Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Vrom
Geregistreerd op: 25-11-2008 Berichten: 188 Woonplaats: Schellebelle - B -
|
Geplaatst: Wo, 13 Mei. 2009, 21:24 Onderwerp: Beveiliging |
|
|
Volgende week neem ik met enkele vrienden de boot naar Schotland en op reis komt natuurlijk altijd het moment dat je 'm min of meer onbewaakt moet achterlaten.
Ik heb nog een goed beugelslot liggen dat ik op mijn vorige motoren gebruikte maar nu dacht ik er ineens aan dat de beveiliging maar zo sterk is dan de zwakste schakel en dat dus de spaken waar die beugel doorheen zit relatief gemakkelijk door te knippen zijn.
Dus, beugel, ketting of schijfremslot ??? _________________ Verantwoord jezelf nooit, uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit.
www.VROM-rijopleidingen.be |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 14 Mei. 2009, 14:13 Onderwerp: |
|
|
grote ketting, (evt met klein beugelslot) door het frame, aan een paal.
Maar serieus: Als je motor voor diefstal verzekerd is, kan je beter kijken naar de eis van de verzekering: Het slot kan nog zo mooi en goed zijn, maar als het niet voldoet aan de verzekeringseis krijg je niks.
Verder: ook voor een GOED slot heeft een beetje dief blijkbaar maar 3 minuten nodig.... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
FredW
|
Geplaatst: Do, 14 Mei. 2009, 14:35 Onderwerp: |
|
|
In België zullen er niet veel een verzekering tegen diefstal hebben vrees ik  |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Do, 14 Mei. 2009, 15:50 Onderwerp: |
|
|
FredW schreef: | In België zullen er niet veel een verzekering tegen diefstal hebben vrees ik  |
Inderdaad: ik moet voor mijn toekomstige nieuwe adventure zomaar eventjes 300 euro opleggen in vergelijking met mijn huidige motor die momenteel verzekerd is tegen diefstal. Ik overweeg serieus om enkel nog B.A. te nemen. Is natuurlijk wel een risico, vandaar de twijfel. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
gijssie2

|
Geplaatst: Do, 14 Mei. 2009, 20:59 Onderwerp: |
|
|
Naar Schotland een slot mee??? Dat hoeft niet,daar wonen eerlijke mensen!! Ik doe altijd een lang kettingslot(ART4 100€ ABUS) door mijn achterwiel en kofferrek en dan om een paal,dat werkt tot nog toe goed.In Schotland kun je je motor bijna overal zonder zorgen gewoon neerzetten weet ik uit eigen ervaring.Waar ga je heen? |
|
Naar boven |
|
 |
Vrom
|
Geplaatst: Vr, 15 Mei. 2009, 7:16 Onderwerp: |
|
|
gijssie2 schreef: | Naar Schotland een slot mee??? Dat hoeft niet,daar wonen eerlijke mensen!! Ik doe altijd een lang kettingslot(ART4 100€ ABUS) door mijn achterwiel en kofferrek en dan om een paal,dat werkt tot nog toe goed.In Schotland kun je je motor bijna overal zonder zorgen gewoon neerzetten weet ik uit eigen ervaring.Waar ga je heen? |
Thx
Woensdag nemen we de nagelnieuwe boot die ons van Zeebrugge naar Rosyth brengt en dan steken we zo snel mogelijk door naar de Highlands. Ik mag maar een week alleen weg van mijn madam dus moet ik ze laten tellen hé  _________________ Verantwoord jezelf nooit, uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit.
|
Naar boven |
|
 |
gijssie2

|
Geplaatst: Zo, 17 Mei. 2009, 12:09 Onderwerp: |
|
|
Mooi hoor,dat klinkt goed!! Ik neem zelf regelmatig de boot vanuit Ijmuiden,das hier om de hoek.Dan zit je al meteen een stuk noordelijker.Wel mooi om Engeland door te steken,das wel een serieuze rit,maar wel gaaf natuurlijk Ik wens je heel veel plezier en veilige kilometers.Als je interesse hebt heb ik misschien nog wel een mooie rit voor je in de Highlands.Ik rijd regelmatig in Schotland dus ik weet nog wel wat mooi plekjes voor je.
Mvg Gijs. |
|
Naar boven |
|
 |
Vrom
|
Geplaatst: Zo, 17 Mei. 2009, 18:25 Onderwerp: |
|
|
gijssie2 schreef: | Mooi hoor,dat klinkt goed!! Ik neem zelf regelmatig de boot vanuit Ijmuiden,das hier om de hoek.Dan zit je al meteen een stuk noordelijker.Wel mooi om Engeland door te steken,das wel een serieuze rit,maar wel gaaf natuurlijk Ik wens je heel veel plezier en veilige kilometers.Als je interesse hebt heb ik misschien nog wel een mooie rit voor je in de Highlands.Ik rijd regelmatig in Schotland dus ik weet nog wel wat mooi plekjes voor je.
Mvg Gijs. |
Rosyth ligt in het Noorden hoor, en waarschijnlijk komen daar ook de schepen uit Ijmuiden aan  _________________ Verantwoord jezelf nooit, uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit.
|
Naar boven |
|
 |
Rhino
|
Geplaatst: Zo, 17 Mei. 2009, 19:51 Onderwerp: |
|
|
Vanaf IJmuiden gaat de boot naar Newcastle (tenminste: de boot waarmee ik vaar). Rosyth ligt vlak bij Edinburgh (toch) en da's nog een stukje noordelijker dan Newcastle.
Bij de weg: ik ben wel geinteresseerd in die Highlands route! _________________ SMT |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Zo, 17 Mei. 2009, 20:46 Onderwerp: |
|
|
Om terug on-topic te gaan: wat is volgens jullie de beproefde beveiligingsmethode? Ik overweeg namelijk mijn diefstalverzekering af te zeggen wegens heel erg duur... _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
|