lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Vering aangepast. Is dit normaal?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Sep. 2009, 21:00    Onderwerp: Vering aangepast. Is dit normaal? Reageer met quote

Zaterdag mijn 990 adv afgehaald bij WP. Ze hebben de vering aangepast naar de R versie. De voorkant is m.i. goed gelukt, maar de achterkant staat wel heel eeeerg hoog. Ik vermoed dat ze niet alles naar behoren hebben uitgevoerd.
Ik had oorspronkelijk de achterveer van 150 Nm willen laten steken (volgens het boekj de veer die past bij mijn gewicht) maar die was niet op voorraad. De rest van de achterveer is volgens WP wel aangepast n ze hebben een spacer van 4 cm boven de veer gemonteerd. Ipv een 150 265 veer zit er nu een 150 225 veer op + 40 mm spacer. Dit lijkt me ok.

De hoogte van het zadel is nu 945 mm en zou volgens het boekje 915mm moeten zijn. Alles gemeten onbladen en niet op de middenbok (hoort dit zo?) Ik ben 1m90 en kan enkel met de tippen aan de grond.

Ik vermoed dat ze binnenin een of andere spacer niet hebben vervangen...

Iemand enig idee?

Tnx

T

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6793
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Sep. 2009, 22:27    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, maar als je het bij WP hebt laten doen (WP-malden??? die doen dat toch niet?) zou ik niet hier rondvragen, maar gewoon terug gaan.

Wij kunnen wel gaan lopen raden wat er misschien allemaal fout gegaan kan zijn... maar dat lijkt me niet zo nuttig he.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
roflastc



Geregistreerd op: 11-11-2008
Berichten: 258
Woonplaats: Leiden

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Sep. 2009, 0:50    Onderwerp: Re: Vering aangepast. Is dit normaal? Reageer met quote

demito schreef:

Ik vermoed dat ze binnenin een of andere spacer niet hebben vervangen...

Iemand enig idee?

Tnx

T


Ik heb de vering van de mijne laten aanpassen ( motor bij dealer, dealer regelt ombouw bij WP. ALthans ik vertrouw erop dattie de boel naar WP heeft gestuurd)

Naderhand vond ik 'm niet helemaal toppiejoppie maar na een 2e keer bij WP ging het prima. Wat mij wel opviel is dat de voorlader helemaal opgedraaid was naar de hoogste stand. wellicht dat er wat voor jou veranderd als je de motor op de standaard veerinstellingen afstelt?

Sowieso WP bellen natuurlijk.

PS. De mijne is een 2005 S die ik de vering van de 2007 modellen wilde geven maar als ik fotoos bekijk heeft de mijne een veeeeel grotere DCC luchtkamer.

_________________
Ghetto neger uit het Gooi.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
greenback



Geregistreerd op: 9-3-2009
Berichten: 109
Woonplaats: Velle

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Sep. 2009, 9:58    Onderwerp: Reageer met quote

uit interesse: wat kost zo'n conversie ongeveer? rij met een gewone 2003 adventure.

groeten,
tom

_________________
KTM Adventure 950 2003
Honda CBR600 Fx 1999
Honda Transalp XL600V 1994
Harley Davidson Aermacchi TX125 1973
Honda CB750 Candygold 1972
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Sep. 2009, 10:44    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
WP-malden??? die doen dat toch niet?


Ik had het over WP België in Mol.

greenback schreef:
uit interesse: wat kost zo'n conversie ongeveer? rij met een gewone 2003 adventure.


Ik betaalde 502 EUR zonder zijstandaard of middenbok.

T

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Sep. 2009, 11:37    Onderwerp: nog even dit... Reageer met quote

Weet er iemand of de hoogte van het zadel zoals vermeld op de technische fiches van de motor (KTM website), de hoogte is onbeladen, of met piloot?
Incl piloot, kom ik op +- 915 mm. Dus dat zou dan nog wel kunnen. Maar dan is zo'n R echt enkel weggelegd voor de "vertically challenged" onder ons rolleyes . Voor de rest rijdt hij wel errrrruuuuug lekker!

T

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Olaf



Geregistreerd op: 9-6-2009
Berichten: 64
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Sep. 2009, 16:13    Onderwerp: Reageer met quote

Ik rij zelf sinds een paar maanden op de r versie .
Het klopt wat je zegt hij is hoog ik ben zelf 199.5 cm lang en ben er erg blij mee , ik kan nog goed bij de grond , een vriend van me gaf hem na tien minuten gravel rijden terug hij is 178cm , en kon gewoon niet fatsoenlijk bij de grond , en vond het niet prettig mijn nieuwe fiets mogelijk te laten omvallen met hem erbij
Ik moet zeggen het is voor mij de meest confortable motor die ik ooit heb gehad , heb wel een paar stuurvehogers gemonteerd .
Inmiddels al een keer 960km op een dag gereden zonder kompleet gebroken te zijn .
Dus ik hou het zadel ook zoals het is , had er eerst nog twijfels over maar bevalt prima dat R versie zadel .
Groeten Olaf
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
roflastc



Geregistreerd op: 11-11-2008
Berichten: 258
Woonplaats: Leiden

BerichtGeplaatst: Wo, 16 Sep. 2009, 15:16    Onderwerp: Reageer met quote

greenback schreef:
uit interesse: wat kost zo'n conversie ongeveer? rij met een gewone 2003 adventure.

groeten,
tom


1300 euro incl zijstandaard, middenbok en (de)montage uren.

_________________
Ghetto neger uit het Gooi.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Wo, 16 Sep. 2009, 17:46    Onderwerp: Reageer met quote

roflastc schreef:
greenback schreef:
uit interesse: wat kost zo'n conversie ongeveer? rij met een gewone 2003 adventure.

groeten,
tom


1300 euro incl zijstandaard, middenbok en (de)montage uren.


Oei, dan ben ik toch wel een pak goedkoper af. Zijstandaard en middenbok staan er ook op maar heb ik via via verkregen. De aankoopprijs weet ik niet precies. Als je de originele veer van de R neemt voor de monoshock ipv de spacer dan komt er 117 EUR bij.

Trouwens mijn achterveer is al wat ingezakt (had WP mij ook verteld) dus nu kan ik bijna met beide voeten aan de grond. smiley2 Na een paar dagen rijden moet ik concluderen dat WP BE correct werk heeft geleverd.

T

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
roflastc



Geregistreerd op: 11-11-2008
Berichten: 258
Woonplaats: Leiden

BerichtGeplaatst: Do, 17 Sep. 2009, 22:43    Onderwerp: Reageer met quote

demito schreef:

Oei, dan ben ik toch wel een pak goedkoper af.


Och ik had het via een dealer laten doen en die wilde er ook aan verdienen daar bij heb ik -alles- laten doen wat er maar te doen viel aan de vering zelfs nieuwe schrapers.

_________________
Ghetto neger uit het Gooi.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif