Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
dirk pauwels
|
Geplaatst: Wo, 20 Mei. 2009, 12:40 Onderwerp: Uitlaten SMT |
|
|
Iemand al andere uitlaten op een SMT ondertussen? Ik had al weken geleden info aan LeoVince gevraagd (belgische invoerder) geen reactie...Ook biker's zone in denderhoutem ging info vragen of model 7546a (dacht ik) op de 990 SMT past, geen reaktie.....
De Akra's zijn te duur, wings hebben geen EC keur stempel, Fuel hebben geen uitlaten specifiek voor de SMT. Ze kunnen wel beweren dat ze passen, als het uiteindelijk niet zo is moet ik ze wel terugsturen en hopen dat ik mijn geld terugkrijg.....
ik vraag nog even na bij Dam
_________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
Rhino
|
Geplaatst: Wo, 20 Mei. 2009, 13:13 Onderwerp: |
|
|
MIVV Suono is ook een optie (zie www.mivv.it).
Bij mij komt er Akrapovic op; alleen nog even (...) de financiële planning doornemen.... Vooral omdat ik vandaag rek en koffers van SW-Motech heb besteld en da's ook niet gratis.
Belangrijkste voordelen van Akra zijn duidelijk: origineel accessoire, bewezen goed, EC-keur, beter lopende motor, een paar PK's er bij en het ziet er nog goed uit ook. Het nadeel is de prijs...., maar wat mij betreft maken de voordelen dat goed.
_________________ SMT |
|
Naar boven |
|
 |
Duccer

|
Geplaatst: Wo, 20 Mei. 2009, 16:17 Onderwerp: |
|
|
Ik heb maandag mail gehad van de Belgische invoerder van Leovince:
Leovince schreef: | Sorry maar deze zijn nog niet leverbaar.
|
Dam had ik ook gecontacteerd, hun antwoord:
Dam schreef: | Wij maken alles op maat dus alles kan ,natuurlijk door het feit dat wij alles op maat maken is het natuurlijk onmogelijk om een e-keur te krijgen maar er wordt altijd db-killers bijgeleverd.
|
en de info van Wings:
Wings schreef: | thank you for your interest in our products. Pictures and detailed description can be seen on www.wings.si
Here are the prices for KTM 950/990 SM / SM R / SM T / Super Enduro R:
- oval or NOS* Titanium mufflers (pair) without carbon end caps____498.-EUR
- oval or NOS* Titanium mufflers (pair) with carbon end caps_______548.-EUR
- postage (additional)_________________________________________21.-EUR (it takes 4-8 days)
Clamps, bolts and gaskets needed for the mounting are included.
You will also get two different sets of dB-killers (in the price included) for the sound tuning:
-small (slightly louder than original)
-large (louder).
They can easily be removed for sport riding.
We also produce the blanking plates for removing the SAS. They are made of aluminium. 1 set costs 15.-EUR.
How to purchase WINGS products?
WINGS silencers can be ordered directly from us (producer). That's the guaranty for the lowest prices.
There are two paying options:
-PayPal
-Bank transfer
If you prefer PayPal just reply to this E-mail and tell us that you have chosen PayPal, exactly which mufflers do you want and which KTM bike do you have. Than wait until PayPal will send you a form to fill in and make the payment. Mufflers will be sent to you within a few days after receiving the payment confirmation.
Paypal is safe and easy way to make an online payment using your credit/debit card even if you are not a PayPal member (learn more https://www.paypal.com/ ).
If you prefer bank transfer just reply to this E-mail and tell us that you have chosen bank transfer, exactly which mufflers do you want and which KTM bike do you have. We will send you the bank account details for the payment. Mufflers will be sent to you within a few days after receiving the payment.
I will gladly answer any additional questions you may have so please don't hesitate to ask.
Best regards,
Gorazd Marovic
WINGS silencers
|
Ik denk trouwens dat ik ga wachten op Leovince.... fatsoenlijkde dempers met e-keur aan een fractie van de prijs van akra's...
_________________ KTM 990 Supermoto T |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Wo, 20 Mei. 2009, 17:02 Onderwerp: |
|
|
jongens, overleg/informeer wel ff van te voren bij je dealer,
officieel GEEN garantie meer op je motor als je er andere vervangingsdempers op zet dan Akra.
Akra is nl de originele sportuitlaat voor de LC8.
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
|
Geplaatst: Wo, 20 Mei. 2009, 17:24 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | jongens, overleg/informeer wel ff van te voren bij je dealer,
officieel GEEN garantie meer op je motor als je er andere vervangingsdempers op zet dan Akra.
Akra is nl de originele sportuitlaat voor de LC8. |
Moeten ze die akra's dringend zo'n 800 euro goedkoper maken, 1600 euro is wat veel voor mij. Met 800 euro voor een stel titanium uitlaten zou ik nog kunnen leven....
Ik zou ook voor de Leovinces gaan, (weliswaar alu's), uitlaten zonder keuringsmerk zou ik niet kopen, heb je bij controles in buitenland veel te veel last mee.
Van die garantie klopt, maar dan liggen ze wel heel dwars, 50% van alle moto's ter wereld rijdt rond met vervangingsdempers....denk dat het meer een financiele kwestie is, hun uitlaten (kassa-kassa) of niets
De mivv's heb ik ook bekeken maar zijn voor titanium ook nog redelijk duur, +/- 1100 euro dacht ik.
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Wo, 20 Mei. 2009, 17:29 Onderwerp: |
|
|
Of.. als je een garantiegevalletje hebt, even voor alle zekerheid de originele pijpen terug schroeven
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Do, 21 Mei. 2009, 2:38 Onderwerp: |
|
|
dirk pauwels schreef: | Daan schreef: | jongens, overleg/informeer wel ff van te voren bij je dealer,
Akra is nl de originele sportuitlaat voor de LC8. |
Moeten ze die akra's dringend zo'n 800 euro goedkoper maken, 1600 euro is wat veel voor mij. Met 800 euro voor een stel titanium uitlaten zou ik nog kunnen leven....
Ik zou ook voor de Leovinces gaan, (weliswaar alu's), uitlaten zonder keuringsmerk zou ik niet kopen, heb je bij controles in buitenland veel te veel last mee.
Van die garantie klopt, maar dan liggen ze wel heel dwars, 50% van alle moto's ter wereld rijdt rond met vervangingsdempers....denk dat het meer een financiele kwestie is, hun uitlaten (kassa-kassa) of niets
De mivv's heb ik ook bekeken maar zijn voor titanium ook nog redelijk duur, +/- 1100 euro dacht ik. |
mivv prijzen zijn hier te zien http://www.avanandel.nl/images/stories/algemeen/prijslijst-mivv-uitlaten-2008.xls
die van 1100 euri staan er niet bij, maar zoals ik al vaker gepost heb zijn de mivv een heel goed alternatief tov de akra's
615 euro voor carbon en 645 euro voor titanium dempers
ik zal er een foto bij doen van de carbon versie met keurmerk
voor de sound tjek ff youtube
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
44.05 KB |
Weergegeven: |
16387 keer |

|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
49.09 KB |
Weergegeven: |
16387 keer |

|
|
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Do, 21 Mei. 2009, 10:35 Onderwerp: |
|
|
Hebben ze er ook voor de adventure? Ik zie ze niet staan in de lijst...
_________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Vr, 22 Mei. 2009, 3:18 Onderwerp: |
|
|
Master of Disaster schreef: | Hebben ze er ook voor de adventure? Ik zie ze niet staan in de lijst... |
adventure- supermoto- superenduro- SMT- zijn allemaal hetzelfde
|
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
|
Geplaatst: Zo, 24 Mei. 2009, 22:28 Onderwerp: |
|
|
Zal wel aan mij liggen maar ik zie geen prijs in de MIVV lijst voor KTM 990? Ik had prijs gevraagd bij Biker's zone. Ben je zeker dat die prijs van 615 euro voor de carbon voor een set is of per demper?
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
|
Geplaatst: Vr, 29 Mei. 2009, 13:14 Onderwerp: |
|
|
Ondertussen ook nog wat antwoorden op mailtjes gehad:
Dam heeft idd geen E keurmerk, valt dus helaas af, ik zit nogal vaak in duitsland,
Leovince 7546A voor SM past wel op de R versie maar niet op de T versie volgens de invoerder, valt dus ook af
MIVV heb ik gevonden in UK voor 765 euro incl BTW maar zonder verzending. Het is een "bolt on" en geen "slip on" dus die zou kunnen passen.
http://www.motorcycle-exhausts.co.uk/product_info.php?manufacturers_id=272&products_id=2545
Ik blijf het veel geld vinden, zal dus nog wat moeten wachten.... Als een LeoVince van 445 euro had gepast had ik die gekocht. Dus ngo een hele zomer met een kernreactor onder mijn gat verder rijden....
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Vr, 29 Mei. 2009, 14:00 Onderwerp: |
|
|
dirk pauwels schreef: | Dus ngo een hele zomer met een kernreactor onder mijn gat verder rijden.... |
Of de catalisators er uit boren, dat is al meer succesvol gedaan, staat ook ergens op dit forum, en dan ben je echt van die hitte af, blijf je echter wel met het onnodige te hoge gewicht zitten.
mijn ori uitlaten heb ik destijds laten ombouwen van reflectie naar absorbtie, door www.evamotors.nl (die zulk soort werk niet meer doet).
kostte me 250 euro, ik was van die hitte af en en er is een kilo of 4 oud ijzer uit de dempers gehaald.
later toch maar akra's gekocht, en de omgebouwde originele zitten nu nog (achterstevoren) op een DR-Big
En nu (weer) KTM 950/S adv
Laatst aangepast door Daan op Vr, 29 Mei. 2009, 14:14, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Vr, 29 Mei. 2009, 14:11 Onderwerp: |
|
|
Ik heb rond Kerst BOS uitlaten gekocht voor mijn Katie. Met de 20% korting bij Polo toen nog 420 betaald.
En ze zijn veel lichter, en ze blijven koel, en ze maken veel mooier geluid (mooier dan Akra's vind ik) en ze zijn bolt-on.
En ook mooi rond...
_________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
|