Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
roflastc
|
Geplaatst: Zo, 12 Jul. 2009, 2:21 Onderwerp: Import wordt goedkoper door andere BPM regels. |
|
|
http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/4376908/__Zelf_importeren_auto_goedkoper__.html?p=9,1
Quote: | De fiscus moet namelijk een andere methode hanteren voor de berekening van de bpm (belasting van personenauto's en motorrijwielen). Hierbij moet niet langer de verkoopprijs of de koerslijst centraal staan, maar de inkoopprijs zoals die geldt in de handel. Dit heeft de Hoge Raad vrijdag bepaald.
Volgens deskundigen is de uitspraak duidelijk in het voordeel van de consument, handelaar of importeur die een tweedehandsauto in bijvoorbeeld Duitsland koopt en daarna hier registreert. Dat kan soms vele honderden euro's schelen. |
Zoals de tekst zegt wordt ,netto, importeren goedkoper. Al zal naar mijn idee de Nederlandse prijs zich wel aanpassen. Men moet wel kunnen concurreren natuurlijk. Ik dacht het even te melden hier voor alle potentiele kopers. _________________ Ghetto neger uit het Gooi. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 12 Jul. 2009, 10:48 Onderwerp: |
|
|
jep.. alleen is de vraag of het er wel goedkoper van wordt voor motoren:
tot nu toe werd een tabel gebruikt voor de huidige marktwaarde, puur op leeftijd. Zo kon je een paar jaar oude fiets met nog geen 10000 km erop kopen en volop profiteren van de relatief snelle afschrijvingstabel.
Nu wordt de "handelswaarde"gebruikt, maar wat is dat?? wie bepaald dat?
Als het pure aankoopsprijs is wordt er natuurlijk mee gespeeld, en dan is het weer heel onvoorspelbaar geworden hoeveel het nu gaat worden.
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
roflastc
|
Geplaatst: Zo, 12 Jul. 2009, 12:35 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | jep.. alleen is de vraag of het er wel goedkoper van wordt voor motoren:
tot nu toe werd een tabel gebruikt voor de huidige marktwaarde, puur op leeftijd. Zo kon je een paar jaar oude fiets met nog geen 10000 km erop kopen en volop profiteren van de relatief snelle afschrijvingstabel.
Nu wordt de "handelswaarde"gebruikt, maar wat is dat?? wie bepaald dat?
Als het pure aankoopsprijs is wordt er natuurlijk mee gespeeld, en dan is het weer heel onvoorspelbaar geworden hoeveel het nu gaat worden.
grts |
Ik denk dat het goedkoper wordt in de komende tijd, al zal het zich nivvileren naar een hoger gemiddeld bedrag. Nu wordt de basis de waarde die de fabrikant vraagt en dan geen BPM meer dus een KTM van 14,5K Wordt dan 14,710/1.094 = 13446 als startbedrag.
Ik denk namelijk dat het nederlandse BPM fenomeen de nek omgedraaid wordt zodat het meer gelijk komt op EU niveau.
Op Mobile.de staan ADV-R modellen al voor 13,6K _________________ Ghetto neger uit het Gooi. |
|
Naar boven |
|
 |
Olaf
|
Geplaatst: Di, 14 Jul. 2009, 16:16 Onderwerp: |
|
|
ik heb er een gekocht in duitsland , lang leve de crisis denk ik,bood enkele duizenden euro's lager dan de vraagprijs , en hij staat nu in de schuur .
Greetz |
|
Naar boven |
|
 |
roflastc
|
Geplaatst: Di, 14 Jul. 2009, 20:01 Onderwerp: |
|
|
Olaf schreef: | ik heb er een gekocht in duitsland , lang leve de crisis denk ik,bood enkele duizenden euro's lager dan de vraagprijs , en hij staat nu in de schuur .
Greetz |
Dat maar ook dat er nu door de nieuwe regelgeving het nog goedkoper wordt om te importeren, vooral als het van die vrijgestelde duitsers zijn, en de nieuwe modellen in NL komen op een concurrerende prijs met andere landen. _________________ Ghetto neger uit het Gooi. |
|
Naar boven |
|
 |
MrHornet
|
Geplaatst: Ma, 10 Aug. 2009, 15:54 Onderwerp: |
|
|
Hoe kom je eigenlijk achter het bedrag zonder BPM en BTW? deze heb je nodig voor de RDW ivm je BPM berekening
bij de RDW gaven ze aan dat het ongeveer 40% lager ligt dan de nieuwprijs |
|
Naar boven |
|
 |
|