Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
prvds

|
Geplaatst: Wo, 26 Aug. 2009, 23:04 Onderwerp: |
|
|
Nocer schreef: | Waarnaar ik benieuwd ben:
Welke banden zijn het meest geschikte voor 'road use'? Hiermee doel ik dus op milage, grip, grip onder natte of koude omstandigheden... etc...
En ik snap dat jullie dat op dit moment nog aan het testen zijn
Maar omdat ik volgend jaar een Adv 990 wil kopen ben ik hier best benieuwd naar.
Of zijn die er nog niet? |
Ik heb alleen op de Pirelli MT/90 AT rondgereden, maar ik hierna wil ik wel eens een wat meer weg band uitproberen. Niet dat de Pirelli slecht is of zo maar de Conti heeft gewoon een meer "weg"profiel en aangezien ik toch 99,9% van de tijd op de weg rij lijkt me dit een serieuze kandidaat. _________________ Tot 23-11-2007 Suzuli DR 800
Van 23-11-2007 tot 02-01-2008 niks
Nu KTM 990 |
|
Naar boven |
|
 |
Nocer

|
Geplaatst: Do, 27 Aug. 2009, 15:52 Onderwerp: |
|
|
Ah kijk
Om je nog even 'lastig te vallen'.
Ik was eerst een BMW GS / KTM 990 twijfelaar.... maar ik wil gewoon niet voor de economische redenen de BMW berijden (de BMW was gewoon saai), maar de KTM. Juist omdat die die grote smile op mijn gezicht toverde tot 4x toe!
Enige wat ik me afvraag. Ik ben (tot nu toe) altijd een weg rijder geweest. Mijn huidige motor is een CBR 600F (sportfiets dus) en ik denk dat ik stom bezig ben om van de Adv te verwachten dat het een goede weg fiets is. Ik WIL wel ook off-road gaan rijden, maar dit zal meer bospaden e.d. worden. Geen ploegend parcour.
Is de Adv geschikt als 98% weg fiets (kan uiteraard minder worden als ik dat off-roaden erg leuk vind... mountainbiken is b.v. ook mijn grootste hobby).
En dan de banden.... ik ben toch wel benieuwd naar mensen met de conti's  |
|
Naar boven |
|
 |
prvds

|
Geplaatst: Do, 27 Aug. 2009, 16:49 Onderwerp: |
|
|
Nocer schreef: | Ah kijk
Om je nog even 'lastig te vallen'.
Ik was eerst een BMW GS / KTM 990 twijfelaar.... maar ik wil gewoon niet voor de economische redenen de BMW berijden (de BMW was gewoon saai), maar de KTM. Juist omdat die die grote smile op mijn gezicht toverde tot 4x toe!
Enige wat ik me afvraag. Ik ben (tot nu toe) altijd een weg rijder geweest. Mijn huidige motor is een CBR 600F (sportfiets dus) en ik denk dat ik stom bezig ben om van de Adv te verwachten dat het een goede weg fiets is. Ik WIL wel ook off-road gaan rijden, maar dit zal meer bospaden e.d. worden. Geen ploegend parcour.
Is de Adv geschikt als 98% weg fiets (kan uiteraard minder worden als ik dat off-roaden erg leuk vind... mountainbiken is b.v. ook mijn grootste hobby).
En dan de banden.... ik ben toch wel benieuwd naar mensen met de conti's  |
Even wat recht zetten: de Adventure is een perfecte weg fiets, natuurlijk is het geen sportfiets zoals de CBR maar ik heb nog nooit problemen gehad om andere ( weg ) motoren bij te houden.
Klik hier om o.a. de adv op het circuit te zien http://www.1000ps.at/veranstaltungen-2341525-1000PS_Gripparty
Voor info over de conti's klik hier http://forum.lc8.info/viewtopic.php?t=14494
Voor een leuke test klik http://www.1000ps.at/forum.asp?thema_id=1648985 _________________ Tot 23-11-2007 Suzuli DR 800
Nu KTM 990 |
|
Naar boven |
|
 |
prvds

|
Geplaatst: Do, 27 Aug. 2009, 16:58 Onderwerp: |
|
|
Bijna vergeten, hier een filmpje over een adventure op het circuit. http://www.youtube.com/watch?v=nKYryaPurWU _________________ Tot 23-11-2007 Suzuli DR 800
Nu KTM 990 |
|
Naar boven |
|
 |
TRX
|
Geplaatst: Do, 27 Aug. 2009, 21:28 Onderwerp: |
|
|
Ik heb met mijn Adv 950 op scorpions al een aantal keer op circuit gereden.
Ik rij normaal gezien met een Thundercat (dus vergelijkbaar met uwe CBR600f) op circuit, incl. slicks. Mag wel zeggen dat ik vrij hard ga met mijn Tcat maar ondervond geen problemen met mijn adv. Het is wat aanpassen maar het is goed te doen.
De laatste keer reed ik trouwens mee bij de snelle gevorderde, das de groep net onder experts. Ben er meer voorbij gegaan dan dat er mij gepasseerd zijn . Was ook iedere keer maar 1 of 2 sessies en gewoon bij gelegenheid omdat ik op bezoek was bij kameraden die aan het rijden waren en ik veel organisatoren ken en dus wel eens mag meerijden .
Ik gebruik mijn adv trouwens ook voor het grootste deel op verharde weg met af en toe een grindpad ofzo.
Geen zorgen over maken ! Eens je het gewoon bent (21" voorwiel, breed stuur) kan je er net zo hard mee op de openbare weg als met je CBR.
Op de openbare weg zijn niet de moto en zijn banden de beperkende factor maar de omstandigheden . _________________ Voor al uw foto's : www.im-design.be  |
|
Naar boven |
|
 |
Nocer

|
Geplaatst: Vr, 28 Aug. 2009, 0:57 Onderwerp: |
|
|
Thanks allebei
Jullie hebben me zeker overtuigt... ik heb het gevoel dat dit hem echt moet gaan worden (als opvolger van mijn CBR). Hij heeft alles en eindelijk geen last meer van mijn knie-en door opgevouwen benen op mijn CBR... en EINDELIJK koffers :P (tassen op de CBR vastbinden is ook irritant als je veel reist (kontje aftapen tegen krassen.... tassen vast maken met spanbanden)
Kan niet wachten
Alleen nog even een dagje huren om het ECHT zeker te weten
Heb er overigens al 4x op gereden met de KTM On Tour Elke keer met een dikke grijns en erg veel vertrouwen (meer dan met op mijn CBR). |
|
Naar boven |
|
 |
|