Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
rene+adventure

|
Geplaatst: Ma, 20 Jul. 2009, 12:29 Onderwerp: excel wielen te koop gevraagd. |
|
|
Voordat ik overga tot de aanschaf van nieuwe wielen wil toch nog even vragen of nog iemand toevallig een set wielen over heeft voor een 950 adventure. Voor maat 21 en achter 18
Ik ben op zoek naar wielen met exelrim, liefst met originele naaf en natuurlijk niet afgeragd...
Ik zou zeggen.... kijk nog eens goed in de garage of daar toevallig iets ligt ... Tips zijn ook welkom.
Groeten.
Rene _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Nilzz
|
Geplaatst: Di, 21 Jul. 2009, 14:13 Onderwerp: |
|
|
Je hebt PB |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

|
Geplaatst: Za, 25 Jul. 2009, 10:27 Onderwerp: |
|
|
Kennelijk zijn ze 2 hands moeilijk te krijgen. (zowel nederlands als duits frum: niets) Ik heb ze dus maar nieuw aangeschaft. Zwarte excel velgen, extra versterkte spaken met originele naaf (maar zonder demping). Originele naaf zodat ik eea.makkelijk kan overzetten van mijn originele wielen.
Voor degene die ze wil aanschaffen. Nieuw ong.200 euro duurder als gebruikte. Prijs is bijna altijd 2e hands 1000 euro. Ik heb ongeveer 2 jaar alles afgespeurt op internet. Mijn ervaring: 2e hands bijna niet te krijgen en zo ja 1000 euro. Iets meer heb je nieuw....
Doe je voordeel er mee,
Rene
(ps: komt er dadelijk zeker iemand die ze aanbied voor 500 euro, hahaha) _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Za, 25 Jul. 2009, 12:02 Onderwerp: |
|
|
(nouja.. pas geleden hier nog een setje voorbij zien komen hoor...).
Maar ORIGINELE naaf, ZONDER demping kan dus niet, wnat origineel is met demper.
Bedoel je dat je maar 1 setje demper hebt, en die dus gewoon overzet? (das idd geen werk). OF heb je idd een naaf zonder demper gekocht? en zo ja, waarom?
ps.: Alternatieve oplossing: Koop een setje gebruikte adventure wielen die niet mooi meer zijn (roestige spaken, deuken etc), en zet er nieuwe velgjes en spaken omheen: Soms kan je dan ook redleijk uitkomen. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

|
Geplaatst: Za, 25 Jul. 2009, 13:49 Onderwerp: |
|
|
Klopt.... Staat een beetje ongelukkig getypt. Ik bedoel dus de originele naaf zonder dat de demping bijgeleverd wordt. Deze zet ik namelijk zelf over.
Je ziet ze wel eens heel sporadisch voorbij komen maar dan ben je meestal te laat. Gekeken op: marktplaats, ebay, kapaza.be, lc8.nl, lc8info.de, 2ehands.nl en be.(laatste 2 jaar bijna dagelijks gekeken en ong.3 setjes excels voorbij zien komen en direct gereageerd. Resultaat: zero.). Valt dus behoorlijk tegen.Dus besloten om nieuwe te kopen en het scheelt realtief weinig. .. en je hebt ze nieuw.. Dus voor de liefhebber...Dit was mijn ervaring.
Trouwens de oude wielen kom je ook niet gauw tegen. Zo ja vragen ze er ook nog veel geld voor.
Mr.Bean: je zal wel wat beter in het metier ingeschoten zijn om toch wat andere wegen te vinden die een gemiddelde LC8 rijder niet weet. Maar ik dacht dat ik zo mijn best had gedaan.
Moraal van het verhaal:
Nieuw iets duurder dan 2e hands... Er zullen zeker best wel eens geluksvogels zijn. _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Za, 25 Jul. 2009, 15:41 Onderwerp: |
|
|
klopt ook: Er zijn gewoon weinig offroad-wielen te koop aangeboden.
- er komen steeds meer 950/990's bij en het past allemaal gewoon nog steeds na 5 jaar!
- mensen die ze eenmaal hebben, doen ze niet vaak weg.
Ergo: 2e hand prijs blijft hoog, en dan is lekker nieuw kopen niet gek.
ALS je dat doet is naar mijn idee de beste weg: Koop zelf originele KTM naven en ga naar HAAN wheels en laat er 1.85-21 en 2.5-18 Excel velgen omheen spaken, met RVS verdunde spaken (die zijn sterker dan de originele dikekre spaken).
Ik heb deze combi, en ondanks zeer heftige klappen en een paar kleine deuken in de Excel-voor zijn er nog nooit spaken gebroken oid. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

|
Geplaatst: Za, 25 Jul. 2009, 19:39 Onderwerp: |
|
|
Vandaag nog een offerte binnengekregen van Lolo-techniek www.lolo.at.
Deze verkopen nog iets gunstiger de weilen met excelrim. Je kan kiezen uit talonnaven en ktm naven.
Wat ook mogelijk interessant is dat ze ook wielen leveren met velgen van het merk Morad, type MTC-D. Schijnen volgens homepage van Morad zelfs nog wat robuster te zijn dan excel, alleen optisch niet zo mooi.
Wielset: originele KTM naaf en Morad, type MTC-D velg. 21 maal 1.60 en 18 maal 2.50 . Angebot: 734 euro incl.verzenden naar nederland.
Ik weet niet of iemand ervaring hiermee heeft. Maar klinkt goed als ik het zo lees. _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Zo, 26 Jul. 2009, 0:18 Onderwerp: |
|
|
Is die 1,6 vooraan niet een beetje te smal ? _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

|
Geplaatst: Zo, 26 Jul. 2009, 10:19 Onderwerp: |
|
|
Hallo Raketman
Proficiat nog met de aankoop van je velgen. Je was me net voor
Zie voor je vraag bijgaande topic:http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=340&highlight=maat+velg
Hier wordt door mensen die het kunnen weten (oa.dr.Bean)gediscussieerd over de maat van de voorvelg.
Wat ik er van weet is dat 1.60 wat wendbaarder is en nog wat beter de hardere klappen van bv.stenen kan opvangen als maat 1.85. Is natuurlijk wel smaller... _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Zo, 26 Jul. 2009, 12:46 Onderwerp: |
|
|
rene+adventure schreef: | Vandaag nog een offerte binnengekregen van Lolo-techniek www.lolo.at.
Deze verkopen nog iets gunstiger de weilen met excelrim. Je kan kiezen uit talonnaven en ktm naven.
Wat ook mogelijk interessant is dat ze ook wielen leveren met velgen van het merk Morad, type MTC-D. Schijnen volgens homepage van Morad zelfs nog wat robuster te zijn dan excel, alleen optisch niet zo mooi.
Wielset: originele KTM naaf en Morad, type MTC-D velg. 21 maal 1.60 en 18 maal 2.50 . Angebot: 734 euro incl.verzenden naar nederland.
Ik weet niet of iemand ervaring hiermee heeft. Maar klinkt goed als ik het zo lees. |
734 euro voor naven, spaken en velgen? (dus exclusief schijven)???
Gaat die shit van m'n abs op zo een naaf? Dit is wel een hele interessante prijs voor een 2de (offroad) setje velgen  _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

|
Geplaatst: Zo, 26 Jul. 2009, 13:14 Onderwerp: |
|
|
Hey Roeligan.
Schijven zitten er niet bij, maar die kun je evt overzetten van je originele velg.
Ik weet niet of je Abs kransje zo kan overgezet worden. Zou best kunnen.... Mogelijk dat je Lolo.at een mail kan maken met je vraag. Zijn best hulpvaardig.
Ik moet zeggen, ik kreeg een mooie offerte met diverse opties van hun maar ik had net al besteld bij KTM West. Volgens mij leveren ze anders ook wel met KTM naaf voor 990. (als hij al afwijkt van 950)
Als je me een PB'tje maakt met je mailadres erbij wil ik je de offerte best wel doorsturen. Kun je eea.zelf bekijken.
Volgens mij heb ik ooit eens gelezen dat je naar Afrika gaat. Ben ik ook van plan. Daarom heb ik een off-raod set nodig. Ik lees nu het boek van Joe Pichler: Motarradtraum Afrika. (momenteel in boekenwinkel te Duitsland voor 10 euro(waar ze die goedkope boeken verkopen) ) Joe reed ergens te Ethiopie zijn voorvelg (originele velg) van zijn 950 zo vierkant als een deur. Het is maar een tip....
Gr,
Rene _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
|