars

BerichtGeplaatst: Di, 22 Sep. 2009, 6:14    Onderwerp: Reageer met quote

Denk dat Dr Bean bedoelt, er zijn tegenwoordig geen echt slechte banden. Wellicht wel de combi tussen een bepaalde band en motard is minder gelukkig. Maar in mijn geval hoeven ze zeker als het droog is maar zwart en rond te wezen grin Er zijn wel ook motards die hun eigen tekortkomingen willen schuiven op hun banden.
Nocer

BerichtGeplaatst: Di, 22 Sep. 2009, 11:05    Onderwerp: Reageer met quote

Dat snap ik Smile

Misschien wat achtergrond met wat ik op dit forum doe Smile

Ik rij nu nog op een Honda CBR 600F met Pilot Road 2 banden (de beste banden qua milage/grip op nat en droog wegdek)....

Ik wil volgend jaar een KTM Adventure 990 kopen en daarom wil ik mijzelf zo goed mogelijk geinformeerd hebben Smile

Omdat ik het hele jaar door rij wil ik dus ook het liefst banden die niet van de weg glibberen als het regent wink
Naar boven
dirk pauwels

BerichtGeplaatst: Di, 22 Sep. 2009, 12:41    Onderwerp: Reageer met quote

Nocer schreef:
Dat snap ik Smile

Misschien wat achtergrond met wat ik op dit forum doe Smile

Ik rij nu nog op een Honda CBR 600F met Pilot Road 2 banden (de beste banden qua milage/grip op nat en droog wegdek)....

Ik wil volgend jaar een KTM Adventure 990 kopen en daarom wil ik mijzelf zo goed mogelijk geinformeerd hebben Smile

Omdat ik het hele jaar door rij wil ik dus ook het liefst banden die niet van de weg glibberen als het regent wink

Als de banden geschikt zijn voor het type motor en voor het gebruiksdoel zitten eventuele verschillen meestal in het koppeke van de rijder. Ik ken er die met de beste banden ter wereld nog niet vooruit te branden zijn in de regen en ik ken er die met de goedkoopste, versleten sloffen iedereen vh kastje naar de muur rijden.....
Met wat er te verkrijgen is voor een Adv ga je niet voor verassingen komen te staan, op voorwaarde dat je je rijstijl aanpast aan de omstandigheden. En dat aanpassen is bij iedereen anders hé.
Ik kom van GS'en en rij nu SMT. Op de GS was de oude tourance voor mij het beste, de nieuwe tourance XP vond ik dan weer niets....toch is dat geen slechte band, alleen voelt iedereen dat op zijn manier aan....
Dus de ideale band voor de adv bestaat niet, daar moet je zelf achterkomen, wat jou het beste ligt.....

Olaf

BerichtGeplaatst: Di, 22 Sep. 2009, 14:15    Onderwerp: Reageer met quote

Ik rij een 990R adv en een AT , de scorpions onder de Ktm bevallen prima , zijn geen anake's als onder de twin .
maar het is een ander fiets veel hoger en vergt een andere rijstijl ben ik achter gekomen .
Feit is dat ik dit weekend met een aantal transalpen en varadero's , behoorlijk aan het rijden ben geweest in duitsland en in de bochten geen enkel probleem had om ze bij te houden .
De varadero is toch een meer wegmachine , maar in de bochten moest ik telkens wat afremmen , had dus wat over .
Tuurlijk het maakt uit wie er op de fiets rijdt dus verglijken blijft moeilijk .
Het leuke van de scorpion vind ik dat je er ook goed mee offroad kan gravel etc , klei en nat gras is een ander verhaal .
Kortom het is een goede band met allroad gebruik en niet te extreem beide kanten op .
Greetz Olaf
Naar boven
Aleph

BerichtGeplaatst: Di, 22 Sep. 2009, 19:57    Onderwerp: Reageer met quote

ouwegeert schreef:

Met de Scorpion ben ik ook niet zo tevreden voor. In de regen geeft hij absoluut weinig vertrouwen. Mijn laatste setje op de AT was van Dunlop. Trailmax . Daar was ik wel erg over te spreken. Iemand hier ervaring?
Voor de Dunlops reed ik altijd met Metzler Tourance. In de regen erg goed! Stuurde minder dan de Trailmax.

Fascinerend hoe meningen over banden kunnen verschillen. Zo heb ik met Tourances slechte regenervaringen, terwijl ik over de Scorpions ZEER tevreden ben ! ! ! !

Aleph

BerichtGeplaatst: Di, 22 Sep. 2009, 20:00    Onderwerp: Reageer met quote

Dwars schreef:
ook ondanks 16 tandwiel, gemodificeerde versnellingindicator, zit er nog steeds een dipje in afgifte van het vermogen rond de 4dzd toeren? Iemand de gouden tip (die niet al te veel centen kost?) om dit te verhelpen? de brommert heeft nu 11dzd km gelopen? wellicht kwestie van afstellen? de laatste beurt had ie met 7500

ne keer uw injectie laten optimaliseren met dit : http://www.rapidbike.be/

Hier en daar is er wel ne garagist die daar gebruik van maakt en ze zijn erg lyrisch.

ouwegeert

BerichtGeplaatst: Di, 22 Sep. 2009, 22:16    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
dunlop Trialmax vond ik vroeger altijd een hele fijne band.. maar voor de LC8:

volgens mij is er niet eens in een H versie, laat staan V versie.

Een T-band vind ik toch wel iets te gek om 200+ mee te rijden, moet er niet aan denken dat ie uit elkaar klapt.

Ik zie om me heen diverse 1200gs-en met de dunlops. Ik dacht dat zo'n GS ook makkelik 200+ reed ......? uhoh
volgens mij is het deze:
Dunlop 150/70 R 17 69V TRAILMAX RADIAL D607 TRAILMAX RADIAL D607
Dus wel V! Alleen niet in 18 inch sad .

Ben met je eens dat het allemaal wel heel moet blijven.
Heb nu bijna 6000km op de teller en de achter Scorpion is ala aardig aan het eind. Die gaat de 8000 niet halen denk ik. Voor is al rijkelijk voorzien van droogte scheurtjes. Zal van de eerste 2 jaren voornamelijk stilstand zijn huh2
Dat kan natuurlijk ook een reden zijn dat hij niet veel vertrouwen geeft?

nu:
Naar boven
Olaf

BerichtGeplaatst: Di, 22 Sep. 2009, 22:17    Onderwerp: Reageer met quote

effe gekeken leuk ,maar niet leverbaar voor een KTM
dat rapid bike ding
Olaf
Naar boven
ouwegeert

BerichtGeplaatst: Di, 22 Sep. 2009, 22:23    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
ouwegeert schreef:

Fascinerend hoe meningen over banden kunnen verschillen. Zo heb ik met Tourances slechte regenervaringen, terwijl ik over de Scorpions ZEER tevreden ben ! ! ! !

Ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat de Tourances de eerste Allroadbanden met silica waren. Dat was toen wel even een ernstige verbetering op natte weg voor mij ten opzichte van de Michelin T66.....Daar dreef ik in de regen constant mee uit de bocht. Dat was Echt een kl***te band. Op het droge was het wel een fijne band trouwens. Onder de AT dan. Ik weet natuurlijk niet hoe het onder een Adventure was gegaan wink3

Maar ik ben met je eens: De een heeft liever de dochter en de ander.......? surprised

nu:
Naar boven
Olaf

Nieuw berichtGeplaatst: Di, 22 Sep. 2009, 22:26    Onderwerp: Reageer met quote

Zag bij mijn band voor ook het begin van wat lijkt op droogtescheurtjes , maar band is nog geen 4 mnd oud 6000km , lijkt meer op bochten stress.
Ik heb altijd wel begrepen dat 3 jaar wel de max leeftijd is voor een motorband in verband met verdrogen .
En dat komt de grip denk ik ook niet ten goede .
Greetz Olaf
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: