lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Lekke band

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
geerty

BerichtGeplaatst: Za, 6 Jun. 2009, 12:06    Onderwerp: Lekke band Reageer met quote

Als niet - techneut stars heb ik een vraagje. Ik ga binnenkort met mijn nieuwe Adv. op reis. Stel dat ik een lekke band krijg hoe kan ik dit euvel gemakkelijk zelf oplossen (banden zijn de originele Scorpions MET binnenband) ? Wiel losmaken e.d. lijkt mij geen goeie oplossing om de reden welke ik hierboven reeds aanhaalde ... Alvast bedankt voor de hulp !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vrom

BerichtGeplaatst: Za, 6 Jun. 2009, 12:37    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een spuitbus bij...

www.VROM-rijopleidingen.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Aleph

BerichtGeplaatst: Za, 6 Jun. 2009, 16:15    Onderwerp: Reageer met quote

ik ook...
Johan

BerichtGeplaatst: Za, 6 Jun. 2009, 16:25    Onderwerp: Reageer met quote

Vrom schreef:
Ik heb een spuitbus bij...

Op zich is dit best een goed idee denk ik, alleen is mijn ervaring met zo'n spuitbus dat je de band dan nog niet genoeg op spanning hebt.
Dus moet je hem verder oppompen met een paar CO2 patronen of een handpompje.

groet Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Guus

BerichtGeplaatst: Za, 6 Jun. 2009, 20:59    Onderwerp: Reageer met quote

Heb toevallig vandaag lek gereden! En niets bij me behalve mijn telefoon en boordgereedschap... Stak een schroef tussen twee noppen uit mijn achterband.

Was gelukkig niet te ver van huis. Een vriend gebeld en alvast mijn wiel eruit gehaald. Naar Wim (Boksmotyre) gegaan en een nieuwe binnenband erin.

Gelijk zo'n spuitbusje gekocht (€17,50). Hij verkoopt kleine busjes speciaal voor de motor. Hij gaf aan dat de bussen voor een auto goedkoper zijn (rond €10,-) en meer inzit, maar die berg je niet zo makkelijk op. Deze past in je handschoenvakje. Heb er een doekje omheen gedaan tegen het rammelen.

Volgens Wim kom je hier goed mee thuis (hij heeft er een keer een week mee door kunnen rijden in het buitenland).

Als je weet waar het lek zit/heeft gezeten, dan is het beste om dat punt beneden te houden bij het gebruiken van zo'n spuitbus. Doe dat ook als je je motor 's avond wegzet, en nog meerdere dagen met die band verder moet. Eventueel kan je bijpompen zoals Johan aangeeft.

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: