lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Vervanger voor standaard koppelingpompje
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
TRX

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Aug. 2009, 8:14    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
controleer ff het vloeistofniveau in je potje op het stuur, dat zal waarschijnlijk te laag staan/bijna leeg zijn.
als de gever op je stuur nergens nat is van gelekte vloeistof,
dan zal het inderdaad de nemer zijn, ( ook hoorbaar aan een "sopgeluid" uit de nemer als je de koppeling inknijpt).

En ja, potje is echt wel leeg en onderdaan hoor ik een geluid dat je kan omschrijven als soppend wry .

Dus onderstaande pomp is een passend en beter alternatief ?

http://www.evoluzione.net/evo-cycle-ktm.htm

Ik zie dat er ook dealers in Duitsland zijn, iemand ervaring mee ? Kan je daar ook bestellen ? (mijn Duits is.... eeuhm quasi onbestaande rolleyes2 )

Rhino

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Aug. 2009, 10:13    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zit ook al een poosje te twijfelen over het preventief vervangen van de 'nemer'. Als er meer mensen zijn is het wellicht een goed plan om een groepsaankoop te plannen? Dat kan een paar centen schelen??
Harry

BerichtGeplaatst: Zo, 23 Aug. 2009, 10:34    Onderwerp: Reageer met quote

TRX schreef:
Ik zie dat er ook dealers in Duitsland zijn, iemand ervaring mee ? Kan je daar ook bestellen ? (mijn Duits is.... eeuhm quasi onbestaande rolleyes2 )

Ook bij mijn 2003 Adventure S komt er een verbeterde pomp op, meer om problemen voor te zijn dan dat er echt wat aan de hand is. Zal waarschijnlijk ook een EVO worden.
Waarschijnlijk is in Duitsland bestellen duurder en duurt het ook langer voordat je hem hebt. Op dit moment ligt de prijs in Amerika door de lage dollarkoers ergens rond de 135 euro. En als ze op de pakbon een waarde van pakweg 50 dollar willen zetten, of aangeven dat het als een gift verzonden is, dan wordt je achteraf ook niet geconfronteerd met een hoge belastingaanslag. Maar dat is eerder al eens misgelopen, zie eerder in dit topic. Amerikanen zijn daarin soms een beetje... ehhh... lomp, zeg maar.

Mocht je er toch interesse in hebben om hem in Duitsland te bestellen, dan kan ik je met het Duits wel helpen. Maar ik denk dat je gewoon duurder uit bent. smiley

Groeten,
Harry

TRX

BerichtGeplaatst: Zo, 23 Aug. 2009, 10:58    Onderwerp: Reageer met quote

Heb gisteren zo'n Hosi pomp gekocht in Duitsland. 140 incl verzending, daar kan ik mee leven.
Harry

BerichtGeplaatst: Zo, 23 Aug. 2009, 12:55    Onderwerp: Reageer met quote

140 euro valt inderdaad wel mee. Die Hosi pomp ken ik niet echt maar als hij goed is, is hij goed. Simpel.

Mocht ik het juiste materiaal tegenkomen, dan maak ik er misschien zelf wel een. idea2

TRX

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Sep. 2009, 18:41    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben dus ondertss (eindelijk) begonnen aan de werkzaamheden.
Nieuw pompje gemonteerd, aan het ontluchten maar....

ik merk dat mijn schakelpookje tegen mijn hosikoppelingspompje duwt bij het schakelen huh2 . Zo'n hosi is precies dikker dan het originele....
Je moet toch niets veranderen aan die spacer ? Is toch gewoon 1 op 1 vervangen ? Mijn pookje staat iets hoger dan standaard om met crosslaarzen te rijden maar dat kan de reden niet zijn (scheelt teveel).

Waar ga ik in de fout ?

Harry

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Sep. 2009, 20:26    Onderwerp: Reageer met quote

stars Heb ik dat weer, ik heb die EVO op 24 augustus besteld en betaald. Op 3 september heeft hij de States verlaten en daarna ontbreekt elk spoor. Gaat wel weer lekker, ik begon ook al te wennen aan die paar dagen levertijd vanuit Amerika voor andere spullen...
Hopen dat hij morgen afgeleverd gaat worden... sad3

Aleph

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Sep. 2009, 20:27    Onderwerp: Reageer met quote

vreemd maar toch ook weer niet.

