Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
rhwolly
Geregistreerd op: 1-9-2008 Berichten: 38 Woonplaats: Nijverdal
|
Geplaatst: Za, 18 Jul. 2009, 10:55 Onderwerp: |
|
|
Dirk, ik heb de pro-oiler aangeschaft en rij er al een paar weken mee. Hoewel ik eigenlijk wat grotere afstanden zou moeten rijden, heb ik wel de indruk dat de pro-oiler te rijk afgesteld staat. Ik heb dan ook de instelling van Rhino overgenomen (tabel 23 en tasc op R4). Na zo'n 150 km lijkt mij die afstelling nog steeds te rijk: mijn uitlaat zit nog onder de olie en ook ziet de ketting er nog behoorlijk 'nat' uit.
Hoe zijn jou instellingen nu? Heb je ook nog steeds die wheel rev pulsen op 12 staan?
Hoe hebben andere pro-oiler gebruikers de instellingen staan? Ik ben vooral geïnteresseerd in de settings voor de ADV 990i ABS, maar gezien de bevindingen hier en mijn bevindingen vraag ik mij af of er veel verschil zit tussen een SMT of een ADV.
Groet,
Rene |
|
Naar boven |
|
 |
Rhino
Geregistreerd op: 7-2-2009 Berichten: 203 Woonplaats: Maarn
|
Geplaatst: Za, 18 Jul. 2009, 16:24 Onderwerp: |
|
|
Ik heb er nu andere olie inzetten dan in het begin. Eerst volsyntheet 5W-30 (van een vorig koekblik..) nu 20W-50. Dat scheelt iets (niet veel!) in de vervuiling van uitlaat en achterwiel.
Vandaag van een oud Triumph kettingscherm het achterste stuk afgezaagd en op het KTM kettingscherm gezet. Dat is nu zo'n vijf centimeter langer en dat zou minder olie op de uitlaat moeten geven.
Net effe een testritje gedaan: 't werkt! Als meneer KTM meeleest: maak voor het model van volgend jaar het kettingscherm langer! _________________ SMT |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Za, 18 Jul. 2009, 19:37 Onderwerp: |
|
|
Rhino schreef: | Dat is nu zo'n vijf centimeter langer en dat zou minder olie op de uitlaat moeten geven.
|
ik vind het wel prettig dat de velg/naaf/uitlaten/achterbrug vettig worden van het kettingsmeersysteem, na een pekelwinter komt alles er als nieuw onder vandaan als je hem gaat schoonmaken met ontvetter  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Rhino
Geregistreerd op: 7-2-2009 Berichten: 203 Woonplaats: Maarn
|
Geplaatst: Zo, 19 Jul. 2009, 11:59 Onderwerp: |
|
|
Ongetwijfeld helpt vettigheid, maar 't oog wil ook wat ! En ik ben bij tijd en wijle nogal een poetser..., vooral nu er net Akra's onder zitten  _________________ SMT |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Zo, 19 Jul. 2009, 12:28 Onderwerp: |
|
|
Rhino schreef: | Ongetwijfeld helpt vettigheid, maar 't oog wil ook wat ! En ik ben bij tijd en wijle nogal een poetser..., vooral nu er net Akra's onder zitten  |
ook mijn akra's komen er na elke voorjaarsschoonmaak als nieuw onder vandaan, (na pakweg 6 winters en 80.000km)
maar het is zo, allroad/offroad rijders zijn nou eenmaal mindere poetsers als asvaltrockers
dat kettingschermpje verlengen moet ik ook nog steeds eens doen, maar er komt niet van  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
rhwolly
Geregistreerd op: 1-9-2008 Berichten: 38 Woonplaats: Nijverdal
|
Geplaatst: Ma, 3 Aug. 2009, 22:05 Onderwerp: |
|
|
Hoewel ik eigenlijk weinig reactie heb gehad op de pro-oiler settings, ben ik natuurlijk ook zelf aan testen geweest.
Ik heb in eerste instantie de settings van Dirk overgenomen: wielomwentelingen van 6 naar 12 en de table op 20. Met deze settings heb ik een paar honderd kilometer gereden, maar vond het nog steeds te rijk afgesteld staan. Daarom heb ik ongeveer 50 km met wielomwentelingen van 12 naar 18 gereden en dat bleek toch te arm. De ketting werd nu voor eerst een beetje 'droog' op de rollen. Nu heb ik nu de wielomwentelingen op 15 staan (met nog steeds table 20) en dat ziet er heel goed uit. Na ongeveer 70 km zijn er nog slechts een paar spetters olie op de dempers te zien en ketting ziet er goed uit. Misschien dat ik nu de table nog wat verhoog, maar ik wil eerst deze setting nog even aanzien.
Groet,
Rene |
|
Naar boven |
|
 |
rhwolly
Geregistreerd op: 1-9-2008 Berichten: 38 Woonplaats: Nijverdal
|
Geplaatst: Ma, 3 Aug. 2009, 22:08 Onderwerp: |
|
|
Moet er eigenlijk nog aan toevoegen dat ik een tijdje geleden al een afgezaagd fietsspatbordje gemonteerd had. Deze verlenging van ongeveer 5 cm geeft natuurlijk wel wat minder gespetter.
Gr. Rene |
|
Naar boven |
|
 |
Julesmt
Geregistreerd op: 24-7-2009 Berichten: 72
|
Geplaatst: Di, 4 Aug. 2009, 22:45 Onderwerp: |
|
|
Ik heb vandaag m`n pro oiler binnen gekregen, ga morgen beginnen met de instalatie op m`n SMT. Iemand hier tips of foto`s voor inbouw plaatsen? Waar kan je `t beste het km signaal pakken? Zit er ergens een stekker? Welke kabel?
Ik heb ook nog zo`n gear indicator liggen van datatool, denk dat ik die ook maar meteen ga inbouwen als ik toch bezig ben. |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Wo, 5 Aug. 2009, 12:26 Onderwerp: |
|
|
rhwolly schreef: | Hoewel ik eigenlijk weinig reactie heb gehad op de pro-oiler settings, ben ik natuurlijk ook zelf aan testen geweest.
Ik heb in eerste instantie de settings van Dirk overgenomen: wielomwentelingen van 6 naar 12 en de table op 20. Met deze settings heb ik een paar honderd kilometer gereden, maar vond het nog steeds te rijk afgesteld staan. Daarom heb ik ongeveer 50 km met wielomwentelingen van 12 naar 18 gereden en dat bleek toch te arm. De ketting werd nu voor eerst een beetje 'droog' op de rollen. Nu heb ik nu de wielomwentelingen op 15 staan (met nog steeds table 20) en dat ziet er heel goed uit. Na ongeveer 70 km zijn er nog slechts een paar spetters olie op de dempers te zien en ketting ziet er goed uit. Misschien dat ik nu de table nog wat verhoog, maar ik wil eerst deze setting nog even aanzien.
Groet,
Rene |
Sorry Rene, was op vakantie.....en heb dan postje gemist.
Ik heb ook ondervonden dat met de pulsen/omwent spelen het beste resultaat gaf, ik sta nu al een tijdje op tab 18, (terug standaard),12 pulsen per omwenteling (ipv 6) en RASC op 3 (dacht ik, in ieder geval 1tje verhoogd van standaard) Ketting krijgt smering op stand 3, net genoeg bij droog weer en bij regenweer ga ik naar 6/7, is dan ook prima.
Zeer tevreden vd PO, zou hem iedereen aanraden voor asfalt gebruik mits wat sleutelvaardigheid ivm installatie _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Wo, 5 Aug. 2009, 12:35 Onderwerp: |
|
|
Julesmt schreef: | Ik heb vandaag m`n pro oiler binnen gekregen, ga morgen beginnen met de instalatie op m`n SMT. Iemand hier tips of foto`s voor inbouw plaatsen? Waar kan je `t beste het km signaal pakken? Zit er ergens een stekker? Welke kabel?
