Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
mr wheely

|
Geplaatst: Za, 9 Mei. 2009, 1:59 Onderwerp: |
|
|
Muug schreef: | koen warnar schreef: |
Ik heb vandaag mijn motor een grote beurt gegeven en daarbij de carburateurs gesingroniseerd,
Succes |
best wel fun dat je dat zelf kunt. Ik moet daarvoor bij dealer langs en hier in vlaanderen is er één verdwenen, één is een megazaak en van een ander heb ik via Raketman toch wel een bizar verhaal mogen opvangen... En het onderhoud is stilaan echt wel nodig... Ben onlangs tot de bizarre constatatie gekomen dat mijn vorige onderhoud op 15000 was gebeurd. En gisteren ben ik over de 35000 gegaan. Inderdaad 20000 km zonder enige vorm van onderhoud. Ik heb geen tijd om dat ding binnen te steken en ik kan dat ding gewoon geen week missen! Zit eraan te denken om gewoon door te rijden tot aan de 45000 km... |
in ruddervoorde heb je toch hautekiet
en wie weet krijg je een vervang motor kwestie van ff beffe  |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 11 Mei. 2009, 16:57 Onderwerp: |
|
|
[quote="Muug Ik heb geen tijd om dat ding binnen te steken en ik kan dat ding gewoon geen week missen! Zit eraan te denken om gewoon door te rijden tot aan de 45000 km...[/quote]
Tja.. maar als je dan later blokschade hebt.. moet je niet klagen he.
Als ie stuk gaat... zit je veel langer zonder motor. Verder: Idd, gewoon een vervangingsmotor vragen.regelen.
back on topic:
ALEX: Al een oplossing gevonden??? _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
MrHornet
|
Geplaatst: Di, 12 Mei. 2009, 13:08 Onderwerp: |
|
|
Muug schreef: | koen warnar schreef: |
Ik heb vandaag mijn motor een grote beurt gegeven en daarbij de carburateurs gesingroniseerd,
Succes |
En gisteren ben ik over de 35000 gegaan. Inderdaad 20000 km zonder enige vorm van onderhoud. Ik heb geen tijd om dat ding binnen te steken en ik kan dat ding gewoon geen week missen! Zit eraan te denken om gewoon door te rijden tot aan de 45000 km... |
Dan heb je dus bijna 3 beurten al gemist... elke 7500 is onderhoud gewenst, een beetje kun je hier altijd van afwijken maar dit lijkt me niet echt wenselijk |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Di, 12 Mei. 2009, 13:23 Onderwerp: |
|
|
met af en toe zelf olie verversen kom je een heel end hoor
het niveau van de vloeistoffen controleren en af en toe een beetje bijvullen is tenslotte een fluitje van 1 cent, net zoals banden/kettingspanning controleren en bijstellen.
en er op gokken dat de kleppen nog goed staan, meestal is dat zo als ik m'n LC8 een grote beurt heb laten geven, dan krijg ik de mededeling dat er weinig of niets aan de kleppen gesteld is
maarja, om dat te constateren is er wel een uurtjr of 4 aan de motor gesleuteld  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Di, 12 Mei. 2009, 14:54 Onderwerp: |
|
|
in meer dan 15 jaar motorrijden is het de eerste keer dat me zoiets overvalt. Enige reden is werkelijk gewoon het gebrek aan tijd om er zelfs maar aan te denken.
Nu is het niet zo dat dit heel erg gevaarlijk is. Om te beginnen moet je idd regelmatig alle vloeistofnivo's controleren. Da's immers het absolute minimum. Daarenboven is het ook zo dat motorfietsolie tegenwoordig gewoon een erg hoogtechnologisch product is dat véél meer aan kan dan men ons wil doen geloven. Die een keer of twee/drie niet wisselen lijkt me geen ramp. Als je geen competitieracer bent.
Maar de 16de gaat ie binnen. Dan gebruik ik m'n ouwe tweeklepsboxer maar es een keer om er les mee te geven.  _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
|