Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
steffz1
Geregistreerd op: 7-2-2009 Berichten: 355 Woonplaats: B-Scherpenheuvel
|
Geplaatst: Di, 21 Apr. 2009, 23:11 Onderwerp: |
|
|
Doorknippen is niet nodig, alleen de juiste eruit peuteren en inbinden met krimpkous ... ik heb ze gelokaliseerd (denk ik) achter dat afdekplaatje met 2 torx vijsjes net voor het LC8 logo aan schakelkant .... alleen vanwege mijn kleurblindheid twijfel ik ... zie hier de foto 's op het einde van de pagina en de methode. Is wel een voorbeeld voor een superduker ... ik denk dat de kabels van de SmT ergens anders zitten (niet achter een bellypan)
http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=4834&postdays=0&postorder=asc&start=20
mvg
Stef |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6798 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 22 Apr. 2009, 8:17 Onderwerp: |
|
|
idd: Stekkertjes eruit halen is ook een optie (maar doornippen is ook makkelijk, en dat zet je ook zo weer aan elkaar (maar waarom zou je dat ooit willen?)
Methode is makkelijk: (zoals ik min of meer al eerder beschreef:)
- Zet de motor goed in de vrij: Let op dat je het groene neutraal lampje ziet.
- motor uit, contact uit.
- je haalt eerst de 3 poologe connector los ( of alle 3 stekkertje los uit de connector)
- motor uit, contact aan.
- Je hebt nu geen groen neutraal lampje!
- Nu verbind je 1 voor 1 de pootjes (1 op 1 zoals ze normaal ook verbonden zitten natuurlij). Bij een van de 3 verbindingen gaat het neutraallampje branden.
-> Die laatste verbinding, die moet je dus behouden, de andere 2 mag je loshalen! _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Duccer

Geregistreerd op: 13-2-2009 Berichten: 170
|
Geplaatst: Wo, 22 Apr. 2009, 11:16 Onderwerp: |
|
|
steffz1 schreef: | Doorknippen is niet nodig, alleen de juiste eruit peuteren en inbinden met krimpkous ... ik heb ze gelokaliseerd (denk ik) achter dat afdekplaatje met 2 torx vijsjes net voor het LC8 logo aan schakelkant .... alleen vanwege mijn kleurblindheid twijfel ik ... zie hier de foto 's op het einde van de pagina en de methode. Is wel een voorbeeld voor een superduker ... ik denk dat de kabels van de SmT ergens anders zitten (niet achter een bellypan)
http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=4834&postdays=0&postorder=asc&start=20
mvg
Stef |
ik denk dat je dus deze bedoelt:
zijn dit inderdaad de drie draadjes van de gangensensor waarvan sprake? _________________ KTM 990 Supermoto T |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3677
|
Geplaatst: Wo, 22 Apr. 2009, 11:40 Onderwerp: |
|
|
die kleurtjes op de foto hierboven komen me helemaal niet bekend voor,
ik heb hier een adv sensor voor me op tafel liggen, (ik heb immers de sportsensor van sommer op m'n motor zitten).
de draadkleuren op deze sensor zijn hetzelfde als op de foto van die superduke sensor, nl: blauwrood/geelgroen/lichtgroen.
lichtgroen moet blijven, is nl voor vrijstandlampje.
Is die foto genomen vanf de sensorkant of vanf de motorkant?
knippen kun je het beste doen vanaf de sensorkant lijkt mij, dan beschadig je de kabelboom van de motor niet. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Duccer

Geregistreerd op: 13-2-2009 Berichten: 170
|
Geplaatst: Wo, 22 Apr. 2009, 11:59 Onderwerp: |
|
|
dit is de locatie die Stef in zijn post beschrijft :
 _________________ KTM 990 Supermoto T |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3677
|
Geplaatst: Wo, 22 Apr. 2009, 12:07 Onderwerp: |
|
|
klopt, op die plek ongeveer zit ook de connector op de adv, maar dan moeten de kleuren vanaf de sensorkant zijn:
blauwrood/geelgroen/lichtgroen. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
steffz1
Geregistreerd op: 7-2-2009 Berichten: 355 Woonplaats: B-Scherpenheuvel
|
Geplaatst: Wo, 22 Apr. 2009, 12:11 Onderwerp: |
|
|
Duccer schreef: | steffz1 schreef: | Doorknippen is niet nodig, alleen de juiste eruit peuteren en inbinden met krimpkous ... ik heb ze gelokaliseerd (denk ik) achter dat afdekplaatje met 2 torx vijsjes net voor het LC8 logo aan schakelkant .... alleen vanwege mijn kleurblindheid twijfel ik ... zie hier de foto 's op het einde van de pagina en de methode. Is wel een voorbeeld voor een superduker ... ik denk dat de kabels van de SmT ergens anders zitten (niet achter een bellypan)
http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=4834&postdays=0&postorder=asc&start=20
mvg
Stef |
ik denk dat je dus deze bedoelt:
zijn dit inderdaad de drie draadjes van de gangensensor waarvan sprake? |
NEEN ZEKER NIET ... t zijn de kleuren die DAAN zegt ;o))
mvg
Stef |
|
Naar boven |
|
 |
steffz1
Geregistreerd op: 7-2-2009 Berichten: 355 Woonplaats: B-Scherpenheuvel
|
Geplaatst: Wo, 22 Apr. 2009, 12:14 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | die kleurtjes op de foto hierboven komen me helemaal niet bekend voor,
ik heb hier een adv sensor voor me op tafel liggen, (ik heb immers de sportsensor van sommer op m'n motor zitten).
de draadkleuren op deze sensor zijn hetzelfde als op de foto van die superduke sensor, nl: blauwrood/geelgroen/lichtgroen.
lichtgroen moet blijven, is nl voor vrijstandlampje.
Is die foto genomen vanf de sensorkant of vanf de motorkant?
knippen kun je het beste doen vanaf de sensorkant lijkt mij, dan beschadig je de kabelboom van de motor niet. |
We gaan niet knippen ;o)) maar met krimpkous overtrekken en tapen ...
Op deze manier kan je dat nog hergebruiken ...
mvg
Stef |
|
Naar boven |
|
 |
steffz1
Geregistreerd op: 7-2-2009 Berichten: 355 Woonplaats: B-Scherpenheuvel
|
Geplaatst: Wo, 22 Apr. 2009, 12:19 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | idd: Stekkertjes eruit halen is ook een optie (maar doornippen is ook makkelijk, en dat zet je ook zo weer aan elkaar (maar waarom zou je dat ooit willen?)
Methode is makkelijk: (zoals ik min of meer al eerder beschreef:)
- Zet de motor goed in de vrij: Let op dat je het groene neutraal lampje ziet.
- motor uit, contact uit.
- je haalt eerst de 3 poologe connector los ( of alle 3 stekkertje los uit de connector)
- motor uit, contact aan.
- Je hebt nu geen groen neutraal lampje!
- Nu verbind je 1 voor 1 de pootjes (1 op 1 zoals ze normaal ook verbonden zitten natuurlij). Bij een van de 3 verbindingen gaat het neutraallampje branden.
-> Die laatste verbinding, die moet je dus behouden, de andere 2 mag je loshalen! |
Dit is inderdaad handig om te weten dat je met het juiste stekkertje bezig bent
Je eerdere beschrijving is nu wat duidelijker geworden vanwege de foto 's enz ... ik ben niet zo 'n held om zomaar kabels door te knippen enz
;o))
@Duccer, ik zie dat je mooie fotokes neemt, kan je ineens een guide with pictures aanmaken van de werken in uitvoering ;o))
mvg
Stef |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Wo, 22 Apr. 2009, 12:25 Onderwerp: |
|
|
Laat je ook weten of het iets opbrengt? _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
Duccer

Geregistreerd op: 13-2-2009 Berichten: 170
|
Geplaatst: Wo, 22 Apr. 2009, 12:39 Onderwerp: |
|
|
hmm dan moet ik nog es gaan zoeken want dan heb ik de juiste stekker nog niet gelokaliseerd _________________ KTM 990 Supermoto T |
|
Naar boven |
|
 |
steffz1
Geregistreerd op: 7-2-2009 Berichten: 355 Woonplaats: B-Scherpenheuvel
|
Geplaatst: Wo, 22 Apr. 2009, 13:07 Onderwerp: |
|
|
Duccer schreef: | hmm dan moet ik nog es gaan zoeken want dan heb ik de juiste stekker nog niet gelokaliseerd |
Hij steekt er zale, ge moet enkel de stekkers bekijken die achter het afdekplaatje zitten die meer vanuit de richting connectie voorzijde motor komen ... ik denk dat ik hem gevonden had maar had dit ook gezocht met een zaklamp ;o)) maar ben e wa kleurenblind ....
Daan legt dit uit als zijnde richting sensorkant of motorkant en daar moet je even aanuit knn he ;o)
mvg
Stef |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6798 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 22 Apr. 2009, 13:34 Onderwerp: |
|
|
de sensor is dat zwarte blokje onder-links bij het schakelpedaal in de buurt.
Nogmaals de foto
draadje volgen en je komt vanzelf bij de stekker he.
Andere kabels die er kunnen lopen:
- zijstandaard sensor
- pick-up spoel/sensor
- bezinepomp [/list] _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Dwars

Geregistreerd op: 11-5-2008 Berichten: 207 Woonplaats: daar in ut bronsgroen eikenhout
|
Geplaatst: Wo, 15 Jul. 2009, 21:51 Onderwerp: |
|
|
zeg die stekker/kabel komt toch aan de boven/andere kant ook ergens uit? dan kan je hem daar toch ook "onderbreken" en hoef je wellicht niet te pielen daar waar vocht etc een item kan worden??
na? _________________ jaja joa |
|
Naar boven |
|
 |
Dwars

Geregistreerd op: 11-5-2008 Berichten: 207 Woonplaats: daar in ut bronsgroen eikenhout
|
Geplaatst: Ma, 20 Jul. 2009, 20:49 Onderwerp: |
|
|
hallo? Iemand?  _________________ jaja joa |
|
Naar boven |
|
 |
|