Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 15 Mei. 2009, 10:33 Onderwerp: |
|
|
FredW schreef: |
Ik wou trouwens de 2 jaar extra garantie bijkopen bij mijn volgende onderhoud. Ben je dan nog altijd verplciht om onderhoud bij erkende dealers te doen? |
Ja. Het gaat er namelijk om dat er geen problemen ontstaan door slecht onderhoud of slecht sleutelwerk. Niet dat anderen dat fout doen, maar gewoon om zeker te zijn dat het dan 100% bij ktm ligt. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
|
Geplaatst: Vr, 15 Mei. 2009, 13:36 Onderwerp: |
|
|
FredW schreef: | dirk pauwels schreef: |
Banden bij bandencentrale kopen, veel goedkoper en hebben die maten wel op stock |
Mijn lokale bandenboer was 10euro goedkoper, maar dan zonder plaatsing.
Was iets van een 130euro dacht ik, voor de standaard pirelli, inclusief plaatsing. |
Voor 10 euro ga ik ook niet rondshoppen, maar meestal zit er wel wat meer verschil op tussen de dealer en de bandenboer. _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 15 Mei. 2009, 14:06 Onderwerp: |
|
|
als referentieprijs:
MT90AT in V uitvoering: ongeveer 100 euro bij de internetbandenhandels.
Daar komt dan iets van 10 euro verzendkosten bij, en is natuurlijk exclusief motage etc. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Vr, 15 Mei. 2009, 14:23 Onderwerp: |
|
|
Ik vraag niet eens van te voren aan m'n dealer wat iets kost,
laatst een grote beurt met band en kettingset, dan ga ik echt niet vragen wat wat kost, ze weten dat ik er goed spul op wil, en als ik een goed gevoel heb bij het totaalbedrag, dan zien ze mij daar wel weer terug.
zo merk ik wel in de loop der jaren dat je bij het trouw blijven van je dealer steeds meer voor elkaar krijgt.. (ja ook korting ).
maar die korting vind ik niet eens het belangrijkste, alhoewel het wel een lekker gevoel geeft  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Rhino
|
Geplaatst: Vr, 15 Mei. 2009, 14:43 Onderwerp: |
|
|
Helemaal mee eens!
Onderhoud aan m'n brommers moet goed en tegen een eerlijke prijs gebeuren. En kwaliteit en vakmanschap kosten geld....
Als ik het gevoel heb dat ik (veel) te veel betaal voor de geboden diensten en producten, dan is de dealer een goede klant kwijt. Voorgoed.
En: als je 'wat langer' bij een dealer komt, dan wordt je ook wel 'ns gematst. Zo van: "Ach, kom morgen maar even langs, dan kijken we er wel even naar...". _________________ SMT |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Vr, 15 Mei. 2009, 18:50 Onderwerp: |
|
|
 _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Echwel

|
Geplaatst: Ma, 18 Mei. 2009, 11:02 Onderwerp: |
|
|
Eindelijk, na een lange reis een thuis gevonden voor mijn KTM.
http://www.dipimoto.nl/
Goeie service en vakmanschap.
Niet voor niets Kwaliteitsdealer van het jaar, en daar heb ik een uur rijden voor over!!
Voor mij geen Safe, Motorcycle Company of Motor2000 meer... _________________ Once Young and Wise, now I ‘m Old and Stupid.(Echwel). |
|
Naar boven |
|
 |
deon

|
Geplaatst: Ma, 18 Mei. 2009, 12:32 Onderwerp: |
|
|
ik vind het spijtig dat ik over vele motorzaken ook niet super enthousiast kan zijn wat betreft het onderhoud.. en negatieve ervaringen blijven natuurlijk langer hangen dan de positieve.
ik rijd dan ook liever enkele kilometers verder om degelijk geholpen te worden.
heb ik het goed dat in de ranking voor België de ervaringen met Motocare niet slecht zijn? komende vanuit Leuven vind ik dat nog een aanvaardbare afstand. |
|
Naar boven |
|
 |
Booom
|
Geplaatst: Di, 19 Mei. 2009, 22:27 Onderwerp: |
|
|
Doe onderhoud zelf. En waarom
Zoals je leest niet alle bedrijven goed werk leveren.
Elke geslaagde reparatie geeft weer een tevrede grijns
Goedkoper.
Ben nu nieuw bal hoofd lager aan het monteren.
Ongetwijfeld zijn er nog veel meer mensen die zelf de boel onderhouden. _________________ Grt Marc
lc8 adventure 2004 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 19 Mei. 2009, 23:05 Onderwerp: |
|
|
Balhoofdlagers vervangen: Zie div andere topics. Centrale moer (=bout) aantrekken met 20 a 25 nm. Dan lijkt die een beetje zwaar te lopen, maar dat zet zich wel, en merk je niks van; en boven alles blijven je lagers dan heel. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
|
Geplaatst: Wo, 20 Mei. 2009, 12:31 Onderwerp: |
|
|
Booom schreef: | Doe onderhoud zelf. En waarom
Zoals je leest niet alle bedrijven goed werk leveren.
Elke geslaagde reparatie geeft weer een tevrede grijns
Goedkoper.
Ben nu nieuw bal hoofd lager aan het monteren.
Ongetwijfeld zijn er nog veel meer mensen die zelf de boel onderhouden. |
Wie nog garantie heeft is bijna verplicht om de moto binnen te doen bij de dealer, anders in geval van mechanische problemen kun je fluiten naar je garantie.
Ik deed bij de meeste van mijn moto's het onderhoud zelf en zou het op de KT ook graag zelf doen, maar met alle electronica lijkt me dat niet zo vanzelfsprekend. Oliewissel en kleppenstellen zou nog lukken, maar fouten resetten zonder diagnose software?
Op een 2004 model is dat nog geen probleem natuurlijk. _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
Booom
|
Geplaatst: Do, 21 Mei. 2009, 20:58 Onderwerp: |
|
|
Right. Zit er nog garantie op me moto zou ik ook naar de dealer gaan.
Koop doorgaans bewust een oudere moto waar geen fabrieks garantie meer op zit. _________________ Grt Marc
lc8 adventure 2004 |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Vr, 22 Mei. 2009, 10:32 Onderwerp: |
|
|
Zelf onderhouden: graag!
Maar het materiaal heb ik helaas niet. D'as natuurlijk niet zo'n groot probleem, maar wie gaat mij, een "sleutelnoob" de kneepjes van het vak leren? _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
FOGGY
|
Geplaatst: Di, 2 Jun. 2009, 16:08 Onderwerp: |
|
|
zojuist de adv 990 binnengedaan bij Desmet in waregem voor onderhoud 15k,ik zal volgende week verslag uitbrengen over kostprijs en wat er allemaal gedaan is.
Er stond een adv 950 op de werkbrug die gedemoteerd was voor een grote beurt en dan zie je pas wat er allemaal moet gedemonteerd worden voor de kleppen te regelen. pffff,liever zij dan ik.
Iemand ervaring bij de Desmet in Waregem? mail je bevindingen (positief of negatief)dan maar in een pb.
Had hem bij dealer in Oost-vl binnengedaan maar die heeft niet gedaan wat ik gevraagd had, dus die ziet me niet meer terug. |
|
Naar boven |
|
 |
Vrom
Geregistreerd op: 25-11-2008 Berichten: 188 Woonplaats: Schellebelle - B -
|
Geplaatst: Di, 2 Jun. 2009, 19:00 Onderwerp: |
|
|
Master of Disaster schreef: | Zelf onderhouden: graag!
Maar het materiaal heb ik helaas niet. D'as natuurlijk niet zo'n groot probleem, maar wie gaat mij, een "sleutelnoob" de kneepjes van het vak leren? |
Met zo'n nickname niemand  _________________ Verantwoord jezelf nooit, uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit.
www.VROM-rijopleidingen.be |
|
Naar boven |
|
 |
|