Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Remmie

|
Geplaatst: Za, 20 Jun. 2009, 21:20 Onderwerp: Olieleiding gescheurd |
|
|
Vandaag moest ik nog wat spullen halen voor mijn vakantie. Lekker binnendoor op weg naar kleve.
Plotseling merkte ik op dat mijn linker laars en broekspijp onder de olie zaten.
Gelijk aan de kant en kijken wat er aan de hand was. De hele linker kant van de motor onder de olie.
Eerst goed geďnspecteerd waar de olie vandaan kwam. Het leek wel of het onder de tank vandaan kwam.
Toch maar even starten om te zien waar het vandaan komt. Het spoot gelijk als een “pis” staaltje langs een slangenklem van het olie reservoir .
Had natuurlijk niet alles bij me van gereedschap omdat dat thuis mooi uitgestald ligt op de werkbank voor het inpakken van mijn vakantie.
D.m.v. eerst 1cm van de slang af te snijden en vervolgens 2 tyrerapes er om heen de leiding kunnen dichten en heel voorzichtig naar huis gereden.
Op onderstaande foto zie je mijn oplossing. In de picture in picture is een foto van de leiding genomen een jaar geleden. Je ziet als je goed kijk een soort horizontaal streepje naast de slangenklem. Dat was precies de scheur die in de leiding zat. Ook vond ik dat de slangenklem toch ook wat insnijdingen had gemaakt in de slang. Iemand dit vaker gezien.
Bij de plaatselijk automaterialenzaak gelijk een nieuw stuk slang en slangenklemmen gehaald. Heb ik weer een klusje.
Remmie
P.S. Toch met al 1,5 uur langs de weg gestaan. Geen motorrijder die stopt. Dacht dat het nog altijd een ongeschreven regel was .  _________________ Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience. |
|
Naar boven |
|
 |
f@zertje
|
Geplaatst: Za, 20 Jun. 2009, 22:45 Onderwerp: |
|
|
FF gekeken, nix te zien , er een keer aangetrokken ook nix.
Voor zo ver ik het kan zien, mijn skidplate zit er voor.
Beetje in de gaten houden.
En niet stoppen donderdag nog een band van een engelse BMW GS rijder mee staan repareren bij Venlo op de snelweg, moest 3 uur later op de boot zitten, heb er mijn spuitbus maar ingespoten  _________________ GS 1200LC rally 2018 |
|
Naar boven |
|
 |
|