Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Roeligan

Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Zo, 15 Feb. 2009, 15:06 Onderwerp: Koppeling ding |
|
|
Sinds een tijdje (nu ik er over nadenk, ergens kort na het onderhoud van 15000km eind vorig jaar ergens) heb ik een klein probleemke met de koppeling.
Als ik koud start, en de versnelling staat in 1ste dan 'trekt' die koppeling, ondanks dat de koppelingshendel volledig is ingetrokken. Of heel simpel uitgelegd: de motor gaat een meter ofzo naar voor...
Eens dat het blok warm is doet zich dit niet meer voor.
Ligt dus volgens mij niet echt aan lucht in de koppelingsleiding.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
(Heb al gezocht hier op het forum maar die posts zijn al een tijdje oud, en dacht ik, over een 950; weet niet direct of dit van toepassing is op een 990...)
Muchas gracias!
_________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
Koen

Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Zo, 15 Feb. 2009, 17:38 Onderwerp: |
|
|
volgens de factuur 15w50...
_________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
Koen

Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Zo, 15 Feb. 2009, 18:50 Onderwerp: |
|
|
Geeft het zelfde effect bij koude start.
Ik had ook veel probelem bij vooral koud weer, nu met de orginele Motorex 10W40 alle problemen weg,
Groeten Koen
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Zo, 15 Feb. 2009, 18:59 Onderwerp: |
|
|
Koen schreef: | Geeft het zelfde effect bij koude start.
Ik had ook veel probelem bij vooral koud weer, nu met de orginele Motorex 10W40 alle problemen weg,
Groeten Koen |
Dan zal ik eens naar onze goede vrienden van Motocare moeten gaan van de week...
Bedankt!
_________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 15 Feb. 2009, 19:23 Onderwerp: |
|
|
of zelf effe synthetische 5w50 erin gooien (putoline/halvoline/polo/hg allemaal 1 pot olie)
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Koen

Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Zo, 15 Feb. 2009, 20:46 Onderwerp: |
|
|
[/quote]
Dan zal ik eens naar onze goede vrienden van Motocare moeten gaan van de week...
Bedankt![/quote]
Daar hebben ze inderdaad ook mijn Shell 15W40 (van Sommer) vervangen door Motorex 10W40. Vraag er wel speciaal naar omdat ze dacht ik standard Wintershall gebruiken,
Succes & groeten,
Koen
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Zo, 15 Feb. 2009, 20:47 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | of zelf effe synthetische 5w50 erin gooien (putoline/halvoline/polo/hg allemaal 1 pot olie) |
Welke schrijft KTM eigenlijk voor? (vind m'n usermanual niet zo direct)
_________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
Koen

Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Zo, 15 Feb. 2009, 21:01 Onderwerp: |
|
|
Motorex Power Synt 10W50 (of 5W40 voor onder 0) dus niet 10W40 zoals ik eerder (uit mijn hoofd) beweerde:
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=130&postdays=0&postorder=asc&start=45
Wat info van Motorex over de 10W50:
Het grootste verschil tussen de Power Synt en Cross Power is het volgende:
Er zitten verschillende additieven in. De additieven die in de Power Synt zitten zijn meer gericht op glijlagers bij de krukas. En de additieven in de Cross Power zijn meer gericht op kogel- en rollenlagers bij de krukas.
Koen: kun je ze mengen?
Dat is geen enkel probleem. Deze twee kun je gewoon bij elkaar en door elkaar gebruiken.
Met vriendelijke groet / With kind regards,
Michael Fokkema
Verkoop binnendienst / ICT
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1157 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Za, 29 Aug. 2009, 13:28 Onderwerp: |
|
|
ik moet wat olie bijdoen en vroeg bij een ktm-dealer naar olie voor een adventure.
Ze verkochten mij motorex racing synt 4T 20w/60
volgens de handleiding die ik thuis nakeek moet er echter 10w/50 in.
gaat dat problemen geven of kan ik gewoon de 20w/60 gebruiken?
_________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Koen

Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1157 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Za, 29 Aug. 2009, 14:53 Onderwerp: |
|
|
Ik begrijp het ook niet goed.
Ik vroeg nochtans tweemaal expliciet naar de ktm adventure.
Nee, geen hangen bij de start.
Is wel weer de zoveelste slechte ervaring die ik heb bij deschouwer. Jammer dat er geen andere dealers in de directe omgeving zijn.
Maar nu expliciet: kan het kwaad van daar een litertje van bij te gooien bij wat er al inzit? (de juiste veronderstel ik)
Het oliepeil staat namelijk echt laag en anders moet ik vandaag nog ergens anders olie gaan halen.
_________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Koen

Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Za, 29 Aug. 2009, 16:40 Onderwerp: |
|
|
Ben geen olie expert maar volgens mij kan je de huidige olieen bijna altijd mengen (zeker van het zelfde merk). Beter een iets verkeerde (hogere) viscositeit dan te weinig olie. Alhoewel het nivo denk ik niet gauw te laag staat met het dry-slum systeem (=grote bak/buffer).
succes,
Groeten Koen
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
|