lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Accu plat.
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di, 3 Apr. 2007, 16:30    Onderwerp: Reageer met quote

idd een beetje suf apparaat: Je accu wordt afgeschakeld als de spanning te laag drijgt te worden: Dan ligt wel ook je alarm, je klok, e.d. erafom maar niette spreken van die reset van je motormanagement systeem e.d.. of dat nu is wat je wil?

idd zoals Steven zegt: Als die accu leegloopt is daar een reden voor. Als het gewoon is omdat de accu oud is dan lost hethet probleem niet op,. Als het is omdat ie te lang stelgestaan heeft lost dat ook het probleem niet op: Accu's gaat stuk aan loang stilstaan, ook als ze niet leeglopen.

VEEEL betere oplossing en veel goedkoper: Druppelladertje. via je boordspanning aansluiten en klaar is Kees.

TOON

BerichtGeplaatst: Di, 3 Apr. 2007, 17:29    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had er al bijgezet"voor wie het van toepassing kan zijn".
Gewoon een tip.

Als je echter zoals mij eens overkomen is m'n XT weggezet met contact op de parkeerstand,dus volgende dag accu leeg, dan is het een prima oplossing.
Zet je de motor langere tijd stil dan werkt dit app. ook niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di, 3 Apr. 2007, 17:53    Onderwerp: Reageer met quote

zelfs dan betwijfel ik of het echt werkt: Tegen de tijd dat je accuspanning duidelijk te laag wordt omdat ie leeg raakt doordat je contact aanstaat (relatief kleine belasting), dan kan je er al zeker niet meer op starten (met startmotor).

Die gren sis namelijk lastig vast te leggen: door lage temperatuur kan die bijv best vrij laag liggen! maw: Het ding mag pas bij een laag nivo afschakelen, maar dan is het vaak toch ook al te laat.

steffz1

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Jun. 2009, 22:09    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb me ook wat op de nek gehaald.

Blijkbaar kontakt aangelaten van de SMT toen ie in de garage stond. Gevolg accu leeg => duwen heb ik zelfs niet geprobeerd en heb hem onmiddellijk samen met de buurman aan de startkabels gehangen ...

Ik druk op de startknop en gebeurd nagenoeg niets => hij gaat precies 1 maal rond en tegelijk zie ik verschillende getallen op de display verschijnen stars

Startknop ingedrukt houden resulteerd in 1 startomwenteling om de 2 seconden dus maw zo gaat de motor niet starten.

We hebben niet langer geprobeerd en besloten de accu aan de lader te hangen en morgen nogmaals te proberen.

Ik heb in het verleden zonder problemen een motor met startkabels gestart maar dit is toch wel vreemd allemaal ....

Iemand een verklaring hiervoor ?

En dat allemaal omdat ik mijn kontakt op laat staan ... dumb dumber he ;o))

mvg

Stef
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Jun. 2009, 22:22    Onderwerp: Reageer met quote

Ja bekent probleem, zelfs zeer recent bij de OER ook nog meegemaakt en enkele ervaren monteur ook mee verrast:

Een lc8 motor trakt een walgelijke hoeveelheid startstroom: Daarom zite er ook een 14Ah GLASMAT accu in, die 230 A (!!) startstroom levert.

In de praktijk krijg je dat nooit over startkabels heen: De kabels hebben gewoon te veel weerstand, en dan trekt je lege accu ook nog eens een boel stroom weg.
Veel 'goedkope'startkabels stellen ook werkelijk niks voor: Lijken dikke kabels... maar der zit nauwelijk koper is...

De oplossing is vrij makkelijk: Hang de startkabels aan je motor en aan de auto, maar ga gewoon niet straten: WACHT een minuut of 2, waarbij je de auto gewoon stationair laat draaien en dus je motoraccu door de startkabels oplaad.
Omdat de accu veel stroom kan leveren, neemt ie ook makkelijk veel op: Dus er gaat maar zo 50A in als je dit doet.

Na 2 minuutjes wachten, laat je de kabels nog even hangen (zodat ie ook nog een beetje mee kunnen helpen) en start je.. eigenlijk gewoon op je eigen accu.

Je zult zien dat het werkt!

Maar goed... een nachtje aan een acculader van 1 a 2 A gaat natuurlijk ook.

Johan

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Jun. 2009, 22:24    Onderwerp: Reageer met quote

Heel veel startkabels hebben op de tangen maar aan 1 kant kotakt met de kabel. Als ik dit zo hoor heb je dus op een van de 4 tangen geen goed kontakt dus ook geen goede stroom

succes Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Jun. 2009, 22:26    Onderwerp: Reageer met quote

je moet echt een hele goeie startkabel hebben... waarvan de klemmen niet warm worden bij het starten (daar waar de kabel in de klem zit geklemd). En met echte goeie dikke koperen binnen kabels.
steffz1

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Jun. 2009, 22:33    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt mannen das snel ... ik had zowizo de indruk dat ie niet genoeg stroom kreeg maar het was wel vreemd, zeker met die display die zo raar doet. Anyway weer wat bijgeleerd in het geval dat we het eens onderweg moesten voorhebben ;o)) Het vervolg horen jullie nog wel van mij thumbsup

mvg

Stef
Naar boven
Koen

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Jun. 2009, 23:02    Onderwerp: Reageer met quote

Begreep van mijn dealer dat carrosie aan de stekkers van de dynamo naar accu een gekend probleem is (had ze daarom schoon gemaakt en ingespoten),

Groeten Koen

Daan

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Jun. 2009, 6:32    Onderwerp: Reageer met quote

op de 990 adv zit de starthulpaansluiting achter de plastic zijkap onderaan het carter rechts, de plus tang moet aangesloten worden op een soort stift, geen probleem,
de min tang echter moet op de kop van een carterbout gezet worden volgens het boekje, maar een beetje lompe (lees goede) startkabel heeft een nogal wat lompe tang die niet goed klemt op die m8 boutkop.,

Daarom heb ik een m6 boutje wat daarnaast zit vervangen door een 2cm langere met een busje van 2 cm er achter, zodat ook daar probleemloos een starttang opgezet kan worden.

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv

Laatst aangepast door Daan op Ma, 29 Jun. 2009, 11:01, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
steffz1

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Jun. 2009, 7:18    Onderwerp: Reageer met quote

Deze ochtend de volgeladen accu er aan gehangen => zoals het boekje voorschrijft eerst de min en dan de plus. zonder dat de sleutel er in zat of het contact op stond gaf de display een code soft 32 gevolgd door iets met 10.1 ...

Alles mooi aangesloten, kontakt aan , tellerzwier afgewacht en hopla starten !

Iig het was leerrijk , we kennen de motor weer wat beter en de tips zlln in de toekomst zeker nog dienen thumbsup

Kheb trouwens nu in het boekje gezien dat er zoveel codes zijn die gegenereerd kunnen worden 2thumbsup

mvg

Stef
Naar boven
Johan

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Jun. 2009, 10:45    Onderwerp: Reageer met quote

Koen schreef:
Begreep van mijn dealer dat carrosie aan de stekkers van de dynamo naar accu een gekend probleem is (had ze daarom schoon gemaakt en ingespoten),

Groeten Koen

Dat is echt een goeie, ik had bij mijn motor alles ingesmeerd met vaseline. Een oude tandenborstel is hierbij een mooi stukje gereedschap.
Geen corosie te vinden op de hele motor

groet Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Jun. 2009, 14:22    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
op de 990 adv zit de starthulpaansluiting achter de plastic zijkap onderaan het carter rechts, de plus tang moet aangesloten worden op een soort stift, geen probleem,
de min tang echter moet op de kop van een carterbout gezet worden volgens het boekje, maar een beetje lompe (lees goede) startkabel heeft een nogal wat lompe tang die niet goed klemt op die m8 boutkop.,

Daarom heb ik een m6 boutje wat daarnaast zit vervangen door een 2cm langere met een busje van 2 cm er achter, zodat ook daar probleemloos een starttang opgezet kan worden.

Blijft dat je te weinig stroom door de startkabels en klemmen krijgt.
We hebben het bij de OER nog meegemaakt: Aan een dieselbus, met (in 2e instantie) vrij goeie startkabels... ging het nog niet..

DE truuk is gewoon: Niet proberen echt over de startkabels te starten, maar effe wachten tot de er weer wat lading in de eigen accu zit.. die levert veel meer, en dan heb je maar 1 a 2 snelle omwentelingen nodig!

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: