Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6745 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 27 Apr. 2009, 14:22 Onderwerp: |
|
|
Onno:
- Heb je ook een andere veer? (originele is wat te slap)
- had je je ingaande demping maximaal staan... of nog ergens in het midden: Omdat die nu beter dempt.. doet de verstellingt ook meer: DUs als jij idd extreem wil rijden (=springen op crossbaan), dan moet je de voordemping ook harder zetten natuurlijk.
verder: Als je er voor doorheen gaat, maar achter niet, dan doe je dus ook iets fout: Een crosser land niet vol op zijn voorwiel, dat gaat ook met een crossmotor fout... dus das techniek
en tot slot: idd.. het blijft 200kg natuurlijk he _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Roeligan
Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Ma, 27 Apr. 2009, 15:57 Onderwerp: |
|
|
Vering staat op 'sport'.
In Spanje 3 weken geleden sloeg ze zowel voor als achter dicht bij het 'springen' over bultjes... Hmmm, was niet bij het springen, maar het landen natuurlijk.
Eerst de conversie naar de S (stukken voor vooraan zijn binnen, die voor achteraan ben ik nog op aan het wachten) en dan maar eens langs Bert voor de voorkant wat te laten 'upgraden' _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
|
KTM_FAN
Geregistreerd op: 19-2-2008 Berichten: 321
|
Geplaatst: Ma, 27 Apr. 2009, 19:07 Onderwerp: vering |
|
|
Quote: | - Heb je ook een andere veer? (originele is wat te slap)
- had je je ingaande demping maximaal staan... of nog ergens in het midden: Omdat die nu beter dempt.. doet de verstellingt ook meer: DUs als jij idd extreem wil rijden (=springen op crossbaan), dan moet je de voordemping ook harder zetten natuurlijk.
|
Ik heb ook een andere veer inderdaad. 5,4 of 5,6 als ik me niet vergis. Bij de ingaande demping zit denk ik de fout. Die heb ik niet aangepast voor het cross gebeuren. Ik dacht dat dit niet de bedoeling was. Maar Bert van Shock Therapy zegt hetzelfde. De veer is om de motor op hoogte te stellen, de compressie demping is onder andere om de landing na een sprong te dempen. OK....
Weer wat geleerd, de motor ligt nu trouwens als een blok op de weg... je merkt het echt. _________________ KTM-FAN |
|
Naar boven |
|
|
koen warnar
Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Ma, 27 Apr. 2009, 20:11 Onderwerp: |
|
|
Roeligan schreef: | Vering staat op 'sport'.
In Spanje 3 weken geleden sloeg ze zowel voor als achter dicht bij het 'springen' over bultjes... Hmmm, was niet bij het springen, maar het landen natuurlijk.
Eerst de conversie naar de S (stukken voor vooraan zijn binnen, die voor achteraan ben ik nog op aan het wachten) en dan maar eens langs Bert voor de voorkant wat te laten 'upgraden' |
Ben zelf een behouden rijder (geworden) moet ik zeggen. Ik vind dat de vering erg goed reageerd. Ben zelf begonnen met de afstelling sport, heb daarna de veervoorspanning naar max min een slag terug gedraaid en heb daarna de in en uitgaande demping nog eens 4/5 klikken + gegeven.
Van mij mag de achterveer wel wat stugger (als de track hard en droog is). Maar wat je wel eens leest over offroad rijden is dat de meeste de motor stug afstellen aan de voorkant en wat zachter achter. Wat is hier het de theorie achter.
Gr Koen _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6745 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 27 Apr. 2009, 20:12 Onderwerp: |
|
|
jep.. vooral dat zweven ben je als het goed is kwijt: Dat kan bij offroad ook hele rare dinegn doen.
Jammer dat ik er niet bij kon zijn de 25e.. had graag paar rondjes crossbaan met mijn 950 willen doen. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Bon Tempi
Geregistreerd op: 10-7-2010 Berichten: 37
|
Geplaatst: Di, 7 Sep. 2010, 21:11 Onderwerp: |
|
|
Wat een gezaag over vering hier. Degene voor wie de originele vering niet goed genoeg is moet zich maar snel inschrijven voor de Dakar want daar ga je zeker in de top 10 rijden.
Het draait allemaal om het manneke dat erop zit, dat maakt veel meer verschil dan die "aanpassingen" van jullie |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Wo, 8 Sep. 2010, 4:21 Onderwerp: |
|
|
Bon Tempi schreef: | Wat een gezaag over vering hier. Degene voor wie de originele vering niet goed genoeg is moet zich maar snel inschrijven voor de Dakar want daar ga je zeker in de top 10 rijden.
Het draait allemaal om het manneke dat erop zit, dat maakt veel meer verschil dan die "aanpassingen" van jullie |
duidelijk een antwoord van iemand die er geen verstand van heeft
die instellingen maken juist een wereld van verschil |
|
Naar boven |
|
|
Bon Tempi
Geregistreerd op: 10-7-2010 Berichten: 37
|
Geplaatst: Wo, 8 Sep. 2010, 6:57 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | duidelijk een antwoord van iemand die er geen verstand van heeft |
Duidelijk een antwoord van iemand die mij niet zo goed kent |
|
Naar boven |
|
|
koen warnar
Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Wo, 8 Sep. 2010, 9:19 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | Bon Tempi schreef: | Wat een gezaag over vering hier. Degene voor wie de originele vering niet goed genoeg is moet zich maar snel inschrijven voor de Dakar want daar ga je zeker in de top 10 rijden.
Het draait allemaal om het manneke dat erop zit, dat maakt veel meer verschil dan die "aanpassingen" van jullie |
duidelijk een antwoord van iemand die er geen verstand van heeft
die instellingen maken juist een wereld van verschil |
Haha heeft er toch nog iemand op gereageerd
Sommige van ons willen gewoon even laten weten hoe goed/slecht dat ze zijn. Zou leuk zijn "BT" als je wat kennis en ervaring met ons deelt, voordat je iets scherp veroordeeld.
Het is gewoon een feit dat bepaalde aanpassingen het rijden een stuk makkelijker maken. Hiervoor hoef je echt niet eerst op de grens van je kunnen te rijden. _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
|
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Wo, 8 Sep. 2010, 20:57 Onderwerp: |
|
|
Mr Bon Tempi komt net kijken (geregistreerd op 10/7/2010) en heeft al direct een oordeel klaar....Zou ik als jou was toch even de posts vd andere deelnemers ad discussie doornemen....zijn mensen met heel wat ervaring, mss (al zal dat natuurlijk wel zeer moelijk zijn) wel meer ervaring dan jij denkt te hebben. En ik zou wat zij zeggen niet zomaar afdoen als lulkoek.....
Moest er effe uit...... _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Do, 9 Sep. 2010, 3:48 Onderwerp: |
|
|
er zijn hier al zoveel problemen de revu gepasseerd die met veer instellingen
opgelost kunnen worden.
Bon Tempi stel je zelf eerst eens voor zodat we je wel kennen |
|
Naar boven |
|
|
Bon Tempi
Geregistreerd op: 10-7-2010 Berichten: 37
|
Geplaatst: Do, 9 Sep. 2010, 6:58 Onderwerp: |
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Vr, 10 Sep. 2010, 2:23 Onderwerp: |
|
|
Bon Tempi schreef: | |
oja je hebt zo'n lage S |
|
Naar boven |
|
|
Bon Tempi
Geregistreerd op: 10-7-2010 Berichten: 37
|
Geplaatst: Zo, 12 Sep. 2010, 10:10 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | Bon Tempi schreef: | |
oja je hebt zo'n lage S |
Ja die heeft schijnbaar geen "problemen" met de voorvork? |
|
Naar boven |
|
|
KTM_FAN
Geregistreerd op: 19-2-2008 Berichten: 321
|
Geplaatst: Zo, 12 Sep. 2010, 11:29 Onderwerp: vering |
|
|
Bon Tempi heeft het best druk, hij vertelt iedereen met een spoiler op zijn auto dat hijzelf geen last heeft van te weinig downforce. Ook is ABS niet nodig, je rechtervoet bepaalt toch of je wielen blokkeren....
Laat iedereen in zijn waarde man, stel je voor dat we allemaal hetzelfde zijn....ieeeekss
Laten we weer over vering gaan lullen.. _________________ KTM-FAN |
|
Naar boven |
|
|
|