lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Offroad met 950 of 950S ??

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Bčr Motard

BerichtGeplaatst: Do, 6 Aug. 2009, 23:00    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet niet of ik de vraag hier mag neerpennen .....
Als ik EEn 950 van 2005 zou kopen kan ik dan offroad onder de voeten uit of zeg je nee je moet een S hebben ????

Greetz Bčr Motard
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan

BerichtGeplaatst: Vr, 7 Aug. 2009, 10:34    Onderwerp: Reageer met quote

In principe kan het natuurlijk wel, maar na een tijdje zal je vermoedelijk toch naar een s gaan verlangen wink3

let op, een s uit 2005/2006 is lager als de rest van de essen,
pas in 2007 is de s weer ouderwets hoog gemaakt zoals in 2003/2004.

ikzelf vind de s zelfs op het asvalt prettiger, en hij "smoelt" ook beter vind ik, een all/off road hoort tenslotte hoog op zijn poten te staan wink3

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aleph

BerichtGeplaatst: Vr, 7 Aug. 2009, 20:01    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
In principe kan het natuurlijk wel, maar na een tijdje zal je vermoedelijk toch naar een s gaan verlangen wink3

als je woest wilt gaan springen en racen ga je een S wellicht willen, maar als je gewoon rustig off-road rijdt (let op het speciaal gekozen werkwoord "rijden") is een gewone 950 meer dan voldoende.

dukerider

BerichtGeplaatst: Za, 8 Aug. 2009, 10:49    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn motor die hier op het forum te koop aangeboden wordt is een model 2004, de gewone versie geen S.
Deze is bijvoorbeeld maar amper lager dan een 2005 S, de laatste met carbs.
Dat vindt ik voor normaal off road gebruik hoog genoeg.
Als je gaat rallyrijden bijvoorbeeld dan ga je uit van een S, maar wel een hoge dan, omdat je dan alles zo optimaal mogelijk wil hebben.
Ik weet niet hoe lang je bent, want een hoge S is echt HOOG.
Ik zelf ben 1.80m en kan net met mijn tippen aan de grond op een hoge S of R, dat vindt ik dus te hoog ook om offroad te rijden.

'23 890 SMT

Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za, 8 Aug. 2009, 10:54    Onderwerp: Reageer met quote

als je heftig gaat offroaden, wil je natuurlijk een hoge-S, maar dan wil je ook al snel de voorvork wat aanpassen, want de standaard demping/vering is niet echt optimaal (best heel goed.. maar kan ook makkelijk veel beter). Dat kan je natuurlijk ook met een 'gewone' doen, dan heb je ook een prima oplossing.

S of niet-S: Als je klein bent en niet bij de grond kan met een S, dan zou ik er niet voor kiezen, anders wel.

Bčr Motard

BerichtGeplaatst: Zo, 9 Aug. 2009, 13:14    Onderwerp: Reageer met quote

De kogel is door de kerk !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb gisteren een 950 gekocht van 2005 met 16 000 km ....
Zoals verwacht een zwartkleurige !!!! Volledige Akrapoviclijn op en met tanktas van KTM . Dit alles van de eerste eigenaar voor de mooie prijs van 7000 euro .... Ik hoop toch dat het een mooie prijs is .... Ik ben 1,83m en voel me echt goed zitten op de KTM .
Alleen een beetje schrik gekregen want ik heb mijn oude M&T magazines uitgehaald op zoek naar de lange duurtest van deze moto en ze spreken over veel olieverbruik en schakelproblemen enz .... Nu ja De motor zal wel gauw mijn vertrouwen winnen !!!! Alvast bedankt allemaal voor de nuttige info ....

Greetz en tot de volgende
Naar boven
Daan

BerichtGeplaatst: Zo, 9 Aug. 2009, 13:46    Onderwerp: Reageer met quote

Bčr Motard schreef:
op zoek naar de lange duurtest van deze moto en ze spreken over veel olieverbruik en schakelproblemen enz ..

sommige verbruiken wel wat olie ja, gek genoeg verbruikte mijn 2003 destijds van bijna nieuws af aan tot aan kmst 70.000 constant hetzelfde (ongeveer kwart liter op 1000 km).
mijn 990 verbruikt overigens weinig tot niets en daar staat ook al bijna 40k op.

maarre..... het enige nadeel van dat olieverbruik is dat je het een beetje in de gaten moet houden, en af en toe iets bijvullen wink3

vernellingsbak problemen???
nooit iets van gehoord, ik weet wel dat de LC8 bak bekend staat als "onverwoestbaar"

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: