lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

> 120km/u en m'n kont gaat slapen van het trillen
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Za, 9 Mei. 2009, 1:59    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
koen warnar schreef:

Ik heb vandaag mijn motor een grote beurt gegeven en daarbij de carburateurs gesingroniseerd,

Succes


best wel fun dat je dat zelf kunt. Ik moet daarvoor bij dealer langs en hier in vlaanderen is er één verdwenen, één is een megazaak en van een ander heb ik via Raketman toch wel een bizar verhaal mogen opvangen... En het onderhoud is stilaan echt wel nodig... Ben onlangs tot de bizarre constatatie gekomen dat mijn vorige onderhoud op 15000 was gebeurd. En gisteren ben ik over de 35000 gegaan. Inderdaad 20000 km zonder enige vorm van onderhoud. Ik heb geen tijd om dat ding binnen te steken en ik kan dat ding gewoon geen week missen! Zit eraan te denken om gewoon door te rijden tot aan de 45000 km...


in ruddervoorde heb je toch hautekiet worried2
en wie weet krijg je een vervang motor kwestie van ff beffe laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Mei. 2009, 16:57    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="Muug Ik heb geen tijd om dat ding binnen te steken en ik kan dat ding gewoon geen week missen! Zit eraan te denken om gewoon door te rijden tot aan de 45000 km...[/quote]

Tja.. maar als je dan later blokschade hebt.. moet je niet klagen he.

Als ie stuk gaat... zit je veel langer zonder motor. Verder: Idd, gewoon een vervangingsmotor vragen.regelen.

back on topic:

ALEX: Al een oplossing gevonden???

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
MrHornet



Geregistreerd op: 14-1-2008
Berichten: 107

BerichtGeplaatst: Di, 12 Mei. 2009, 13:08    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
koen warnar schreef:

Ik heb vandaag mijn motor een grote beurt gegeven en daarbij de carburateurs gesingroniseerd,

Succes


En gisteren ben ik over de 35000 gegaan. Inderdaad 20000 km zonder enige vorm van onderhoud. Ik heb geen tijd om dat ding binnen te steken en ik kan dat ding gewoon geen week missen! Zit eraan te denken om gewoon door te rijden tot aan de 45000 km...


Dan heb je dus bijna 3 beurten al gemist... elke 7500 is onderhoud gewenst, een beetje kun je hier altijd van afwijken maar dit lijkt me niet echt wenselijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Di, 12 Mei. 2009, 13:23    Onderwerp: Reageer met quote

met af en toe zelf olie verversen kom je een heel end hoor wink3
het niveau van de vloeistoffen controleren en af en toe een beetje bijvullen is tenslotte een fluitje van 1 cent, net zoals banden/kettingspanning controleren en bijstellen.

en er op gokken dat de kleppen nog goed staan, meestal is dat zo als ik m'n LC8 een grote beurt heb laten geven, dan krijg ik de mededeling dat er weinig of niets aan de kleppen gesteld is pleased

maarja, om dat te constateren is er wel een uurtjr of 4 aan de motor gesleuteld worried2

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Di, 12 Mei. 2009, 14:54    Onderwerp: Reageer met quote

in meer dan 15 jaar motorrijden is het de eerste keer dat me zoiets overvalt. Enige reden is werkelijk gewoon het gebrek aan tijd om er zelfs maar aan te denken.

Nu is het niet zo dat dit heel erg gevaarlijk is. Om te beginnen moet je idd regelmatig alle vloeistofnivo's controleren. Da's immers het absolute minimum. Daarenboven is het ook zo dat motorfietsolie tegenwoordig gewoon een erg hoogtechnologisch product is dat véél meer aan kan dan men ons wil doen geloven. Die een keer of twee/drie niet wisselen lijkt me geen ramp. Als je geen competitieracer bent.

Maar de 16de gaat ie binnen. Dan gebruik ik m'n ouwe tweeklepsboxer maar es een keer om er les mee te geven. rolleyes3

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif