lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Beveiliging

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Vrom

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Mei. 2009, 21:24    Onderwerp: Beveiliging Reageer met quote

Volgende week neem ik met enkele vrienden de boot naar Schotland en op reis komt natuurlijk altijd het moment dat je 'm min of meer onbewaakt moet achterlaten.

Ik heb nog een goed beugelslot liggen dat ik op mijn vorige motoren gebruikte maar nu dacht ik er ineens aan dat de beveiliging maar zo sterk is dan de zwakste schakel en dat dus de spaken waar die beugel doorheen zit relatief gemakkelijk door te knippen zijn.

Dus, beugel, ketting of schijfremslot ???

www.VROM-rijopleidingen.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do, 14 Mei. 2009, 14:13    Onderwerp: Reageer met quote

grote ketting, (evt met klein beugelslot) door het frame, aan een paal.

Maar serieus: Als je motor voor diefstal verzekerd is, kan je beter kijken naar de eis van de verzekering: Het slot kan nog zo mooi en goed zijn, maar als het niet voldoet aan de verzekeringseis krijg je niks.

Verder: ook voor een GOED slot heeft een beetje dief blijkbaar maar 3 minuten nodig....

FredW

BerichtGeplaatst: Do, 14 Mei. 2009, 14:35    Onderwerp: Reageer met quote

In België zullen er niet veel een verzekering tegen diefstal hebben vrees ik sad
Naar boven
Master of Disaster

BerichtGeplaatst: Do, 14 Mei. 2009, 15:50    Onderwerp: Reageer met quote

FredW schreef:
In België zullen er niet veel een verzekering tegen diefstal hebben vrees ik sad

Inderdaad: ik moet voor mijn toekomstige nieuwe adventure zomaar eventjes 300 euro opleggen in vergelijking met mijn huidige motor die momenteel verzekerd is tegen diefstal. Ik overweeg serieus om enkel nog B.A. te nemen. Is natuurlijk wel een risico, vandaar de twijfel.

gijssie2

BerichtGeplaatst: Do, 14 Mei. 2009, 20:59    Onderwerp: Reageer met quote

Naar Schotland een slot mee??? Dat hoeft niet,daar wonen eerlijke mensen!! Ik doe altijd een lang kettingslot(ART4 100€ ABUS) door mijn achterwiel en kofferrek en dan om een paal,dat werkt tot nog toe goed.In Schotland kun je je motor bijna overal zonder zorgen gewoon neerzetten weet ik uit eigen ervaring.Waar ga je heen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vrom

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Mei. 2009, 7:16    Onderwerp: Reageer met quote

gijssie2 schreef:
Naar Schotland een slot mee??? Dat hoeft niet,daar wonen eerlijke mensen!! Ik doe altijd een lang kettingslot(ART4 100€ ABUS) door mijn achterwiel en kofferrek en dan om een paal,dat werkt tot nog toe goed.In Schotland kun je je motor bijna overal zonder zorgen gewoon neerzetten weet ik uit eigen ervaring.Waar ga je heen?

Thx

Woensdag nemen we de nagelnieuwe boot die ons van Zeebrugge naar Rosyth brengt en dan steken we zo snel mogelijk door naar de Highlands. Ik mag maar een week alleen weg van mijn madam dus moet ik ze laten tellen hé grin grin

Naar boven
gijssie2

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Mei. 2009, 12:09    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi hoor,dat klinkt goed!! Ik neem zelf regelmatig de boot vanuit Ijmuiden,das hier om de hoek.Dan zit je al meteen een stuk noordelijker.Wel mooi om Engeland door te steken,das wel een serieuze rit,maar wel gaaf natuurlijk evilgrin Ik wens je heel veel plezier en veilige kilometers.Als je interesse hebt heb ik misschien nog wel een mooie rit voor je in de Highlands.Ik rijd regelmatig in Schotland dus ik weet nog wel wat mooi plekjes voor je.
Mvg Gijs.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vrom

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Mei. 2009, 18:25    Onderwerp: Reageer met quote

gijssie2 schreef:
Mooi hoor,dat klinkt goed!! Ik neem zelf regelmatig de boot vanuit Ijmuiden,das hier om de hoek.Dan zit je al meteen een stuk noordelijker.Wel mooi om Engeland door te steken,das wel een serieuze rit,maar wel gaaf natuurlijk evilgrin Ik wens je heel veel plezier en veilige kilometers.Als je interesse hebt heb ik misschien nog wel een mooie rit voor je in de Highlands.Ik rijd regelmatig in Schotland dus ik weet nog wel wat mooi plekjes voor je.
Mvg Gijs.

Rosyth ligt in het Noorden hoor, en waarschijnlijk komen daar ook de schepen uit Ijmuiden aan smiley

Naar boven
Rhino

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Mei. 2009, 19:51    Onderwerp: Reageer met quote

Vanaf IJmuiden gaat de boot naar Newcastle (tenminste: de boot waarmee ik vaar). Rosyth ligt vlak bij Edinburgh (toch) en da's nog een stukje noordelijker dan Newcastle.
Bij de weg: ik ben wel geinteresseerd in die Highlands route!

Master of Disaster

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Mei. 2009, 20:46    Onderwerp: Reageer met quote

Om terug on-topic te gaan: wat is volgens jullie de beproefde beveiligingsmethode? Ik overweeg namelijk mijn diefstalverzekering af te zeggen wegens heel erg duur...
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: