Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 25 Feb. 2009, 9:42 Onderwerp: |
|
|
ik heb zo'n electronica schakelaartje jaren als knipperlicht schakelaar gebruikt... en dat gaat prima. 1x inde 3 jaar voor 2 euro een nieuwe monteren.
Met rubbertje erover zou het al helemaal geen probleem moeten zijn.
Kijk eens bij www.conrad.nl
Automaterialen zaak heeft ook zeker schakelaars voor je. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
gijssie2

|
Geplaatst: Wo, 25 Feb. 2009, 15:16 Onderwerp: |
|
|
Okee super,ik kon bij Conrad eerder niets vinden??? Maat ik zal nog eens kijken. Die ABS-schakelaar is onbruikbaar?? Er ligt er nl. al 1 voor me klaar bij Brouwer........ |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 25 Feb. 2009, 23:42 Onderwerp: |
|
|
bij conrad,
effe zoeken op "Afdichtingskappen"
vind je bijv deze: 700795 - 89
bedoelt voor APEM tuimelschakelaartjes. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
gijssie2

|
Geplaatst: Do, 26 Feb. 2009, 11:16 Onderwerp: |
|
|
Okee,super!! Bedankt voor de hulp,dat scheelt een hoop zoekwerk. |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Do, 26 Feb. 2009, 12:48 Onderwerp: |
|
|
Wat ik mij net even afvroeg:
Als je de voeding van de ABS uitschakelt (zekering deruit, schakelaar er tussen, ...) Flikkert dat lichtje op het dashboard dan ook alsof ie normaal is uitgeschakeld? _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Do, 26 Feb. 2009, 20:57 Onderwerp: |
|
|
Roeligan schreef: | Wat ik mij net even afvroeg:
Als je de voeding van de ABS uitschakelt (zekering deruit, schakelaar er tussen, ...) Flikkert dat lichtje op het dashboard dan ook alsof ie normaal is uitgeschakeld? |
Flikkeren niet, het blijft gewoon branden. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

|
Geplaatst: Do, 26 Feb. 2009, 23:10 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Roeligan schreef: | Wat ik mij net even afvroeg:
Als je de voeding van de ABS uitschakelt (zekering deruit, schakelaar er tussen, ...) Flikkert dat lichtje op het dashboard dan ook alsof ie normaal is uitgeschakeld? |
Flikkeren niet, het blijft gewoon branden. |
Je ziet dus dat ie uitstaat...
En als je dan met een schakelaar terug stroom naar de ABS zou sturen, lichtje uit en ABS terug aan? (zonder de motor uit te zetten of stil te staan) _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

|
Geplaatst: Zo, 26 Apr. 2009, 20:46 Onderwerp: |
|
|
Om nog ff terug te komen, als ik de hoofdleiding van de ABS onderbreek, al rijdend, dan zal ABS uitgeschakeld worden, niet?
Als ik die kring al rijdend terug inschakel, wordt ABS dan automatisch ingeschakeld? _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Ma, 27 Apr. 2009, 17:18 Onderwerp: |
|
|
Het uitschakelen zal wel geen probleem geven, wat de effecten zijn bij het terug aanzetten van de voedingsspanning zult ge nekeer moeten testen vrees ik.
Kan goed gaan, maar voor hetzelfde geld reageert hij in de opstartfase slecht op het reeds snel draaien van de wielen door direct in foutmodus te gaan en het ABS niet te willen activeren.
Mijn redenering volgt eigenlijk uit de vaststelling dat bij het starten (aanzetten) van het contact de module ook nog uitstaat, en pas na een paar omwentelingen van de wielen vanuit stilstand zijn diagnose van de sensoren afrondt door het systeem aan te zetten.
In uw geval zou de beginsituatie met de sensoren anders zijn dus kan het alle richtingen uit.
Maar ge gaat dat ongetwijfeld eens testen en dan hier komen zeggen hé ... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
|