Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Harry

|
Geplaatst: Zo, 28 Jun. 2009, 17:59 Onderwerp: |
|
|
Precies, dat is wat ik ook dacht. Ik denk dat ik er maar eens aan ga schaffen. Ik hou jullie op de hoogte! _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
Harry

|
Geplaatst: Vr, 3 Jul. 2009, 18:13 Onderwerp: |
|
|
Goed, ze zijn inmiddels binnen: 2 stuks LED op H3-fitting. Maandag heb ik middagdienst en zal dan een paar "VOOR"-foto's maken. Dinsdagmorgen de LEDlamp erin en dan maak ik 's-avonds wat "NA"-foto's... Dus dinsdagavond of woensdag komen er wat plaatjes bij!
Wordt vervolgd! _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
rhwolly
|
Geplaatst: Ma, 6 Jul. 2009, 22:54 Onderwerp: |
|
|
ongeveer een half jaar geleden heb ik hier ook als eens naar gezocht. Voor mij was het wel duidelijk dat ik voor dimlicht een xenon lamp wou. Dat was ook het hoofddoel van de zoekactie en deze heb ik inmiddels ook in combinatie met touratech cockpit.
Vooral op websites uit China (bijvoorbeeld dealextreme.com) zie je ook wel veel LED vervanging staan. Ook voor remlichten. Wat mij opviel aan de reacties op de producten, is dat de lichtopbrengst van LED gewoon nog tegenvalt. Volgens mij kan het dan ook op dit moment nog echt geen vervanging van groot licht zijn. Ik moet zeggen dat sommige auto's (Audi) wel erg opvallen met die LED verlichting. Ik denk ook dat je het ook meer zo moet zien: je wordt zelf beter gezien, maar je ziet er zelf niet zoveel van. Dat was trouwens ook voor mij de belangrijkste reden om xenon dimlicht te nemen: de zichtbaarheid voor andere weggebruikers. Het is altijd lastig om het aan te tonen, maar mijn gevoel zegt dat dat geslaagd is.
De reden dat xenon voor grootlicht minder geschikt is, is dat xenon niet direct de volle opbrengst heeft. Wanneer de lamp ontstoken wordt, dan zie je ook heel duidelijk dat de lamp steeds feller wordt. Voor grootlicht wil je gewoon niet om elke keer wachten op de volle lichtsterkte. Er zijn wel xenon lampen voor grootlicht (bijvoorbeeld die H4 combi), maar een losse lamp die gelijk op volle sterkte is heb ik nog niet als vervanginglamp gezien. Hoe het bijvoorbeeld in BMW's gedaan wordt weet ik niet, maar die hebben wel xenon voor grootlicht. Af fabriek (voor auto's dan) lijkt het dus wel te kunnen.
Maar goed, dat was mij conclusie. Ik ben wel erg benieuwd hoe die LED H3 presteren.
Groet,
Rene |
|
Naar boven |
|
 |
Harry

|
Geplaatst: Di, 7 Jul. 2009, 0:10 Onderwerp: |
|
|
Tja, de lichtsterkte van LED's zou best eens mee kunnen vallen; kijk maar eens naar de betere LED-zaklampen zoals die van Streamlight bijvoorbeeld, daar komt me een partij licht uit!
Ik heb ze dan ook in de eerste plaats laten komen om gewoon eens te kijken of het wel of niet de moeite waard is. Tot zover kan niemand me er iets zinnigs over vertellen. En als niemand ze test, kan niemand er conclusies aan verbinden. Conclusies op basis van vermoedens tellen natuurlijk niet...
Daarom zal ik dan maar degene zijn die ze gaat testen. Conclusies komen in het LED-topic dat ik hiernaast heb geopend. _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
eddy

Geregistreerd op: 28-6-2009 Berichten: 14 Woonplaats: Belgie , nabij Diest
|
Geplaatst: Di, 7 Jul. 2009, 0:22 Onderwerp: |
|
|
rhwolly schreef: | ongeveer een half jaar geleden heb ik hier ook als eens naar gezocht. Voor mij was het wel duidelijk dat ik voor dimlicht een xenon lamp wou. Dat was ook het hoofddoel van de zoekactie en deze heb ik inmiddels ook in combinatie met touratech cockpit.
Dat was trouwens ook voor mij de belangrijkste reden om xenon dimlicht te nemen: de zichtbaarheid voor andere weggebruikers. Het is altijd lastig om het aan te tonen, maar mijn gevoel zegt dat dat geslaagd is.
De reden dat xenon voor grootlicht minder geschikt is, is dat xenon niet direct de volle opbrengst heeft. Wanneer de lamp ontstoken wordt, dan zie je ook heel duidelijk dat de lamp steeds feller wordt. Voor grootlicht wil je gewoon niet om elke keer wachten op de volle lichtsterkte. Er zijn wel xenon lampen voor grootlicht (bijvoorbeeld die H4 combi), maar een losse lamp die gelijk op volle sterkte is heb ik nog niet als vervanginglamp gezien. Hoe het bijvoorbeeld in BMW's gedaan wordt weet ik niet, maar die hebben wel xenon voor grootlicht. Af fabriek (voor auto's dan) lijkt het dus wel te kunnen.
Maar goed, dat was mij conclusie. Ik ben wel erg benieuwd hoe die LED H3 presteren.
Groet,
Rene |
Ik heb Bi xenon op de motor van pilot , dus groot & dimlicht te samen en zeer tevreden van
http://www.xptuning.nl/images/h4_bi_lamp.jpg
http://www.nltuning.nl/virtuemart/pilot-motor-xenon/pilot-bi%11xenon-h4-(motor)/vmcchk/ |
|
Naar boven |
|
 |
Harry

|
Geplaatst: Di, 7 Jul. 2009, 2:17 Onderwerp: |
|
|
eddy schreef: | rhwolly schreef: | ongeveer een half jaar geleden heb ik hier ook als eens naar gezocht. Voor mij was het wel duidelijk dat ik voor dimlicht een xenon lamp wou. Dat was ook het hoofddoel van de zoekactie en deze heb ik inmiddels ook in combinatie met touratech cockpit.
Dat was trouwens ook voor mij de belangrijkste reden om xenon dimlicht te nemen: de zichtbaarheid voor andere weggebruikers. Het is altijd lastig om het aan te tonen, maar mijn gevoel zegt dat dat geslaagd is.
Groet,
Rene |
Ik heb Bi xenon op de motor van pilot , dus groot & dimlicht te samen en zeer tevreden van
http://www.xptuning.nl/images/h4_bi_lamp.jpg
http://www.nltuning.nl/virtuemart/pilot-motor-xenon/pilot-bi%11xenon-h4-(motor)/vmcchk/ |
Ehhh ja, maar de Adventure heeft geen H4, maar een H7 dim- en H3 grootlicht. Bi-Xenon is dus niet bruikbaar in de originele koplamp. _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
pepdeze
|
Geplaatst: Wo, 8 Jul. 2009, 20:12 Onderwerp: |
|
|
Ik heb gewoon de H7 én de H3 vervangen door een Xenon.....lekker hoor. |
|
Naar boven |
|
 |
Dwars

Geregistreerd op: 11-5-2008 Berichten: 207 Woonplaats: daar in ut bronsgroen eikenhout
|
Geplaatst: Vr, 29 Okt. 2010, 8:02 Onderwerp: |
|
|
pepdeze schreef: | Ik heb gewoon de H7 én de H3 vervangen door een Xenon.....lekker hoor. |
is dat 1 set? (plug and play?)
waar te haal? _________________ jaja joa |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 29 Okt. 2010, 8:54 Onderwerp: |
|
|
Als je dat geblaf van die hond nou wat zachter zet.... dan hoor je misschien wat er in de topic gezegd wordt??
Hierboven staat al de link naar een tuningbedrijf wat ze verkoopt! .
Xenon setjes zijn altijd plug en play, je moet alleen een voorschakel-kastje ergens kwijt raken.
Voor auto's zijn het altijd dubbele setjes (2 lampen, 2kastjes etc): vaak kan je 'motor' setjes kopen waar dan feitelijk de helft in zit... (voor iets minder dan de helft van het geld )
Op de LC8 krijg je dan natuurlijk 2 setjes (1xH3 1xH7), met 2 kastjes dus ook... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Bon Tempi
|
Geplaatst: Ma, 1 Nov. 2010, 23:00 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Als je dat geblaf van die hond nou wat zachter zet.... dan hoor je misschien wat er in de topic gezegd wordt??
|
Dan zet jij die gaspit eens wat lager, dan ben je niet zo snel aangebrand!
 |
|
Naar boven |
|
 |
Dwars

Geregistreerd op: 11-5-2008 Berichten: 207 Woonplaats: daar in ut bronsgroen eikenhout
|
Geplaatst: Ma, 1 Nov. 2010, 23:07 Onderwerp: |
|
|
ik heb inmiddels 2 setjes H7 4300K besteld, 1tje voor mezelf en 1tje mag er tzt door iemand worden overgenomen. Xenon voor dimlicht is zat voorlopig.  _________________ jaja joa |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

|
Geplaatst: Za, 20 Nov. 2010, 0:03 Onderwerp: |
|
|
Ik heb deze week met zeer dichte mist over de dijken gereden naar huis.
Wat een ramp is dan xenon. De verstrooiing is zo groot, vooral omhoog, dat je haast niets ziet en ik twee keer terug heb moeten steppen omdat ik de afslag voorbij reed.
Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Za, 20 Nov. 2010, 0:48 Onderwerp: |
|
|
Wel, dat is nou net het probleem wat ik ermee heb. Als je een xenonlamp in een spiegel steekt die daar eigenlijk niet voor ontworpen is, dan krijg je enorme lichtverstrooiing. Je wordt weliswaar beter gezien, maar zelf zie je merkelijk minder dan met de gewone lamp. Er is geen gerichte lichtbundel meer, en da's iets wat ik niet van horen zeggen heb maar uit eigen ondervinding.
Geen xenon voor mij...(althans niet in de KTM). _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Dwars

|
Geplaatst: Za, 20 Nov. 2010, 8:25 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Wel, dat is nou net het probleem wat ik ermee heb. Als je een xenonlamp in een spiegel steekt die daar eigenlijk niet voor ontworpen is, dan krijg je enorme lichtverstrooiing. Je wordt weliswaar beter gezien, maar zelf zie je merkelijk minder dan met de gewone lamp. Er is geen gerichte lichtbundel meer, en da's iets wat ik niet van horen zeggen heb maar uit eigen ondervinding.
Geen xenon voor mij...(althans niet in de KTM). |
onzin, grote onzin zelfs. Er is niet eens sprake van lichtverstrooiing. De lichtbundel is hetzelfde gebleven alleen met veel meer licht. mss eens je/jullie lampen fatsoenlijk afstellen? _________________ jaja joa |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Za, 20 Nov. 2010, 12:33 Onderwerp: |
|
|
ben ik het wel mee eens: DIe xenonlampen zijn zo ontworpen dat de bron van het licht (en dat is bij Xenon best een mooie puntbron) precies op dezelfde plek ligt als bij de originele Halogeen (de gloeidraad positie).
alleen 't is wel meer zichtbaar licht iddd, en dus is dat kleine beetje verstrooing bij mist ook meer hinderlijk.
De spiegel van de LC8 is niet zo best... je kunt hem wel voorzichtig schoomaken, maar let wel op: allemaal plastic! _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|