lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Hoek van ... graden voor nummerplaat?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Cafe berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Chriske

BerichtGeplaatst: Wo, 17 Jun. 2009, 22:40    Onderwerp: Hoek van ... graden voor nummerplaat? Reageer met quote

Weet er eigenlijk iemand hoe de nummerplaat moet gemonteerd zijn? Ik bedoel dan in een hoek van hoeveel graden?
We zijn vandaag tegengehouden (met zwaailichten en al 2thumbsup ) ) voor de nummerplaat van de Buell. Ik rij al 3 jaar met de Buell en ben nooit tegengehouden. Mijn man rijdt er enkele dagen mee en hij kon al aan de kant gaan staan. De plaat hangt niet echt schuin, maar ook niet helemaal recht (is wel duidelijk zichtbaar). We hebben hem zo gekocht bij de dealer. De Buell is zeer kort en heeft geen kontje, dus niet makkelijk om een plaat volledig recht te hangen.
Nu sprak de agent al dat als hij het zou doorgeven aan het parket, mijn man zijn rijbewijs voor een maand zou ingetrokken worden. Zo gaf hij aan dat hij nog in een goede bui was furious3 Mijn man onderhand al niet meer, maar hij heeft zich goed kunnen inhouden en we zijn beiden heel aangenaam gebleven kiss
Ik kan nergens iets officieel terugvinden over dit onderwerp. Kunnen jullie mij helpen want ben wel benieuwd.
Hij sprak me ook nog aan over de KTM en dat de hoek van de nummerplaat ook niet echt binnen de wettelijke norm was, maar hij kon het nog aanvaarden.
" Mijnheer .... hij is spiksplinternieuw en origineel!!!!!!!"

Chriske
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo, 17 Jun. 2009, 23:02    Onderwerp: Reageer met quote

officieel, zover ik weet: binnen 5 graden van de vertikale lijn.

Das vrij ondoenlijk... maar: Let wel, de meeste motoren (en dar geldt waarschijnlij kook voor die BUELL), en bijv de ktm690, worden vaak met zo'n speciaal verlengstukje geleverd, waar de plaat dan op moet zitten. Dat gaat bij de eerste bult stuk, maar is wel volgens de wet...

Dat verhaal van rijbewijs intrekken is gewoon pure onzin en rare dreigementen: ik zou hem bijna ervoor aanklagen! Je kunt er een prent voor krijgen (ik meen 90 euro), maar meestal blijft het bij een woordje en soms een aantekening (had ik vroeger met mijn XR ook wel eens...)

Helaas bestaan er dit soort agenten: Meestal hebben zij er gewoon de pest in dat zij niet lekker op een motor kunnen/mogen rijden. Triest... hopelijk kunnen hun meelezende collega's daar eens wat van zeggen!

2thumbsup

grts

mr wheely

BerichtGeplaatst: Do, 18 Jun. 2009, 1:04    Onderwerp: Reageer met quote

is hier een wet voor ?????
mij zeiden ze dat de plaat vanaf 10 meter achter de motor leesbaar moet zijn ????
Naar boven
TRX

BerichtGeplaatst: Do, 18 Jun. 2009, 5:39    Onderwerp: Reageer met quote

In België staat er in de wegcode dat de nr-plaat in een hoek van ong. 90° moet staan tov grondopp.
Daan

BerichtGeplaatst: Do, 18 Jun. 2009, 9:23    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb er door de jaren heen een paar keer een bekeuring voor gehad,
maar dan zat de plaat wel erg "cross" achtig gemonteerd,
heel schuin dus en ook nog en beetje omgebogen, en ook nog eens zonder kentekenplaatverlichting (want dat moet ook).

Dat rijbewijs innemen vind ik een vreemd verhaal, volgens mij wou die agent een beetje stoer doen

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
dukerider

BerichtGeplaatst: Do, 18 Jun. 2009, 20:42    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
Dat rijbewijs innemen vind ik een vreemd verhaal, volgens mij wou die agent een beetje stoer doen

In België niet hoor, daar hebben ze dat recht zeker en vast alsook inbeslagname van de motor wall
Het is natuurlijk aan de agent over hoe ver hij de hele zaak wil doordrijven.
Ik weet persoonlijk iemand die aangehouden werd met een licht omhoog geplooide nummerplaat die perfekt leesbaar was, gevolg 15dagen rijbewijs kwijt en een fikse boete furious3

'23 890 SMT

Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Jun. 2009, 10:51    Onderwerp: Reageer met quote

Tja... Belgie laugh 2thumbsup
BikeBrother

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Jun. 2009, 11:48    Onderwerp: Reageer met quote

waarom heet het eigenlijk nummerplaat als er ook letters op staan????? uhoh

www.bikebrothers.nl

Ride your Dreams
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Chriske

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Jun. 2009, 19:44    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Tja... Belgie laugh 2thumbsup

Voila, het is opgelost.

Hij gaat gewoon de Buell verkopen en vandaag heeft hij eventjes tussen de soep en de petatten een nieuwe SMR 950 gekocht. Geen miserie meer met de nummerplaat thumbsup .
Rijden we alle 2 met dezelfde moto rolleyes3

Chriske
Naar boven
wilfred

BerichtGeplaatst: Vr, 10 Jul. 2009, 9:53    Onderwerp: Reageer met quote

Van de arrogantie van die agenten zakt de laatste tijd toch mijn broek al vanaf.
Hebben ze het weleens over normen en waarden, maar een 'goede dag mijnheer/mevrouw' en normaal iemand aanspreken hebben ze ook aardig moeite. Maar goed, was even offtopic;-)

Laatst aangepast door wilfred op Za, 11 Jul. 2009, 18:52, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Tjaffel

BerichtGeplaatst: Vr, 10 Jul. 2009, 10:46    Onderwerp: Reageer met quote

wilfred schreef:
Van de arrogantie van die agenten zakt de laatste tijd toch mijn broek al vanaf.
Hebben ze het weleens over normen en waarde, maar een 'goede dag mijnheer/mevrouw' en normaal iemand aanspreken hebben ze ook aardig moeite. Maar goed, was even oftopic;-)

En dit soort uitspraken noemen ze generaliseren. Daar heb ik dan weer een pest hekel aan. devil

Ok on-topic

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dwars

BerichtGeplaatst: Vr, 10 Jul. 2009, 10:58    Onderwerp: Reageer met quote

wilfred schreef:
Hebben ze het weleens over normen en waarde, maar een 'goede dag mijnheer/mevrouw' en normaal iemand aanspreken hebben ze ook aardig moeite. Maar goed, was even oftopic;-)

thumbsup
Sukkels zijn ut die wouten, zowel op de brommerts, op de fiets als op een paard: Je moet gewoon een kronkel hebben om als beroep te kiezen om hardwerkende burgers de centen uit de zak te kloppen voor een nietwerkend achterlichtje of het ontbreken van een fietsbel evil3 ga boeven vangen mislukte sherrifs.

TRX

BerichtGeplaatst: Vr, 10 Jul. 2009, 17:36    Onderwerp: Reageer met quote

De laatste keren dat ik een agent persoonlijk onmoet heb was ik blij dat die agent er was...

- bezorgde mij een attest van verlies van inschrijvingsbewijs omdat ik zo slordig was om die te verliezen....

- zorgde een andere agent ervoor dat de dader van vandalisme aan onze wagen gepakt werd....

Zoals overal en altijd zijn er goeie en slechte. Dus zo veralgemenen is nergens goed voor. Ik ken enkele politie agenten zeer goed en dat zijn goeie brave mensen die iemand niet voor hun plezier geld zal afhandig maken....

Ken een zwaantje, zijn gedacht is : rij je 150km/h op de autosnelweg zal ie ne keer teken doen dat je iets trager moet rijden....
Trek je bv een wheelie in bebouwde kom met volk langs de weg, dan hang je, mag je je rijbewijs inleveren.
Lijkt mij heel correct te zijn....

wilfred

BerichtGeplaatst: Za, 11 Jul. 2009, 18:57    Onderwerp: Reageer met quote

Generaliserend of niet, als ik ze zie rijden heb ik altijd het gevoel, waar zullen ze je nu weer op willen pakken, in plaats van; die mensen zijn er ook voor mij. En dan spreek ik uit ervaring.
En als ik nu de enige ben die dat gevoel heeft, niet echt, als ik zo om me heen informeer....
Afijn, het ging uiteindelijk om de kentekenplaten;-)
Naar boven
TRX

BerichtGeplaatst: Za, 11 Jul. 2009, 19:03    Onderwerp: Reageer met quote

Heb ik ook hoor, als ik onderweg ben en ik zie een combi of een 'zwaantje' ben ik ook altijd extra op mijn hoede grin .
Ik begrijp wat je bedoelt wink2.

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Cafe Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: