Duccer
Geregistreerd op: 13-2-2009 Berichten: 170
|
Geplaatst: Wo, 17 Jun. 2009, 9:50 Onderwerp: dossier wendbaarheid in Motorrijder |
|
|
Ik was het artikel aant lezen over wendbaarheid in het Belgische magazine MR.... en ik moet zeggen dat er toch een aantal verrassende dingen uit kwamen,
bijvoorbeeld, wisten jullie dat een R1 een grotere draaicirkel heeft dan een Goldwing?
R1 : 5m77
ZX-6R : 5m76
Goldwing: 5m02
straf
en natuurlijk de kleinste draaicirkel van allemaal
KTM 990 SMT : 3m38
zo maar efkes 40% minder dan den R1!
in den overall test op basis van ne ghymkana (om ter snelst paaltjes parcours rijden)
1. Husqvarna SMR 510 = 40"49 = 10/10
2. Ducati Hypermotard S = 42"01 = 9/10
3. KTM Duke 690 = 42"38 = 7/10
4. KTM 990 SMT = 42"69 = 10/10
...
15. Yamaha T-Max = 47"25 = 9/10
...
17. R1 = 48"10 = 3/10
18. ZX-6R = 49"68 = 2/10
19. Goldwing = 55"23 = 6/10
Dus, voor bochtjes te gaan pikken kunde al beter uwe R1 wegdoen en ne Goldwing of nen T-Max kopen
Maar als ge den top bezie, den eerste moto die stuurt als een fiets, maar toch allround is, is dan toch de SMT _________________ KTM 990 Supermoto T |
|
burgerking
Geregistreerd op: 4-9-2005 Berichten: 420
|
Geplaatst: Wo, 17 Jun. 2009, 19:37 Onderwerp: |
|
|
Supersport fietsen hebben over het algemeen een relatief grote draaicirkel maar de bochtjes moeten wel heel kort zijn om daar echt last van te hebben. Kan me niet herinneren dat ik met m'n supersport fietsen ooit in de problemen ben gekomen vanwege dat, alleen je schuurtje in en uit is lastig |
|