Ik heb ook nog zo`n gear indicator liggen van datatool, denk dat ik die ook maar meteen ga inbouwen als ik toch bezig ben. |
Zal proberen vannacht of morgen wat foto's door te mailen. Ik heb gereedschap verplaatst naar achter, klein reservoir achter de batterij, printplaat tussen batt/reservoir en gereedschap op de vrije ruimte en de pomp rechts tegen het frame onder het zadel ongeveer ter hoogte van de printplaat. De controller bediening zit links naast het dashboard op de kuipsteun. Het tellersignaal is afgetakt van de dig teller, zie eerdere reacties in deze post. koplamp, ruit en tank moeten verwijderd worden om de bekabeling te leggen/aan te sluiten. Dat is eigenlijk het meeste werk. _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
Julesmt
Geregistreerd op: 24-7-2009 Berichten: 72
|
Geplaatst: Wo, 12 Aug. 2009, 0:20 Onderwerp: |
|
|
Ik ben klaar met de inbouw van de pro oiler op m`n SMT. Ik heb alle instelling overgenomen van dirkpauwels en het werkt perfect. Ketting nat genoeg en weinig afspetterende olie.
Hierbij wat foto`s mischien handig voor iemand die er ook 1 wil inbouwen op z`n SMT.
RVS plaatje gemaakt om de bedieningseenheid te monteren
Tankje en junctionbox gemonteerd op RVS beugeltje, gereedschap naar achter geschoven. Tankje staat redelijk rechtop.
Pompje naast accu gemonteerd, relais beugeltje verbogen. Bevestigd m.b.v. dubbelzijdige plakband.
En de nozzle onder de achterbrug, leiding door de kettinggeleider gevoerd.
 |
|
Naar boven |
|
 |
Julesmt
Geregistreerd op: 24-7-2009 Berichten: 72
|
Geplaatst: Wo, 12 Aug. 2009, 0:22 Onderwerp: |
|
|
Ik ga de 2 RVS beugeltjes door een vriend nog na laten maken en uitsnijden met een laser snijder. Dan lijkt het net of alles origineel is. |
|
Naar boven |
|
 |
Lecram
Geregistreerd op: 21-6-2009 Berichten: 161 Woonplaats: Barendrecht
|
Geplaatst: Wo, 12 Aug. 2009, 15:58 Onderwerp: |
|
|
Is het monteren van de bedieningseenheid op je stuur echt nodig? Maw, moet dat vaak worden ingesteld? Als dat zelden voorkomt, zou ik eerder die unit onder het zadel bouwen. _________________ KTM SMT 990 '11, 2x Honda CB750K0 '70, 2x CB750K1 '71, CB750K2 '73 en '74 |
|
Naar boven |
|
 |
Julesmt
Geregistreerd op: 24-7-2009 Berichten: 72
|
Geplaatst: Wo, 12 Aug. 2009, 16:48 Onderwerp: |
|
|
Met de bedieningseenheid kan je de hoeveelheid olie aanpassen aan de omstandigheden. Bijv. met regen of stoffige omstandigheden.
Bij zware regen moet je echt veel meer smeren als met droog weer. Wel handig als je dat met een druk op de knop kan regelen. |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Do, 13 Aug. 2009, 12:42 Onderwerp: |
|
|
Lecram schreef: | Is het monteren van de bedieningseenheid op je stuur echt nodig? Maw, moet dat vaak worden ingesteld? Als dat zelden voorkomt, zou ik eerder die unit onder het zadel bouwen. |
Ik ben blij dat ik dat ding in mijn kuip heb zitten, kun je makkelijk al rijdend de setting veranderen, ben niet van plan om telkens het begint te regenen te stoppen zenne.... En je moet toch een kabel vd dig teller aansluiting naar de print trekken, dus kun je evengoed de bekabeling vd controller meetrekken.... _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
|