lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Dilemma !!

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Koop en verkoop berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
katamero

BerichtGeplaatst: Zo, 21 Jun. 2009, 13:26    Onderwerp: Dilemma !! Reageer met quote

Allereerst een vriendelijke groet aan alle KTM rijders hier op dit forum.

Ik ben enorm aan het twijfelen over de aanschaf van een nieuwe KTM 990 Adventure. Ben bijna 49 jaar en rijd al sinds mijn 18e jaar motor. Honda XL500, Triumph Tiger 900-1996, Honda Varadero 2003, Africa Twin 1996, VStrom 1000 van 2008 en momenteel BMW R1200 GS Adventure van 2006. Ben gisteren wezen kijken bij Motorcity Apeldoorn bij de KTM dag en mijn hart begon gewoon sneller te kloppen bij het zien van die oranje 990 adventure. Ik was helaas te laat voor de rit met de groep maar heb er wel opgezeten. De BMW heb ik van november 2008 maar ik mis dat echte stoere uiterlijk en vooral het geluid van een echte V-Twin! Toen ik de Africa Twin inruilde voor een 2008 VStrom, temeer omdat ik voornamelijk lange reizen maak ( zie: www.opdemotor.nl ) met af en toe een uitstapje naar offroad, dacht ik een goede deal te hebben gemaakt. De DL1000 is me enorm tegengevallen. Stoer uiterlijk maar o zo onstabiel bij hogere snelheden. Ook met aangepaste vering en banden geen verbetering. Ik dacht met de BMW een echte reismaat te hebben gevonden en dat mijn zoektocht ten einde was....en dan sta je oog in oog met zo'n KTM 990 Adventure...wauw! De BMW heeft ook wel een stoer uiterlijk maar het lijkt allemaal zo "lief". Ook het rijden is te smeuig voor mijn gevoel. Ik hoop dat ik jullie mijn gevoel een beetje kan overbrengen. Misschien dat ik via deze mail een 990 adventure rijder vind waar ik naar toe rijd en we samen een rit kunnen maken en we even de machine's ruilen? het is maar een idee. Ik hoop op jullie objectieve en eerlijke adviezen en wie weet. Alvast heel erg bedankt.

Katamero ( KTM en Varadero )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
MrHornet

BerichtGeplaatst: Ma, 22 Jun. 2009, 0:25    Onderwerp: Reageer met quote

ik snap je volkomen, zo nu en dan rij ik ook op een BMW (1150 adventure of 1200) beide van vrienden

de BMW's zijn mooie fietsen maar ik mis altijd iets, het is allemaal lomper en minder rauw dan op mijn 950 adventure (de windbescherming is wel beter is mij mening)

het scheelt 20 a 30 kilo's tussen de BMW en de KTM maar voor het gevoel lijkt het wel 100 kilo, de KTM stuurt gewoon een stuk scherper en je gooit er makkelijker mee

Ik zou gewoon naar een dealer rijden waar een KTM 990 staat en vragen of je deze een dag mag testen (desnoods geef je ze er een kleine vergoeding voor)

wat betreft het offroad rijden, ik weet niet of je er ervaring mee hebt?

de KTM is natuurlijk wel een zware fiets waar je niet even als onervaren rijder hard een mulle zandweg mee invliegt

langzaam rijdend is een zandweg als beginner geen enkel probleem met de KTM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma, 22 Jun. 2009, 22:40    Onderwerp: Reageer met quote

hoi smiley

idd: Gewoon effe een proefrit regelen via een van de dealers, daar zijn ze voor!

Oja, en wel zorgen dat je de centen klaar hebt staan voor de proefrit, want anders heb je daarna zo lang stress van het wachten ......

katamero

BerichtGeplaatst: Do, 23 Jul. 2009, 19:03    Onderwerp: Dilemma Reageer met quote

Bedankt voor jullie reacties. Morgen staat een afspraak op het programma bij Dipi Moto in Baarle Nassau. Ik mag dan op de gewone Adventure als ook op de R een proefrit gaan maken. Ik hou jullie op de hoogte.....

John
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
katamero

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Jul. 2009, 20:58    Onderwerp: Dilemma = opgelost ! Reageer met quote

Vandaag proefgereden bij DIPI Moto in Baarle Nassau ( kwaliteitsdealer van het jaar ). Kwam met een BIG smile terug, wat loopt die Adventure fantastisch! Ik heb gereden op een oranje waar al een verhoogd scherm opzat en ik had nauwelijks meer last van wind dan op de BMWR1200 GS Adventure. Stuurt werkelijk fenomenaal goed, superremmen en waanzinnige looks. Voelde me gelijk een met de motor, alsof ik er al jaren op reed. Ik heb mijn BMW kunnen inruilen en heb uiteindelijk gekozen voor de witte uitvoering met de volgende opties: topcase 42 liter met backrest en innerbag, frame protection, verhoogde ruit, valbeugels, radiator bescherming, afsluitbare GPS houder + bracket voor Zumo 550, gel zadel in zwart-wit met oranje letters. Verder wil ik de eigenaar, Bas, bedanken voor zijn geduld en goede adviezen. Ook dank aan de leden van het LC8 forum die mij van tips hebben voorzien. Woensdag de 29e juli is het kenteken binnen en zaterdag de 1e augustus samen met mijn vriendin een mooie Alpenweek. Lijkt mij ideaal gebied om die Adventure in te rijden....

Groetjes, John
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Jul. 2009, 21:13    Onderwerp: Reageer met quote

tja.. 't blijft gevaarlijk he, proefrijden Smile Smile
katamero

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Jul. 2009, 21:26    Onderwerp: Reageer met quote

@Dr_Bean,

je had gelijk.....

nogmaals bedankt voor je tips,

met vriendelijke groet, John
Naar boven
TRX

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Jul. 2009, 21:45    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
tja.. 't blijft gevaarlijk he, proefrijden Smile Smile

Ik weet er alles van rolleyes4 grin
Kost veel te veel geld dat testrijden met KTM adv lipsrsealed2 .

BJ

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Jul. 2009, 22:21    Onderwerp: Reageer met quote

thumbsup
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
mr wheely

BerichtGeplaatst: Za, 25 Jul. 2009, 1:43    Onderwerp: Re: Dilemma = opgelost ! Reageer met quote

katamero schreef:
Vandaag proefgereden bij DIPI Moto in Baarle Nassau ( kwaliteitsdealer van het jaar ). Kwam met een BIG smile terug, wat loopt die Adventure fantastisch! Ik heb gereden op een oranje waar al een verhoogd scherm opzat en ik had nauwelijks meer last van wind dan op de BMWR1200 GS Adventure. Stuurt werkelijk fenomenaal goed, superremmen en waanzinnige looks. Voelde me gelijk een met de motor, alsof ik er al jaren op reed. Ik heb mijn BMW kunnen inruilen en heb uiteindelijk gekozen voor de witte uitvoering met de volgende opties: topcase 42 liter met backrest en innerbag, frame protection, verhoogde ruit, valbeugels, radiator bescherming, afsluitbare GPS houder + bracket voor Zumo 550, gel zadel in zwart-wit met oranje letters. Verder wil ik de eigenaar, Bas, bedanken voor zijn geduld en goede adviezen. Ook dank aan de leden van het LC8 forum die mij van tips hebben voorzien. Woensdag de 29e juli is het kenteken binnen en zaterdag de 1e augustus samen met mijn vriendin een mooie Alpenweek. Lijkt mij ideaal gebied om die Adventure in te rijden....

Groetjes, John

ik verheug me al op de foto's laugh thumbsup thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Koop en verkoop Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: