Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 23 Aug. 2005, 18:23 Onderwerp: |
|
|
let effe op als ie warm is hoe de stand dan is:
Als je het tankje te vol doet, loopt ie soms over en dan blijf je bijvullen. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Eppo

|
Geplaatst: Di, 23 Aug. 2005, 22:08 Onderwerp: |
|
|
Zoiets had (en heb ik trouwens) ook. Ik gooi er ook af en toe best wat koelvloeistof bij. Mijne is newt terug van de dealer (Lemmens) voor een nieuwe oliekeerring ergens bij de waterpomp. Er zat allemaal olie in mijn koelvloeistof. Twee dagen nadat ik hem terug krijg kan ik er alweer koelvloeistof bij gooien. Hij loopt fantastisch maar ik snap het ook niet echt! _________________ De enthousiaste beginner |
|
Naar boven |
|
 |
Johan

|
Geplaatst: Wo, 24 Aug. 2005, 21:50 Onderwerp: |
|
|
Ja Jongens soms kun je zelfs gaan balen van de mooiste en fijnste brommer die je ooit hebt gehad de LC8
Nadat bij mijn brommer dus beide koppakkingen vervangen zijn verloor die wederom een heeeeel klein beetje koelvloeistof, dus had ik hem weer naar de dealer gebracht met de vraag kijk hem even goed na, want ik ga een rondje oostzee doen en dan wil je geen problemen hebben.
Arno vertelde dat ie nadat ie hem had afgeperst een slangklem had vervangen en een O ring in de waterpomp had vervangen.
Ik blij dat ie 2 oorzaken had gevonden en ben met een vertouwd gevoel op vakantie gegaan.
Echter na de eerste dag zag ik dat ie al een klein beetje koelvloeistof kwijt was, dit kleine verlies bleef ie volhouden tot dat ik de ronde bijna had afgemaakt. 6600 km gereden en net iets boven Hamburg bijna weer thuis zei nu doe je het zelf maar dus met de trein naar huis.
Kloooten
We hadden dus een kleine pauze gehouden en na de pauze start ik hem weer en komt er een herrie uit dat blok nou dat wil je niet weten. daarna durfde ik hem ook niet meer te starten.
Ik zag toen dus ook dat ie al zijn koelvloeistof kwijt was, nu denk ik zelf dat ie al die tijd een klein lek heeft gehad van een olie naar een water kanaal en andersom omdat je ook olie sporen kon vinden in de koelvloeistof. Dit lek is opeens groter geworden , de koelvloeistof zakt naar beneden in het carter en de oliepomp heeft daar beneden zijn aanzuigpunt die kan geen water verpompen en kan de distributiespanner dus helemaal niet meer op druk krijgen .
Dit was denk ik de enorme herrie die ik hoorde van binnen
Hij staat nu bij de dealer
Laten we bidden dat het mee valt
Groeten Johan |
|
Naar boven |
|
 |
haaje Gast
|
Geplaatst: Wo, 24 Aug. 2005, 22:24 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Laten we bidden dat het mee valt |
Amen.
Ben benieuwd welke pakking dan lek is geslagen, als de koppakking al vervangen is. Stond-ie afgelopen donderdag al in Lichtenvoorde? |
|
Naar boven |
|
 |
Eco
|
Geplaatst: Do, 25 Aug. 2005, 17:58 Onderwerp: |
|
|
Hoi,
ik ben toch maar even naar m'n dealer gegaan, deze kon niets vinden.
Ik kan dus eigenlijk niets meer doen dan het peil in de gaten houden.
Ik ga volgende week een weekend in de Eifel rijden mocht het probleem
zich dan nog voordoen dan zal ik een andere dealer raadplegen.
Bedankt voor dr info,
Groetjes, Eco |
|
Naar boven |
|
 |
alexopreis

|
Geplaatst: Ma, 29 Aug. 2005, 14:41 Onderwerp: |
|
|
[Hoi, ik hoop dat iemand dit nog leest, heb namelijk ook een koelvloeisof
probleem, heb er de laatse plm.2000 km ongeveer 0,4 liter in moeten gooien maar mijn motor lekt niets, rookt niet en loopt als een zonnetje, kan dit dan toch de koppakking zijn?]
Dat hoeft niks te zijn hoor (kan wel). Mijn KTM deed het eerst ook even, met mijn BMW F650 heb ik het ook eens gehad (en die zijn super-betrouwbaar). Ik maak de radiateurdop dan schoon, met name dat klepje aan de vloeistofkant in het midden. (Even aan trekken en met een poetslap goed schoonmaken, eventueel met water schoonspoelen).
Die klepjes (waar het kleine klepje in zit is ook een klep) laten koelvloeistof in/uit de motor bij temperatuurverschillen. Als er een vuiltje tussen zit kan er wat vloeistof ontsnappen.
Bij mij heeft dit elke keer geholpen.
Sukses ! AlxB. |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Ma, 29 Aug. 2005, 21:43 Onderwerp: |
|
|
Hoi!
Navullen na een beurt is normaal, omdat de meeste dealers niet goed ontluchten, luchtbellen komen dan omhoog, vloeistof zakt.
Ontluchten moet geloof ik met het voorwiel op een verhoging,
en niet elke dealer doet dat zo.
daan |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Ma, 29 Aug. 2005, 21:47 Onderwerp: |
|
|
Johan schreef: | Ja Jongens soms kun je zelfs gaan balen van de mooiste en fijnste brommer die je ooit hebt gehad de LC8
Nadat bij mijn brommer dus beide koppakkingen vervangen zijn verloor die wederom een heeeeel klein beetje koelvloeistof, dus had ik hem weer naar de dealer gebracht met de vraag kijk hem even goed na, want ik ga een rondje oostzee doen en dan wil je geen problemen hebben.
Arno vertelde dat ie nadat ie hem had afgeperst een slangklem had vervangen en een O ring in de waterpomp had vervangen.
Ik blij dat ie 2 oorzaken had gevonden en ben met een vertouwd gevoel op vakantie gegaan.
Echter na de eerste dag zag ik dat ie al een klein beetje koelvloeistof kwijt was, dit kleine verlies bleef ie volhouden tot dat ik de ronde bijna had afgemaakt. 6600 km gereden en net iets boven Hamburg bijna weer thuis zei nu doe je het zelf maar dus met de trein naar huis.
Kloooten
Klote van je vakantie Johan, ik ben zelf net terug van 4000 km dolomieten
en geen problemen gehad, koelvloeistof niveau is heel de reis constant gebleven.
Daan
We hadden dus een kleine pauze gehouden en na de pauze start ik hem weer en komt er een herrie uit dat blok nou dat wil je niet weten. daarna durfde ik hem ook niet meer te starten.
Ik zag toen dus ook dat ie al zijn koelvloeistof kwijt was, nu denk ik zelf dat ie al die tijd een klein lek heeft gehad van een olie naar een water kanaal en andersom omdat je ook olie sporen kon vinden in de koelvloeistof. Dit lek is opeens groter geworden , de koelvloeistof zakt naar beneden in het carter en de oliepomp heeft daar beneden zijn aanzuigpunt die kan geen water verpompen en kan de distributiespanner dus helemaal niet meer op druk krijgen .
Dit was denk ik de enorme herrie die ik hoorde van binnen
Hij staat nu bij de dealer
Laten we bidden dat het mee valt
Groeten Johan |
|
|
Naar boven |
|
 |
Johan

|
Geplaatst: Wo, 12 Okt. 2005, 21:18 Onderwerp: |
|
|
even een update
Nou een paar weken geleden mijn motor weer terug gekregen van Paashuis.
Nu heeft hij het hele waterpomphuis incl water/olie keerring vervangen en was het dus weer hopen dat ie goed was, want een schade aan de oude onderdelen kon hij ook niet constateren.
Daar baalde ik eigenlijk wel weer een beetje van want ik had al bijna
15.000 km problemen met koelvloeistof.
Maaaaar nu lijkt hij goed te zijn.
Het blijft een super motor maar dit soort problemen daar ga je snel van balen en ben dan ook heel erg blij dat het nu eindelijk opgelost lijkt te zijn.
Groet Johan |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Wo, 12 Okt. 2005, 21:31 Onderwerp: |
|
|
Johan schreef: | even een update
Nou een paar weken geleden mijn motor weer terug gekregen van Paashuis.
Nu heeft hij het hele waterpomphuis incl water/olie keerring vervangen en was het dus weer hopen dat ie goed was, want een schade aan de oude onderdelen kon hij ook niet constateren.
Daar baalde ik eigenlijk wel weer een beetje van want ik had al bijna
15.000 km problemen met koelvloeistof.
Maaaaar nu lijkt hij goed te zijn.
Het blijft een super motor maar dit soort problemen daar ga je snel van balen en ben dan ook heel erg blij dat het nu eindelijk opgelost lijkt te zijn.
Groet Johan |
Hopen dattie nou heel blijft Johan, het kan ook anders hoor,
khep nu 39000 km op de klok staan, en nog nooit koelwaterproblemen gehad
Daan |
|
Naar boven |
|
 |
Johan

|
Geplaatst: Zo, 19 Mrt. 2006, 19:51 Onderwerp: |
|
|
Nou even weer een update
Zoals jullie weten heb ik de nodige problemen gehad met mijn motor.
De oorzaak was elke keer het verlies van koelvloeistof. Hoe vaak ik gehoord heb dat ie klaar was weet ik niet meer. Wel dat ie me 3 keer in de steek heeft gelaten.
Ik had al een keer een brief geschreven naar KTM Nederland en al een aantal keren telefonisch kontakt gehad.
Nadat ik op de Motorbeurs in Utrecht een gesprek heb gehad met de Garantieman van KTM Nederland is het balletje gaan rollen.
Mijn motor mocht voor een deugdelijke check naar Brouwer in Nijkerk, waarbij de monteur de opdracht kreeg "bij twijfel vervangen"
Zo gezecht zo gedaan, en omdat het enige probleem dat ze konden vinden een beetje dubieus was hebben ze besloten om het gehele MOTORBLOK te vervangen voor een NIEUWE.
Nu ben ik als een kind zo blij en mag ik hem dus gaan inrijden.
Hoe ze het voor elkaar hebben gekregen weet ik niet maar ik ben er SUPER blij mee
Die Garantie van KTM is echt TOP (duurt wel even)
groet Johan |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Zo, 19 Mrt. 2006, 20:45 Onderwerp: |
|
|
helemaal top Johan, je hebt het verdiend, zie het als een vergoeding voor alle ellende die je ermee gehad hebt.
Valt me weer op dat hardnekkige "probleemgevalletjes" door de importeur doorverwezen worden naar Brouwer
Daan |
|
Naar boven |
|
 |
Bongo Gast
|
Geplaatst: Zo, 19 Mrt. 2006, 20:57 Onderwerp: |
|
|
@Daan: het gaat hier toch om een andere Brouwer dan jouw idool? |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Zo, 19 Mrt. 2006, 21:06 Onderwerp: |
|
|
Bongo schreef: | @Daan: het gaat hier toch om een andere Brouwer dan jouw idool? |
Tja, brouwer nijkerk, maar die doen wel veel samen met zwartebroek.
Daan |
|
Naar boven |
|
 |
Johan

|
Geplaatst: Zo, 19 Mrt. 2006, 22:45 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | Bongo schreef: | @Daan: het gaat hier toch om een andere Brouwer dan jouw idool? |
Tja, brouwer nijkerk, maar die doen wel veel samen met zwartebroek.
Daan |
Brouwer Nijkerk en zwartebroek is dezelfde eigenaar.
Ik hoorde dat ze in Nijkerk een soort van LC8 centrum wilden maken.
Het zal er wel op neer komen dat ze in zwatebroek alleen de zandfietsen gaan doen zoals het ook altijd geweest is en dat ze in Nijkerk de straatfietsen gaan doen.
groet Johan |
|
Naar boven |
|
 |
|