lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Tripy GPS
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Master of Disaster

BerichtGeplaatst: Di, 12 Mei. 2009, 17:29    Onderwerp: Reageer met quote

Ben ik nu zo verkeerd of kan dat ding niets dat mijn gps (garmin gpsmap 60c) niet kan?
Ok, het geeft bolletje-pijltje roadbooks, maar als je nu gewoon met de gpsmap van waypoint naar waypoint rijdt op kompas heb je toch hetzelfde?

deon

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Mei. 2009, 13:16    Onderwerp: Reageer met quote

volgens mij kan dat, technisch gesproken, met Garmin ook.
ik gebruik een eTrex Vista C voor mijn tochten in Engeland, ik plan op de staffkaarten van Ordnance Survey (digitaal) en laad dan de waypoints in de Garmin. dat is voor trekkings super

De Tripy is specifiek gemaakt voor de motor en heeft (buiten de software specificaties) alle hardware op maat van motorrijders. Zo kan je tijdens het rijden makkelijk additionele info op het scherm toveren (resterende km's, resterende tijd, gemm snelheid, ETA, hoogteverschillen, afstand tot volgende waypoint...)

Nogmaals, als het roadbook goed gemaakt is vallen de voordelen extra op. zo waren er afgelopen weken waypoints (bv aan splitsingen van pistes) waar er links een gebouwtje stond, rechts een gevaarlijke afgrond was en recht voor je de mogelijheid om na 3 km te gaan tanken. al deze info staat dan netjes op het scherm (tegelijk), al kilometers voor je er toekomt. zo kan je onderweg al wat beslissingen nemen en je voorbereiden op wat gaat komen. Als je even pauzeert kan je door het roadbook scrollen en de moeilijkheden inschatten en eventueel je route wat aanpassen.

Er komt trouwens volgende maand een nieuwe versie uit (Tripy2) die buiten hardware verbeteringen (scherm met grijstinten,..) ook zelf routes kan plannen volgens bepaalde criteria als je van A naar B wil rijden (vb meest pittoreske route, volledig offroad, ...).
benieuwd wat dat wordt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Master of Disaster

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Mei. 2009, 13:32    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Er komt trouwens volgende maand een nieuwe versie uit (Tripy2) die buiten hardware verbeteringen (scherm met grijstinten,..) ook zelf routes kan plannen volgens bepaalde criteria als je van A naar B wil rijden (vb meest pittoreske route, volledig offroad, ...).
benieuwd wat dat wordt.

Las ik ook net...

Ik ben niet overtuigd dat de tripy zoals ze nu is veel voordelen biedt tegenover mijn "klassieke" gpsmap 60c: je kan ook gewoon via pijlen naar waypoints rijden, extra informatie zien en daarbovenop ook gewoon routeren via de weg. Bovendien is de tripy duurder dan een gpsmap 60.
Wat wel een enorm nadeel is aan de garmin is dat ze moeilijk te bedienen is onder het rijden, want niet specifiek voor de motor gemaakt. Punt voor tripy daar dus.

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: