lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

PRO-OILER
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ouwegeert

BerichtGeplaatst: Za, 25 Apr. 2009, 10:14    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
ik weet niet wat pro-oiler adviseert, maar ik (en vele anderen met mij) gebruiken Kettingzaagolie (gewone, geen speciale synthetische ofzo):

- 5 euro voor een 5 liter can (die je nooit op krijgt)
- milieu vriendelijk/afbreekbaar (veel beter dan synthetische motorolie)
- plakt heel goed
- is voornamelijk gemaakt om roest te voorkomen en een beschermlaagje te maken, en een beetje te smeren
- goed van dikte, wordt niet enorm dun met warm weer

ideaal dus naar mijn idee

kettingzaagolie is inderdaad een prima product, echter....Doordat het kleeft, blijft zand ook prima plakken. Dat wil je juist liever niet. Als je de beschrijving leest van PO zie je dat ze juist olie adviseren die niet kleeft. Gewone motorolie dus! Dan komt het zelfreinigende effect van de PO juist goed tot zijn recht. Zand en andere ongerechtigheden worden dan juist van de ketting af gevoerd. Veel vuil: even extra smeren en schoon is mijn ..eh ketting rolleyes5 .
En met 5 liter olie doe je inderdaad de rest van je motorleven!!

@Rhino: Waar heb je de junctionbox geplaatst? Mijn grijze monster staat inmiddels alweer een week bij de vriendelijke dealer ivm een weigerende startkoppeling.... cry .

groet Wout

Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za, 25 Apr. 2009, 11:31    Onderwerp: Reageer met quote

nee, kettingzaagolie plakt niet zo dat er zand aan blijft hange, daarvoor is de laag te dun. Ik kan het weten.. want ik rij meer zand dan wie ook hier.

Als je echt in puur droog zand rijdt kan je beter helemaal niet smeren, alleen maar insprayen met teflon/drylube. Maar die situatie heb je in nederland eigenlijk nooit.

maar het is je eigen keuze...
Ik heb al minstens 100'000 km een kettingoiler, en Daan denk ik ook.

Rhino

BerichtGeplaatst: Za, 25 Apr. 2009, 18:10    Onderwerp: Reageer met quote

@ Wout: de junction box zit onder het zadel; bij een SMT is daar plaats genoeg.

Over de te gebruiken olie: bij de FAQ van pro-oiler is de volgende tekst opgenomen:
"What oil should I use in the PRO-OILER?
The quick answer is: use any clean new motor oil."

Na een opsomming van de voor- en nadelen van soorten olie (motorolie, ATF, versnellingsbakolie, kettingzaagolie) staat:
"Conclusion: Chainsaw bar oil is great… for chainsaws, where there is a constant wiping action. But its one special characteristic, tackiness, is a disadvantage in motorcycle chain-oiler applications. Added to the list of other disadvantages, this makes chainsaw oil a poor choice compared to motor, hydraulic or gear oils."

Een Pro-oiler en een Osco oiler zijn echter verschillende apparaten. Een Pro-oiler smeert semi continue met heel kleine hoeveelheden. Een Osco (op basis van wat ik op het forum heb gelezen)smeert met (veel?) grotere intervallen. Misschien dat juist daardoor 'plak-olie' beter functioneert bij een Osco??

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo, 26 Apr. 2009, 9:57    Onderwerp: Reageer met quote

Kan zijn.

Met Osco moet je gewoon met de hand smeren: dus hoe vaak en hoe veel, heb je zelf in de hand.

Ik vind dat ideaal voor allroad: Als je een stukje offroad gehad hebt en weer een langer stuk over de weg gaat rijden, schoon je zelf effe de ketting, door kort flink te smeren.

Maar volautomatisch Pro-oiler is natuurlijk ook mooi: Vooral voor de allerdaagse rijder denk ik.

Daan

BerichtGeplaatst: Zo, 26 Apr. 2009, 10:16    Onderwerp: Reageer met quote

Pro- oiler lijkt me inderdaad hartstikke mooi (voor de asvaltrockers dan).

ik zeg...osco voor al/offroad, en pro/scott oiler voor alleen op de weg.
voor offroad omstandigheden lijkt pro-oiler mij te veel high-tech, als m'n scottoiler ooit nog eens stuk gaat, (die het al 100.000 km naar tevredenheid doet), probeer ik misschien wel pro-oiler thumbsup

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels

BerichtGeplaatst: Vr, 29 Mei. 2009, 13:52    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe is't al met de pro oiler gebruikers ondertussen?

Ik heb de mijne tijdens een tripje van 2000 km wat beter afgesteld, heb alles onder de wielen gekregen, autostrade, kleine baantjes, files, droog, warm , gietende regen etc...

De wheel rev pulsen heb ik aangepast naar 12 ipv 06, de table staat op 20 ipv 18. Met de oorspronkelijke setting stond ie veel te rijk. Was al naar table 23 gegaan maar nog steeds te rijk, uiteindelijk gekozen om het aantal wheel rev's te halveren, is mss niet volgens het boekje maar het werkt wel. Nu staat ie perfect, ketting steeds gesmeerd en geen olie op de achterband. Bij droge weg staat de fijnregeling nu op 3, bij regen op 5-6. Op die manier kan ik wss een 5-6000km doen zonder het reservoir bij te vullen.

Ook gemerkt dat er best wat oliedamp langs de ontluchting komt, zou ik graag een lus in leggen, maar dan moet ik even een langer slangetje bestellen....

Over het algemeen ben ik er zeer tevreden over, gezien de staat vd ketting bij mijn medereizigers (kompleet droog na een ritje in de regen) en het gedoe met spuitbusjes waar ik nu vanaf ben, (mijn ketting stond steeds lekker gesmeerd, btje grafiet kleur zoals het hoort) denk ik dat het een goede investering was.

Rhino

BerichtGeplaatst: Vr, 29 Mei. 2009, 23:37    Onderwerp: Reageer met quote

Standaard instelling vond ik ook te rijk. Net als Dirk naar tabel 23 gegaan, maar bij snelwegritjes naar mijn idee nog te vet.
Daarna op advies van Pablo (van Pro-Oiler) de TASC instelling op R4 ingesteld. Da's al even geleden en ik zou moeten nalezen wat het precies doet, maar het heeft wel het gewenste resultaat! Bij droog weer zijn de o-ringen (x-ringen?) nog mooi vet en de hoeveelheid olie die d'r af vliegt is een stuk minder.
Inderdaad geen gehannes met spuitbussen (zonder middenbok lastig). En geen omkijken naar de ketting. Dus: na wat gewenning bevalt het nu prima!

Minpuntje (van de KTM...): de kettingbeschermer is aan de achterkant aan de korte kant. Daardoor komt de bagger van de ketting over een groot deel van de achterdemper. Is natuurlijk geen groot probleem (doekje met WD40 en t'is weer weg), maar met een 5 centimeter langere beschermer zou dat een stuk minder zijn....

BJ

BerichtGeplaatst: Za, 30 Mei. 2009, 10:07    Onderwerp: Reageer met quote

De mijne werkt... half... Ik krijg nog geen signaal van de speedometer en dus werkt het systeem in een emergency stand. Hij smeert idd wat rijk maar beter dan niets. Pablo had ondertussen al wat tips gestuurd maar het ontbreekt me nog aan tijd om er naar te kijken.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Daan

BerichtGeplaatst: Za, 30 Mei. 2009, 13:47    Onderwerp: Reageer met quote

Rhino schreef:
maar met een 5 centimeter langere beschermer zou dat een stuk minder zijn....

Tip: het uiteinde van een atb of ander fietsspatbordje afzagen en die als verlenger op je beschermer bevestigen met boutjes of popnagels,
werkt goed en ziet er ook uit alsof het zo hoort wink3

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
ouwegeert

BerichtGeplaatst: Za, 30 Mei. 2009, 17:09    Onderwerp: Reageer met quote

De mijne werkte ook nog maar half......Ik zat ook nog te klooien met de signaalgever.Niet de kans gehad om het echt goed te maken. Mijn trots (?) staat nu al 6 weken stof te verzamelen bij de dealert en daar komt nog wel het een en ander bij. cry2

nu:
Naar boven
rhwolly

BerichtGeplaatst: Wo, 24 Jun. 2009, 10:44    Onderwerp: Reageer met quote

ik ben ook op zoek naar een kettingsmeersysteem. Ik heb echter hier op het forum nog niemand gezien die het pro-oiler systeem op een 990i adv met ABS heeft geplaatst (of ik heb niet goed gezocht). Juist dit zou ik graag willen weten, omdat die mooie plek voor de oliefles bij de ABS modellen ingenomen wordt door de ABS unit.

Ik zelf heb geen ervaring met een kettingsmeersysteem, maar zie er wel degelijk de voordelen van in (als het er eenmaal op zit en werkt). De montage van zo'n systeem lijkt mij even het lastigste. Zie alle spullen maar eens op een fatsoenlijke en ook nog bereikbare plek (bijvullen) kwijt te worden.

Iemand ideeën hoe dit te doen het beste te doen bij een 990i ADV ABS? Ik doel dan op het het pro-oiler systeem. Ik heb het systeem zelf nog niet, maar wil voor dat ik het eventueel aanschaf wel weten of het goed te plaatsen is. Anders is een alternatief wellicht het veel simpelere, maar nog steeds relatief dure OCSO systeem.

Alvast bedankt.

Groet,
Rene
Naar boven
dirk pauwels

BerichtGeplaatst: Wo, 24 Jun. 2009, 12:31    Onderwerp: Reageer met quote

rhwolly schreef:
ik ben ook op zoek naar een kettingsmeersysteem. Ik heb echter hier op het forum nog niemand gezien die het pro-oiler systeem op een 990i adv met ABS heeft geplaatst (of ik heb niet goed gezocht). Juist dit zou ik graag willen weten, omdat die mooie plek voor de oliefles bij de ABS modellen ingenomen wordt door de ABS unit.

Ik zelf heb geen ervaring met een kettingsmeersysteem, maar zie er wel degelijk de voordelen van in (als het er eenmaal op zit en werkt). De montage van zo'n systeem lijkt mij even het lastigste. Zie alle spullen maar eens op een fatsoenlijke en ook nog bereikbare plek (bijvullen) kwijt te worden.

Iemand ideeën hoe dit te doen het beste te doen bij een 990i ADV ABS? Ik doel dan op het het pro-oiler systeem. Ik heb het systeem zelf nog niet, maar wil voor dat ik het eventueel aanschaf wel weten of het goed te plaatsen is. Anders is een alternatief wellicht het veel simpelere, maar nog steeds relatief dure OCSO systeem.

Alvast bedankt.

Groet,
Rene

Pro oiler heeft verschillende sizes in container. Lijkt me sterk dat je daar op een ADV geen plaatsje voor vindt. Je kan de container zelfs horizontaal monteren, alleen moet je dan vaker bijvullen, omdat je hem niet vol kunt doen. Als het systeem goed is afgesteld kan je met een bodempje olie makkelijk enkele duizenden kms smeren (behalve als je continue in de regen rijdt natuurlijk) De rest vd spullen zijn zo klein dat die makkelijk te monteren zijn. De junction box is +/- de groote van een luciferdoosje, de pomp is ook maar iets van een 10-12 cm, kun je makkelijk tegen het frame bevestigen en de controller op de kroonplaat of dashboard.
Contacteer Pablo even, of ga eens langs, kun je ineens een bolleke koninck gaan drinken in Antwerpen....

Ik heb wat zitten vloeken bij montage en nadien bij instellen was het ook effe zoeken, maar nu staat ie perfect. Zeker nu ik, zoals Rhino had gedaan, de TASC anders heb ingesteld.

rhwolly

BerichtGeplaatst: Wo, 24 Jun. 2009, 18:14    Onderwerp: Reageer met quote

Tegelijkertijd met het plaatsen van mijn vraag op dit topic had ik ook al een mailtje naar info@pro-oiler.com gestuurd. Hier heb ik ook reactie op gehad.

Nu blijkt dat er naast de ABS unit gewoon nog plek is om het voorraadflesje te plaatsen. Pablo heeft hiervan ook een foto opgestuurd. Even de beschermkap weghalen en je ziet het. Daar had ik natuurlijk nooit aan gedacht rolleyes4. Het voorraadflesje zal wel wat kleiner moeten zijn dan bij de niet-ABS modellen, maar het is dezelfde goed bereikbare plek.

Kortom, ik heb ook een setje besteld. Dan hoop ik na het nodige knutselwerk (moet de boel nog wel even monteren) ook van het ketting smeren af te zijn grin3 grin3 .

Groet,
Rene
Naar boven
ouwegeert

BerichtGeplaatst: Za, 27 Jun. 2009, 13:41    Onderwerp: Reageer met quote

Heb de pro-oiler nu overgebouwd naar de 'nieuwe' S.
Ik heb de junction box nu op een andere plaats gezet, omdat ik ernstig last had van EMI bij de grijze. ik vond een mooi plekje onder het rechter achter zijdeksel. Daar zit een mooie schone ruimte (ook nog verwarmd Smile )waar alleen een verbinding van de achter verlichting zit. (Kon de voeding gelijk op de verlichting aansluiten).De bijgeleverde olie container paste er niet, maar dat zou ook niet echt handig zijn geweest ivm bijvullen. Die zit weer gewoon in het gereedschapvak. Past iets minder mooi dan bij de 2003, maar gaat net.
Van EMI deze keergeen spoor. Dus na invoeren CF een probleemloze volledig werkende PO. Ik heb de ketting niet eerst gereinigd, want er zat van dat mooie witte vet op. Eens kijken hoe lang het duurt voor het weg is.....O ja de ketting beschermer moet inderdaad verlengd worden. De linker Akra wordt al behoorlijk vet. wideeyed . Je moet ergens je bevestiging over het functioneren vandaan halen......
Zeer tevreden over de PO!

nu:
Naar boven
dirk pauwels

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Jun. 2009, 13:46    Onderwerp: Reageer met quote

ouwegeert schreef:
Heb de pro-oiler nu overgebouwd naar de 'nieuwe' S.
Ik heb de junction box nu op een andere plaats gezet, omdat ik ernstig last had van EMI bij de grijze. ik vond een mooi plekje onder het rechter achter zijdeksel. Daar zit een mooie schone ruimte (ook nog verwarmd Smile )waar alleen een verbinding van de achter verlichting zit. (Kon de voeding gelijk op de verlichting aansluiten).De bijgeleverde olie container paste er niet, maar dat zou ook niet echt handig zijn geweest ivm bijvullen. Die zit weer gewoon in het gereedschapvak. Past iets minder mooi dan bij de 2003, maar gaat net.
Van EMI deze keergeen spoor. Dus na invoeren CF een probleemloze volledig werkende PO. Ik heb de ketting niet eerst gereinigd, want er zat van dat mooie witte vet op. Eens kijken hoe lang het duurt voor het weg is.....O ja de ketting beschermer moet inderdaad verlengd worden. De linker Akra wordt al behoorlijk vet. wideeyed . Je moet ergens je bevestiging over het functioneren vandaan halen......
Zeer tevreden over de PO!

Proficiat met de Adv S.

Persoonlijk vond ik het niet nodig om een kettingbeschermer verlenging te maken, maar het systeem staat zeer arm afgesteld bij mij, er komt enkel olie op de o ringen en de rollen.
Band, velg en uitlaat blijven zo goed als "vetvrij". Buitenkant ketting staat zo goed als droog. Bij regen zet ik het uiteraard rijker.

Wel had de nozzle bevestiging onlangs blijkbaar een tik vd ketting gehad, waardoor die wat kon bewegen. Terug uitgelijnd en effe in de gaten houden. Verder werkt het prima

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Volgende
Pagina 9 van 11

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: