Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Booom
Geregistreerd op: 6-1-2008 Berichten: 228 Woonplaats: IJsselstein
|
Geplaatst: Za, 27 Jun. 2009, 22:14 Onderwerp: Adventure in busje? |
|
|
Ben benieuwd in welke busjes een Adventure past.
Denk dan aan een zo klein mogelijke bus met enkele of dubbele cabine.
Fiat scudo of vergelijkbaar zou ook een optie zijn.
Zoek een nieuwe combi voor me vakantie volgend jaar.
Camper met aanhanger of busje met caravan.
Busje zal gehele jaar gebruikt worden.
Bijv: Vito, T4 enz
THX _________________ Grt Marc
lc8 adventure 2004 |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6731 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 27 Jun. 2009, 22:49 Onderwerp: |
|
|
een Scudo gaat vast niet passen: Mijn broer heeft zo'n ding voor zijn race-jap, en dat gaat eigenlijk maar net. De adventure is veel hoger (met de normale ruit al) en ook nog eens te lang.
Dan zou je al een verhoogde versie moeten hebben, en een voorwielgat in het tussenschot moeten maken _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1155 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Za, 27 Jun. 2009, 23:44 Onderwerp: |
|
|
Ik ken iemand die 2 gs'sen in een volkswagen transporter krijgt, dus een ktm lijkt mij ook geen probleem... _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
|
EP
Geregistreerd op: 3-10-2008 Berichten: 161 Woonplaats: Drenthe
|
Geplaatst: Zo, 28 Jun. 2009, 0:00 Onderwerp: kruiwagen |
|
|
Voorwiel eruit, kruiwagenwiel erin! _________________ PPM |
|
Naar boven |
|
|
Harry
Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Zo, 28 Jun. 2009, 5:10 Onderwerp: |
|
|
Scudo, Jumpy en expert gaat niet; de laadruimte is stomweg veel te kort.
Wat je zal moeten hebben is een laadruim van minimaal 2,4 meter lang, er van uitgaande dat je de wielen laat zitten. Zet hem maar eens klem tussen een muur en je vuilcontainer of zo en meet de lengte.
In mijn oude verlengde Renault Trafic ging het probleemloos als ik de ruit en spiegels demonteerde. Als je maar 1 motor erin wil zetten kan een standaar Trafic ook, dan zet je het voorwiel tussen de voorstoelen. De doorgang bij de achterdeuren is wel erg laag...
Maar helaas, de Trafic heeft de geest gegeven en nu staat er een verhoogde Fiat Ducato 1996 benzine. Verhoogd is niet nodig, wel erg prettig. Standaard lengte is voldoende (2,5 meter). Fiat Ducato = Citro"en Jumper = Peugeot Boxer. Ook de voorgangers voldoen zonder problemen: C25, J5, Ducato.
Een T4 busje gaat op zich misschien wel, maar het is een drama om daar de handel in te krijgen, die zijn nog lager dan een Trafic. En met een achterklep is het helemaal een crime, beter twee achterdeuren!
Let in elk geval op het laagste punt van de laadruimte. Vaak zit dat bij de achterdeuren of achterklep. Het is wel fijn als je een bus koopt, dat de motor daar onderdoor past, desnoods in de vering getrokken. En bedenk dat hij er ook weer uit moet!
Verder zou ik zonder meer een voorwielaagedreven bus nemen, die hebben een lagere laadvloer wat het in- en uitrijden makkelijker maakt. Er achter komen dat je je stuur bijna niet meer kan bereiken als hij bovenop de rijplaat staat is geen leuke ontdekking, zeker als je dan zelf ook nog een halve meter (soms ook ruim meer!) omhoog moet klimmen om de bus in te stappen!
Gewoon eens op het gemakje rondkijken, er is zat te koop. _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
|
dukerider
Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Zo, 28 Jun. 2009, 10:44 Onderwerp: |
|
|
De T4 lijkt mij ook te laag.
Mijn TDM destijds dat ging zonder de speigels, maar bij een Adventure zal dan minstens de ruit er ook afmoeten als het dan al lukt.
Vito zie ik ook niet lukken wegens te lage laadruimte.
Ik heb nu nog een T4 dubbele cabine, dat gaat zeker niet wegens te korte laadruimte.
De Peugeot Boxer en consoorten zijn in ieder geval hoger binnenin, dat zou wel kunnen.
Eneuh 2 GS'en in een T4, dat zal dan ook zonder ruit en spiegels zijn en met wat trek en duw werk, er moet er één achteruit in volgens mij dan _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Zo, 28 Jun. 2009, 15:24 Onderwerp: |
|
|
een adventure past wel in een vito maar dan moet je wel de spiegels en ruitje demonteren |
|
Naar boven |
|
|
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Ma, 29 Jun. 2009, 12:51 Onderwerp: |
|
|
Met heel veel moeite ging een GS zonder ruit en met stuurplat gedraaid in een Vito oud model. Beperkende factor was de hoogte vd inlaatklep.
Meet hoogte van bodem tot bovenkant scherm, en neem rolmeter mee als je busjes gaat bekijken, weet je direct of ie erin kan of niet.
Op een camping ooit een vent gezien die een cagiva elephant in een busje bijhad, (Mazda of nissan dacht ik, in ieder geval niet verlengd of verhoogd) laden ging als volgt:
2 permanente verzonken rails op de laadvloer, brede stevige alu inrijplank die in die rails liep. Vooraan op de inrijplank stond een voorwielklem. plank uit de bus, moto erop duwen, klinkt direct vast in de voorwielklem. kon zo blijven staan zonder vasthouden. Vanuit die hoek was er niet genoeg plaats om de moto rollend binnen te duwen door de hoogte vd achterklep. Maarrrr, plank werd gewoon achteraan opgeheven en gewoon de bus ingeschoven, moto kwam dan recht de bus in ipv onder hoek en dan was er net voldoende plaats....inventief.... en die deed dat op zijn eentje....
Spijtig genoeg geen foto's van genomen.... _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
|
Booom
Geregistreerd op: 6-1-2008 Berichten: 228 Woonplaats: IJsselstein
|
Geplaatst: Di, 30 Jun. 2009, 19:46 Onderwerp: |
|
|
THX all, voor goede tips. _________________ Grt Marc
lc8 adventure 2004 |
|
Naar boven |
|
|
burgerking
Geregistreerd op: 4-9-2005 Berichten: 420
|
Geplaatst: Wo, 1 Jul. 2009, 21:28 Onderwerp: |
|
|
Vorig jaar op de eerste dag van m'n vakantie lekke band (kapot bij ventiel) aardig oud Frans baasje met een heel klein oud busje heeft me toen bij een motordealer afgezet, paste zonder problemen
(heb d'r wel een foto van maar kan merk bus nie zien ) |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6731 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 1 Jul. 2009, 21:30 Onderwerp: |
|
|
euhm.. citroen HY ? _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Hydrazine
Geregistreerd op: 9-9-2006 Berichten: 294 Woonplaats: Almere-Binnen
|
|
Naar boven |
|
|
Harry
Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Vr, 3 Jul. 2009, 18:08 Onderwerp: Re: Iveco |
|
|
Ja, dat zou ik dus niet zomaar doen. Daarvan ligt de laadvloer ongeveer op schouderhoogte! Met een normale Adventure zou het misschien nog net gaan, maar met een hogere S mag je je gerust af vragen of je hem dan nog wel houdt als hij met het stuur dik 2 meter hoog staat.
Dat is dus moeilijk de bus in te manouvreren, vooral het punt waarop je zelf naar binnen moet stappen, maar eruit wordt helemaal een drama!
Of je moet er een hebben met een volledige laadklep...
Persoonlijk houd ik het bij de Ducato benzine en consorten. Ook MB80/MB100 zijn redelijk praktisch wat betreft laden/lossen, maar dan moet je je afvragen of je met dik 1600 kg op diesel niet teveel belasting betaalt. En daar hangt een oud gietijzeren Mercedesblok in waar de voorkamers wel eens spontaan uit vallen _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6731 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 4 Jul. 2009, 11:22 Onderwerp: |
|
|
Harry schreef: | Scudo, Jumpy en expert gaat niet; de laadruimte is stomweg veel te kort.
|
korte versie niet, maar lange versie gaat kwa lengte wel denk ik.. alleen kwa hoogte niet.
Ik moet het altijd nog eens uitproberen ... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Harry
Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Za, 4 Jul. 2009, 13:44 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Harry schreef: | Scudo, Jumpy en expert gaat niet; de laadruimte is stomweg veel te kort.
|
korte versie niet, maar lange versie gaat kwa lengte wel denk ik.. alleen kwa hoogte niet.
Ik moet het altijd nog eens uitproberen ... |
Ik moet nog zien dat de lange versie lang genoeg zou zijn... Weet eigenlijk niet precies hoe lang die zijn... En inderdaad, je hoogte is net zo belangrijk. _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
|
|