Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
demito

|
Geplaatst: Zo, 13 Sep. 2009, 21:00 Onderwerp: Vering aangepast. Is dit normaal? |
|
|
Zaterdag mijn 990 adv afgehaald bij WP. Ze hebben de vering aangepast naar de R versie. De voorkant is m.i. goed gelukt, maar de achterkant staat wel heel eeeerg hoog. Ik vermoed dat ze niet alles naar behoren hebben uitgevoerd.
Ik had oorspronkelijk de achterveer van 150 Nm willen laten steken (volgens het boekj de veer die past bij mijn gewicht) maar die was niet op voorraad. De rest van de achterveer is volgens WP wel aangepast n ze hebben een spacer van 4 cm boven de veer gemonteerd. Ipv een 150 265 veer zit er nu een 150 225 veer op + 40 mm spacer. Dit lijkt me ok.
De hoogte van het zadel is nu 945 mm en zou volgens het boekje 915mm moeten zijn. Alles gemeten onbladen en niet op de middenbok (hoort dit zo?) Ik ben 1m90 en kan enkel met de tippen aan de grond.
Ik vermoed dat ze binnenin een of andere spacer niet hebben vervangen...
Iemand enig idee?
Tnx
T _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 13 Sep. 2009, 22:27 Onderwerp: |
|
|
Nee, maar als je het bij WP hebt laten doen (WP-malden??? die doen dat toch niet?) zou ik niet hier rondvragen, maar gewoon terug gaan.
Wij kunnen wel gaan lopen raden wat er misschien allemaal fout gegaan kan zijn... maar dat lijkt me niet zo nuttig he. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
roflastc
|
Geplaatst: Ma, 14 Sep. 2009, 0:50 Onderwerp: Re: Vering aangepast. Is dit normaal? |
|
|
demito schreef: |
Ik vermoed dat ze binnenin een of andere spacer niet hebben vervangen...
Iemand enig idee?
Tnx
T |
Ik heb de vering van de mijne laten aanpassen ( motor bij dealer, dealer regelt ombouw bij WP. ALthans ik vertrouw erop dattie de boel naar WP heeft gestuurd)
Naderhand vond ik 'm niet helemaal toppiejoppie maar na een 2e keer bij WP ging het prima. Wat mij wel opviel is dat de voorlader helemaal opgedraaid was naar de hoogste stand. wellicht dat er wat voor jou veranderd als je de motor op de standaard veerinstellingen afstelt?
Sowieso WP bellen natuurlijk.
PS. De mijne is een 2005 S die ik de vering van de 2007 modellen wilde geven maar als ik fotoos bekijk heeft de mijne een veeeeel grotere DCC luchtkamer. _________________ Ghetto neger uit het Gooi. |
|
Naar boven |
|
 |
greenback

|
Geplaatst: Ma, 14 Sep. 2009, 9:58 Onderwerp: |
|
|
uit interesse: wat kost zo'n conversie ongeveer? rij met een gewone 2003 adventure.
groeten,
tom _________________ KTM Adventure 950 2003
Honda CBR600 Fx 1999
Honda Transalp XL600V 1994
Harley Davidson Aermacchi TX125 1973
Honda CB750 Candygold 1972 |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Ma, 14 Sep. 2009, 10:44 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | WP-malden??? die doen dat toch niet? |
Ik had het over WP België in Mol.
greenback schreef: | uit interesse: wat kost zo'n conversie ongeveer? rij met een gewone 2003 adventure. |
Ik betaalde 502 EUR zonder zijstandaard of middenbok.
 |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Ma, 14 Sep. 2009, 11:37 Onderwerp: nog even dit... |
|
|
Weet er iemand of de hoogte van het zadel zoals vermeld op de technische fiches van de motor (KTM website), de hoogte is onbeladen, of met piloot?
Incl piloot, kom ik op +- 915 mm. Dus dat zou dan nog wel kunnen. Maar dan is zo'n R echt enkel weggelegd voor de "vertically challenged" onder ons . Voor de rest rijdt hij wel errrrruuuuug lekker!
 |
|
Naar boven |
|
 |
Olaf
|
Geplaatst: Ma, 14 Sep. 2009, 16:13 Onderwerp: |
|
|
Ik rij zelf sinds een paar maanden op de r versie .
Het klopt wat je zegt hij is hoog ik ben zelf 199.5 cm lang en ben er erg blij mee , ik kan nog goed bij de grond , een vriend van me gaf hem na tien minuten gravel rijden terug hij is 178cm , en kon gewoon niet fatsoenlijk bij de grond , en vond het niet prettig mijn nieuwe fiets mogelijk te laten omvallen met hem erbij
Ik moet zeggen het is voor mij de meest confortable motor die ik ooit heb gehad , heb wel een paar stuurvehogers gemonteerd .
Inmiddels al een keer 960km op een dag gereden zonder kompleet gebroken te zijn .
Dus ik hou het zadel ook zoals het is , had er eerst nog twijfels over maar bevalt prima dat R versie zadel .
Groeten Olaf |
|
Naar boven |
|
 |
roflastc
|
Geplaatst: Wo, 16 Sep. 2009, 15:16 Onderwerp: |
|
|
greenback schreef: | uit interesse: wat kost zo'n conversie ongeveer? rij met een gewone 2003 adventure.
groeten,
tom |
1300 euro incl zijstandaard, middenbok en (de)montage uren. _________________ Ghetto neger uit het Gooi. |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Wo, 16 Sep. 2009, 17:46 Onderwerp: |
|
|
roflastc schreef: | greenback schreef: | uit interesse: wat kost zo'n conversie ongeveer? rij met een gewone 2003 adventure.
groeten,
tom |
1300 euro incl zijstandaard, middenbok en (de)montage uren. |
Oei, dan ben ik toch wel een pak goedkoper af. Zijstandaard en middenbok staan er ook op maar heb ik via via verkregen. De aankoopprijs weet ik niet precies. Als je de originele veer van de R neemt voor de monoshock ipv de spacer dan komt er 117 EUR bij.
Trouwens mijn achterveer is al wat ingezakt (had WP mij ook verteld) dus nu kan ik bijna met beide voeten aan de grond. Na een paar dagen rijden moet ik concluderen dat WP BE correct werk heeft geleverd.
 |
|
Naar boven |
|
 |
roflastc
|
Geplaatst: Do, 17 Sep. 2009, 22:43 Onderwerp: |
|
|
demito schreef: |
Oei, dan ben ik toch wel een pak goedkoper af. |
Och ik had het via een dealer laten doen en die wilde er ook aan verdienen daar bij heb ik -alles- laten doen wat er maar te doen viel aan de vering zelfs nieuwe schrapers. _________________ Ghetto neger uit het Gooi. |
|
Naar boven |
|
 |
|