lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

powerFRK voor KTM

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Duccer

BerichtGeplaatst: Do, 11 Jun. 2009, 18:04    Onderwerp: powerFRK voor KTM Reageer met quote

Ik las net dat powerFRK nu ook beschikbaar is voor 690/990 ktm's ...

Kent iemand van jullie dat ding? (bestaat al langer voor bmw), en heeft iemand een idee wat je mag verwachten van zoiets?

http://www.gpproducts.nl

(kijk bij producten)

mr wheely

BerichtGeplaatst: Do, 11 Jun. 2009, 23:54    Onderwerp: Re: powerFRK voor KTM Reageer met quote

Duccer schreef:

Kent iemand van jullie dat ding? (bestaat al langer voor bmw), en heeft iemand een idee wat je mag verwachten van zoiets?

(kijk bij producten)

soort van chiptuning lijkt me, heb ik in mijn auto ook
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Jun. 2009, 11:32    Onderwerp: Re: powerFRK voor KTM Reageer met quote

Duccer schreef:

(kijk bij producten)

Aardig product, maar wat doet het voor 270 euro?

Erg weinig info te vinden op hun website: Het lijkt een volledig vaste aanpassing van de injectiecurve, puur als correctie van de fabriekscurve, om de 'milieu'dip er uit te halen.

Dus niet zelf instelbaar, en dus ook niet geschikt om de effecten van een andere uitlaat, ander filter e.d. op maat aan te passen.

f@zertje

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Jun. 2009, 21:43    Onderwerp: Reageer met quote

Wordt volgens mij tussen de lucht temp sensor gehangen, loopt gewoon wat rijker doordat ecu denkt dat de lucht kouder is.
Oude truc, wel aangepast aan euro tijd perk.

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Jun. 2009, 21:55    Onderwerp: Reageer met quote

Als dat zo is.. dan is het een verdomd duur kastje: ik heb zelf ook de luchtsensor getrickt; 2 weerstandjes van 0,1 cent ...
mr wheely

BerichtGeplaatst: Za, 13 Jun. 2009, 3:09    Onderwerp: Reageer met quote

f@zertje schreef:
Wordt volgens mij tussen de lucht temp sensor gehangen, loopt gewoon wat rijker doordat ecu denkt dat de lucht kouder is.
Oude truc, wel aangepast aan euro tijd perk.

onderandere, maar dit is gelijk aan chiptuning volgens mijn dealer
ze gebruiken het in de cross machine's ook zegt hij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
f@zertje

BerichtGeplaatst: Za, 13 Jun. 2009, 10:53    Onderwerp: Reageer met quote

Chiptuning is heel wat anders, daar worden de waardes van onsteking en inspuiting aangepast.
Een lucht of een koelvloeistofsensor waarde veranderen is gewoon het motormanagment voor de gek houden zodat deze meer inspuit, beide zijn correctie waardes op inspuit en onstekings waardes.
Bij een 1600 cc 20 klepper die te arm liep hadden we op de vermogenstestbank( rechtstreeks op de krukas) 10Nm meer aan koppel bij 7000 tpm, alleen door het mensel rijker te maken met een weerstand van 2K er over heen te zetten( komt overeen met - 10 graden).
Kortom leuk die paar stekkers, maar wel dure stekkers. lipsrsealed
Zelfde als de dat ding van Sommers met de versnellingen, 2 draadje afdoppen deed het ook goed.
Maar het werkt allemaal wel grin en daar gaat hem om.

PS: klik maar eens op de documentatie van de 990, dan zie je dat ze hem tussen de luchttemp hangen. smug

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo, 14 Jun. 2009, 10:54    Onderwerp: Reageer met quote

euhm: link geeft: 404 file not found

Maar euhm: Nadeel van dergelijke voor de gek houdt dingen is ook dat de regeling van de injectie het zelf weer gaat terug corrigeren, bijv via de labdasensor waarde. Bij zel flerende systemen (zoals de meeste auto's hebben) is het nog erger...

voor mij is de TuneBoy nog de beste optie tot nu toe (geen ervaring mee hoor): maar dit is gewoon een chiptune stekker: Die blijft dus ook nergen tussen hangen, je past gewoon de waarden in het systeem aan.

f@zertje

BerichtGeplaatst: Zo, 14 Jun. 2009, 12:54    Onderwerp: Reageer met quote

idd, heel die site ligt eruit grin3

De moderne lerende systemen passen de waardes iid aan en geven dit zelfs op bij een uitlezing door de dealer, als zijnde een waarde dat er wat aande hand is, kan natuurlijk of bv een lekke injector zijn waardoor ie te rijk loopt.

Bij normaal rijden zal ie rond de lambda 1 regelen ondanks de verkeerde luchttemp, echter bij acceleren wordt de lambda regeling tijdelijk uitgeschakeld en draaid hij dus alleen op inlaatdruk, tps en toerental, omdat de luchttemp (en ook koelvloeistoftemp) een correctie waarde is op die map loopt ie tijdelijk wat rijker, en dat voel je !

gewoon compleet motec motor managment erop grin3
1600 euro en dan nog mappen, voor 2000 euri ben je man/vrouw
En dan je heb je geen powercommander maar een volledig ander motor managment systeem afgesteld op jouw motor.
Tuneboy is ook gewoon een soort Motec grin ontwikkeld door Gems

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo, 14 Jun. 2009, 13:19    Onderwerp: Reageer met quote

waarom zou je er een nieuw injectiecomputer op willen zetten (werkt ie wel op dit systeem?) terwijl je de waarden van de standaard computer gewoon kan wijzigen???

Tuneboy is dus geen injetiecomputer, maar meer een can-bus connector: Je plug hem er aan en je kan de waarden in het motormanagement van de lc8 zelf wijzigen. Complete nieuwe tabel etc upoaden.

Zonder test-bank en veel kennis heb je er natuurliujk niet veel aan. Je kunt wel het hele bereik 10% meer geven ofzo.. maar das niet echt slim.(hij zuipt al zat)

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: