Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Brillie

|
Geplaatst: Do, 18 Aug. 2005, 17:58 Onderwerp: Olie 950 adventure |
|
|
Ik had dit berichtje ook in het reizen gedeelte gezet, maar hier staat het beter.
Ik ging net me olie peilen met een iets warm gedraaid blok, en er zat niks op de peilstok... Ik heb hier geen olie thuis dus ik belde naar Motoport zelhem voor wat olie, maar ze hebben alleen minerale olie, terwijl er eigelijk vol synth in gaat, de monteur zei dat het geen kwaad kan, maar twijfel eigelijk wel aan.
Wat voor een type olie gebruiken jullie, en kan minerale olie kwaad in het blok? _________________ Jaja |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Do, 18 Aug. 2005, 18:18 Onderwerp: |
|
|
Ha Brillie, voor een beetje bijvullen kan het volgens mij geen kwaad,
maar synthetisch is natuurlijk beter,want dat hoort er tenslotte in.
Ik snap alleen niet dat een motorzaak dat niet zo heeft staan
Groet Daan |
|
Naar boven |
|
 |
Brillie

|
Geplaatst: Do, 18 Aug. 2005, 18:22 Onderwerp: |
|
|
Ja daar was ikzelf ook verbaasd van, hmm zal morgen ochtend ff naar wpm motors in lochem bellen die zullen het vast wel hebben. Heb geen zin in een kapot motorblok midden in ierland  _________________ Jaja |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Do, 18 Aug. 2005, 18:33 Onderwerp: |
|
|
Brillie schreef: | Ja daar was ikzelf ook verbaasd van, hmm zal morgen ochtend ff naar wpm motors in lochem bellen die zullen het vast wel hebben. Heb geen zin in een kapot motorblok midden in ierland  |
Neem ook wat mee, je weet maar nooit, ik ga zaterdag richting dolomieten/italie,maar ik zet gewoon een fles olie in de topkoffer
Daan |
|
Naar boven |
|
 |
Brillie

|
Geplaatst: Do, 18 Aug. 2005, 19:05 Onderwerp: |
|
|
Yep was ik ook van plan, thx voor de tip  _________________ Jaja |
|
Naar boven |
|
 |
haaje Gast
|
Geplaatst: Do, 18 Aug. 2005, 19:28 Onderwerp: |
|
|
Paashuis gooit er 15W50 volsyntheet van Putoline in (maar het merk maakt niets uit, en ook de viscositeit en temperatuurrange zijn van minder belang). |
|
Naar boven |
|
 |
Brillie

|
Geplaatst: Do, 18 Aug. 2005, 21:11 Onderwerp: |
|
|
Kom zojuist terug van Wpm motors uit Lochem heb er wat olie gekocht en een banden reparatie zetje.
Was 1ste keer dat ik daar was, wat een vriendelijke eigenaar en neemt uitgebreid de tijd voor je klasse daar ga ik vaker komen! _________________ Jaja |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 18 Aug. 2005, 21:33 Onderwerp: |
|
|
ja.. ik heb ook goeie ervaringen met ze hoor! Voor mijn vertrek nog een 16T tandwiel van ze gekocht, dat had ie niet liggen, maar hij beloofde mij het in 2 dagen op te sturen, en idd... 2 dagen later in de bus! Betaling gewoon achteraf(!) via de giro, alles iin goed vertrouwen.
tof!
ps. Als je bij WPM bent kan je ook makkelijk effe langs HMX-parts rijden en voor 15 euro een setje achterremblokjes meepakken, is daar niet ver vandaan.
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
MrHornet
|
Geplaatst: Ma, 4 Mei. 2009, 22:19 Onderwerp: |
|
|
Brillie schreef: | Kom zojuist terug van Wpm motors uit Lochem heb er wat olie gekocht en een banden reparatie zetje.
Was 1ste keer dat ik daar was, wat een vriendelijke eigenaar en neemt uitgebreid de tijd voor je klasse daar ga ik vaker komen! |
erg relaxte lui daar (en inderdaad een erg klantvriendelijke eigenaar)
bij navraag blijkt dat ze bij de laatste beurt er half synthetisch 10w50 in hebben gegooid
wat vinden jullie, gewoon mee door rijden of laten vervangen voor een vol synthetische olie ? |
|
Naar boven |
|
 |
burgerking
|
Geplaatst: Di, 5 Mei. 2009, 7:51 Onderwerp: |
|
|
MrHornet schreef: | Brillie schreef: | Kom zojuist terug van Wpm motors uit Lochem heb er wat olie gekocht en een banden reparatie zetje.
Was 1ste keer dat ik daar was, wat een vriendelijke eigenaar en neemt uitgebreid de tijd voor je klasse daar ga ik vaker komen! |
erg relaxte lui daar (en inderdaad een erg klantvriendelijke eigenaar)
bij navraag blijkt dat ze bij de laatste beurt er half synthetisch 10w50 in hebben gegooid
wat vinden jullie, gewoon mee door rijden of laten vervangen voor een vol synthetische olie ? |
In mijn Adv zit vanaf het begin Motul 10w50 Half syntheet. Ik heb buiten de beurten om 2 keer iets van 0.2 l toevoegd op 30.000 km. Mijn Adv is wel hardcore stijl ingereden  |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Za, 9 Mei. 2009, 11:59 Onderwerp: |
|
|
ah
die van raket rijdt al heel zijn leven op volsyntheet, de mijn al heel de tijd op half syntheet. ONderweg veranderen lijkt me niet echt de verstandigste optie. Heb dat ooit gedaan bij m'n VFR, daar had ik al meer dan 80.000 km op half syntheet gereden en om god weet welke reden ben ik daar dan volsyntheet in beginnen doen. Met een plots stijgend olieverbruik tot gevolg. _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

|
Geplaatst: Wo, 13 Mei. 2009, 21:34 Onderwerp: andere olie betere motor response? |
|
|
Ik kreeg bij paashuis als olie putoline offroad 4+ mee. Was erg goed voor de KTM zei hij. En inderdaad vind ik de motor veel beter reageren op het gas dan voor de oliewissel. Kan dat of is dat suggestie?
Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 14 Mei. 2009, 14:10 Onderwerp: |
|
|
of het is weer zomer en dan loopt ie dus automatisch wat vetter.. en reageert dus beter op het gas. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Hydrazine

|
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

|
Geplaatst: Wo, 27 Mei. 2009, 20:56 Onderwerp: |
|
|
De putoline is ook jaso ma en ik vind hem beter in ieder geval voor het stotend en haperend wegrijden bij koude motor. Dat is nu namelijk helemaal VERDWENEN .
Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
|