Dit fenomeen staat op het duitse lc8 forum beschreven, maar noch raketman noch disletktietje hebben er last van.

't hangt eigenlijk af van de basispositie van je pedaal. Als die een standje te hoog is in rust, dan zit je ertegen.

Twee oplossingen : ofwel je pedaal verbuigen, ofwel een standje lager zetten.

Daan

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Sep. 2009, 20:37    Onderwerp: Reageer met quote

of een stukje uit het pedaal wegfrezen?
dat lijkt me beter dan er aan te gaan zitten buigen worried2

met mijn usa versie heb ik nergens last van, maar die wordt meen ik zonder de plastic spacer gemonteerd (is ook stabieler).

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TRX

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Sep. 2009, 21:22    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
vreemd maar toch ook weer niet.

Dit fenomeen staat op het duitse lc8 forum beschreven, maar noch raketman noch disletktietje hebben er last van.

't hangt eigenlijk af van de basispositie van je pedaal. Als die een standje te hoog is in rust, dan zit je ertegen.

Twee oplossingen : ofwel je pedaal verbuigen, ofwel een standje lager zetten.

Ah, ok.
Voornaamste is dat ik weet dat het op zich niet abnormaal is, dat ik niet één of andere stommiteit begaan heb (al zou ik begot niet weten wat ik verkeerd gedaan zou hebben).

Jammer dat ik geen woord Duits begrijp.
Heb wel al eens op dat forum 'gezeten' maar snap er de ballen van confused .

Dan zal ik maar een poging wagen om het pookje te plooien....

Harry

BerichtGeplaatst: Do, 17 Sep. 2009, 14:59    Onderwerp: Reageer met quote

thumbsup Mijn pomp is toch nog aangekomen, beetje lang vastgehouden bij de douane... Bij EVO hebben ze de waarde netjes op $50 gezet, zodat de belastingdienst hier niet al te veel binnen haalde. Afgelopen nacht gemonteerd en wat een verschil is dat zeg. Ik heb de oude pomp bekeken en stond kennelijk echt op de nominatie om het volgende koppelingsslachtoffer te worden. De vervuiling die in het systeem zat, zal de zaak ook geen goed hebben gedaan...

Heerlijk soepele koppeling nu, en weer een goede vrijloop en duidelijk aangrijppunt. Ook wat mij betreft zeker de investering waard.

Groeten,
Harry

Daan

BerichtGeplaatst: Do, 17 Sep. 2009, 19:29    Onderwerp: Reageer met quote

hij zit er bij mij al 40k op harry,
ik snap alleen niet waarom er reserve o-ringen bij zaten, want hij gaat toch nooit lek! thumbsup (hoop ik) undecided .

Naar boven
Harry

BerichtGeplaatst: Vr, 18 Sep. 2009, 4:18    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
ik snap alleen niet waarom er reserve o-ringen bij zaten, want hij gaat toch nooit lek! thumbsup (hoop ik) undecided .

Tja, dat gaven ze bij EVO eigenlijk zelf al aan he... Ook al is het zeer onwaarschijnlijk dat de afdichtingen gaan lekke, het blijft een mechanisch iets. Uit voorzorg hebben ze daarom een setje bijgeleverd. Netjes toch! thumbsup

erwindob

BerichtGeplaatst: Vr, 18 Sep. 2009, 10:07    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien moet ik daar ook maar is aan.

Bij m'n 1e ADV heeft de originele (2003) het 65k uitgehouden. Helaas de nieuwe niet eraf gehaald na schade. De 2e (ook 2003) met nu zo'n 20k op de teller wil al wel een beetje kruipen bij de verkeerslichten.

Of heeft nog niemand slechte ervaringen met het vernieuwde model werkcylinder van KTM zelf?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Daan

BerichtGeplaatst: Vr, 18 Sep. 2009, 10:13    Onderwerp: Reageer met quote

erwindob schreef:

Of heeft nog niemand slechte ervaringen met het vernieuwde model werkcylinder van KTM zelf?

die gaan volgens mij net zo snel stuk, op dit forum staan ook al berichten van smt-rijders, en die heeft volgens mij dezelfde cilinder als de adv.

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 5 van 7

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: